ELS ITINERARIS A PRIMER!

Famílies us volem ensenyar una mostra dels itineraris que hem estat fent durant aquests primers mesos del curs. Poc a poc hem anat treballant amb les propostes que hi ha a primer i hem anat gaudint dels reptes que ens han proposat en aquestes sessions.

La veritat és que ens agrada molt fer itineraris i us volem dir que seguirem avançant durant els propers trimestres.

 

Fem espais!

Tots els divendres a la tarda fem espais. Ens ho passem super bé i ens agrada molt fer les activitats que ens proposen.

Aquest trimestre hem fet els següents espais:

Fem art ” El dibuix màgic”, “Mandales”

Experimentació “Fem slime”, “Descoberta de colors amb bicarbonat” , “Descobrim els núvols” ( Per què plou ??)

Tecnologia ” Jocs de contrucció ”

Us deixem una mostra de fotografies perquè pugueu veure les sessions dels espais que fem a primer.

 

PROJECTE FESTA MAJOR: ELS JOCS TRADICIONALS

Us deixem aquí el treball del primer projecte que hem fet a l’inici del curs: Els jocs Tradicionals.

Puig Madrona i Puig d’Olorda van rebre un repte des de l’equip de gestió de l’escola, organitzar una mostra per tots els infants del centre, basada en els jocs tradicionals que podem descobrir quan és festa major.

Així que com ens agraden els reptes i res en fa enrere, ens vam llençar de cap a cercar primer: què era la paraula tradicional? I després, Quins són els jocs tradicionals?

Quan vam tenir tot clar, i quines eren les normes per valorar si era o no un joc tradicional, vam fer la recerca dels jocs que complien les pautes: serveix per jugar en grup, és antic, d’espai exterior i amb unes normes.

Seguidament entre tots i totes vam votar els 5 jocs tradicionals que més ens van agradar i vam treballar en la seva preparació: cercar les normes, el material, l’espai a l’escola i preparar la presentació el dia de la mostra.

Ha estat un projecte molt divertit, enriquidor i motivant, que hem pogut compartir amb tots els infants de l’escola, i sabeu què? Després d’acabar les partides aquell dia, ens han demanat si uns quants d’aquests jocs, es poden quedar durant tot el curs, per jugar al moment de pati de l’escola.

Mireu, Mireu!!!

PUIG D’OLORDA i PUIG MADRONA FAN EL CIM DE LA SEVA MUNTANYA!!!

Ho vam aconseguir!!!

El divendres passat vam fer la nostra primera sortida. Va estar molt emocionant, ja que sortíem per primera vegada com a grup, i teníem un gran repte al davant, arribar al Cim que dona nom a la nostra aula, el Puig Madrona i el Puig d’Olorda.

Dos cims a prop de Molins de Rei, de dificultat mitjana-baixa i que ens serviran per donar sortida als projectes d’aula.

Va estar una aventura arribar, no vam tenir cap entrebanc, però teníem una missió, a més a més, de fer el cim. Per grups d’experts havíem de trobar i observar evidències de què a la muntanya hi ha vida, hi viuen d’altres espècies i donar explicació a hipòtesis que fa alguns dies que estem treballant a la classe.

Us deixem aquí les fotos perquè pugueu veure com ho vam passar i tot allò que vam observar: petjades, plantes i fruits de la tardor, animals i sorolls del bosc, les roques i minerals que formen la muntanya.

Mireu, mireu!!!!

Puig d’Olorda: Els castells

El projecte de la vida als castells es va introduir tot aprofitant la sortida de final del segon trimestre que vam anar a dinar i jugar una estona al Castell Ciuró. 

A partir de la sortida vam aprofitar per presentar els castells i començar a pensar i imaginar com devia ser la vida al seu voltant. Vam estar fent tot un seguit d’hipòtesis i la visita al castell de Balsareny ens va ajudar a endreçar les idees. 

Un cop ja teníem clar qui hi vivia, com s’hi vivia, qui s’encarregava de cada tasca, de què vivien… els infants van tenir clar que volien explicar-ho a tothom representant un parell d’escenes de la vida quotidiana. Es van organitzar en petits grups, cadascú va escollir formar part de l’equip que més li cridava l’atenció, o l’equip on creia que podria aportar més… Amb l’objectiu de representar una petita obra de teatre i enregistrar-la, van crear els equips de decorat, atrezzo, càmeres, actors i actrius i música. 

Amb un treball conjunt i col.laboratiu, hem posat el punt i final a l’últim projecte del curs, que culmina amb un vídeo que reuneix els esforços de tots i cadascun dels infants de Puig d’Olorda. 

Puig Madrona : Projecte La vida als castells

 

Tot va començar un dia que vam estar parlant dels castells i de com es vivia en aquella època. Ens vam adonar que teníem molts dubtes i que mai havíem vist un castell per dins. Així és que vam decidir anar a visitar-ne un i vam anar a veure el Castell de Balsareny.

Abans d’anar-hi ens vam fer unes preguntes : Com és un castell? Qui vivia en aquella època? Què hi havia al voltant del castell?

Un cop al castell de Balsareny, vam conèixer l’Armesenda i en Pau Bròquil. Ells ens van ensenyar el castell i ens van explicar moltes coses de com es vivia en aquella època: l’Edat Mitjana.

Un cop a classe ens vam organitzar en petit grup i vam començar a investigar les preguntes que ens van sorgir. Vam buscar informació als llibres i a l’ordinador, a un treball que vam fer a casa. Tot això ens va ajudar a contestar les nostres preguntes.

Com a producte final vam decidir fer unes escenificacions teatrals on cada grup explicava als seus companys/es què havia aprés en aquest projecte.

Hem gaudit molt disfressant-nos i imaginant com es vivia en aquella època…va ser tota una experiència gravar les escenes de teatre.

Aquí us deixem la mostra de les representacions teatrals que van fer els diferents grups d’investigació sobre l’Edat Mitjana.

Va ser un treball final que vam preparar i fer amb molta il.lusió.

Puig Madrona

Les nespres de l’escola

Fa dies que quan entràvem i sortíem de l’escola ens fixàvem que les nespres del nesprer de l’entrada de l’hort ja estaven madures i a punt per collir: Algunes havien caigut a terra, d’altres les veiem taronges, fins i tot n’havíem tocat algunes i estaven tovetes.

Vam compartir a la classe totes aquestes observacions, i ens vam preguntar qui es cuidava de collir les nespres, per què sinó es farien malbé. Algunes hipòtesis van ser que els alumnes de sisè eren els encarregats, també vam pensar que les cuineres del menjador les agafaven i eren les nespres que alguna vegada havíem menjat de postres… Però vam preguntar i ens vam adonar que ningú tenia aquesta tasca! Així doncs, ens vam convertir en els encarregats.

Ens vam adonar que a la nostra classe hi ha molts experts en el tema, així doncs, vam preguntar a avis, àvies, pares i d’altres familiars com podíem collir les nespres sense fer malbé l’arbre, ja que volem que l’any que ve en faci més, i ens van donar els millors consells! Amb tota aquesta informació, ja podíem collir les nespres, així que amb una escala, tisores, i moltes ganes de fer de recol·lectors, vam sortir a collir-les! Encara ens queda molta feina, per què algunes estan verdes, i també a alguna part no hi arribem, però n’hem pogut tastar alguna i són boníssimes!