Aquí us deixem unes fotos de com vam celebrar el Carnaval al Puig Madrona. Va ser una setmana amb moltes sorpreses i malgrat la pandèmia, ens vam poder disfressar i passar-ho d’allò més bé.
Petit Carnaval a Puig d’Olorda
Com ja sabeu aquest curs ens hem d’adaptar a la situació i durant el Carnaval no ha estat diferent…
Però hem buscat la fórmula i el resultat va ser prou bo! Vam fer una súper festa a la classe amb tots els complements que havíem anat portant els companys i companyes. Ens ho vam passar molt bé ballant i jugant a ser… aquells personatges que sempre ens han agradat tant!!
PENSANT AMB ELS ALTRES…
Aquest any tan diferent no hem pogut fer les activitats que habitualment fèiem en aquestes dates. Però no per això ens hem quedat sense fer res!
Aquest any hem anat a gaudir de la natura que tenim ben a la vora. Puig Madrona i Puig d’Olorda vam fer una ruta circular a Collserola començant des de l’escola. Cada grup ha començat per un cantó diferent i quan ens hem trobat al mig, ens hem intercanviat un regal; un concert.
Us deixem els dos concerts perquè els pugueu gaudir!
EXPOSICIÓ: CAPTUREM LA LLUM
DIBUIXEM UNA CÀMERA A CARBONET
Una companya de classe va portar una càmera de fotos molt antiga, una Brownie que data de l’any 1920 i vam pensar en dibuixar-la amb la tècnica de carbonet.
Vam fer un dibuix al natural de la càmera, ja que la vam observar des de diferents punts i cadascú va decidir des de quina quin lloc la volia dibuixar. També vam aprofitar perquè qui s’nimés la olgués dibuixar amb volum.
Aquí us deixem els nostres dibuixos. Estem molt contents del resultat.
Puig Madrona
Fem de fotògrafs!
PROJECTE LES CÀMERES DE FOTOS
A partir del projecte que estem fent ” Les Càmeres de fotos” hem decidit anar a fer fotografies al paisatge del riu Llobregat.
Ens hem fixat en moltes coses a l’hora de fer la foto: la llum que hi ha, les ombres que es veuen, el color, la posició del sol, si hi ha vent o no, a què li volem fer la foto, des de quin punt la fem …entre d’altres.
Ha sigut una gran experiència i podem dir que ara ja sabem una mica més com funcionen les càmeres i com fan els fotògrafs les fotos.
Puig Madrona
FEM EL NOSTRE PRIMER CIM …EL PUIG MADRONA!
Dimarts 24 de novembre vam poder fer el nostre primer cim…el Puig Madrona.
Vam gaudir moltíssim de l’excurssió i va ser un gran dia per tots nosaltres.
Vam aprofitar per observar diferents temes que ens havíem proposat fer a l’excursió: com son els arbres, quines plantes hi ha, els rastres que deixen alguns animals, com és la torre que hi ha al cim i com és la nostra muntanya.
Vam portar les càmeres de fotos , unes lupes i bosses per recollir tot el que ens ajudés a saber més coses de la nostra muntanya i després ho vam deixar a la classe.
Per suposat que ens vam fer la foto de grup al nostre cim. Va ser un moment molt esperat.
Mireu que guapos i guapes hem sortit!
Som el Puig Madrona!
PROJECTE LES CÀMERES DE FOTOS- CAMBRA FOSCA
Aquests últims dos mesos hem estat investigant el Projecte de Les càmeres de Fotos.
Aquest projecte va sorgir a partir d’una conversa que vam tenir un dia a classe sobre com ens imaginàvem que es feien les fotografies i com eren per dins.
Finalment vam organitzar-nos en petit grup i vam escollir quines eren les preguntes que més ens interesaven:
1- Com es fa una foto a una càmera?
2- Quina va ser la primera càmera de fotos que hi va haver?
3- Qui va ser l’inventor?
4- Com els hi arriba l’energia perquè funcionin?
5- Com son per dins?
6- Com es fan les càmeres?
Vam presentar les nostres preguntes a la resta de companys/es i ens vam posar a investigar.
Vam decidir buscar algun expert que ens ajudés a donar resposta a les nostres preguntes i aleshores vam contactar amb en Ramon, mestre d’un Institut de Fotografia de Barcelona. Ell ens va dir que ens ho explicaria a una activitat que es diu Cambra Fosca i així és com vam convertir la nostra classe en una Cambra ben fosca. Vam tapar totes les finestres de la classe i la porta i en Ramon va vindre a contestar moltes de les nostres preguntes, però sobretot la més important…
-Com es va fer la primera foto?
Ho vam poder comprovar a la nostra classe i vam veure el pati a través d’un forat que vam fer a una finestra. I sabeu què? Que es veia al revés!
També en Ramon ens va ensenyar a fer Fotogrames i la nostra classe es va convertir en un Laboratori de Fotografia. Va ser tota una gran experiència!
Va ser un gran dia i és per això que hem volgut compartir-ho amb vosaltres perquè pugueu veure tot el que vam viure i experimentar aquell dia.
Puig Madrona
ESPAIS- 1r Puig d’Olorda-Novembre/Desembre
Aquest mes de novembre hem iniciat els Espais en el nostre “espai bombolla” de la classe. Aquest curs els Espais els planifiquem dins de la classe i només els infants del nostre grup. Les propostes que estem fent aquests dos mesos ( novembre-desembre) són: Jocs de Taula i Artistes. Les tardes de dilluns i divendres, després de l’estona de llibres i lectura ens disposem a jugar amb diferents jocs o a pintar de diferents maneres i amb diferents estris o materials.
Psico 1r Puig d’Olorda-La Representació. 25 de novembre’20
La Psicomotricitat que fem a l’escola, des de la vessant d’Aucouturier (Bernard Aucouturier, pedagog francès), dóna la possibilitat a l’infant de tenir un espai i un temps per experimentar amb el seu cos, el contacte amb les seves emocions, el desenvolupament d’un joc no dirigit externament o no necessàriament reglat. Aquí us parlem d’una de les fases o rituals d’aquesta pràctica: la fase de representació. Aquest moment promou la seqüència natural de passar del plaer de l’acció al plaer de pensar. Passem del moviment a la calma, on l’infant és capaç de parar el seu cos i posar en marxa l’activitat de representar en un paper, en l’espai o mitjançant la paraula o el cos en calma quelcom de l’experiència viscuda. En aquesta ocasió els infants de 1r Puig d’Olorda han representat amb escultura corporal, individual o amb grup, posant-hi un nom, el que van fer a la sessió de Psico aquesta setmana.