DIBUIXEM UNA CÀMERA A CARBONET

Una companya de classe va portar una càmera de fotos molt antiga, una Brownie que data de l’any 1920 i vam pensar en dibuixar-la amb la tècnica de carbonet.

Vam fer un dibuix al natural de la càmera, ja que la vam observar des de diferents punts i cadascú va decidir des de quina quin lloc la volia dibuixar. També vam aprofitar perquè qui s’nimés la olgués dibuixar amb volum.

Aquí us deixem els nostres dibuixos. Estem molt contents del resultat.

Puig Madrona

Fem de fotògrafs!

PROJECTE LES CÀMERES DE FOTOS

A partir del projecte que estem fent ” Les Càmeres de fotos”  hem decidit anar a fer fotografies al paisatge del riu Llobregat.

Ens hem fixat en moltes coses a l’hora de fer la foto: la llum que hi ha, les ombres que es veuen, el color, la posició del sol, si hi ha vent o no, a què li volem fer la foto, des de quin punt la fem …entre d’altres.

Ha sigut una gran experiència i podem dir que ara ja sabem una mica més com funcionen les càmeres i com fan els fotògrafs les fotos.

Puig Madrona

FEM EL NOSTRE PRIMER CIM …EL PUIG MADRONA!

Dimarts 24 de novembre vam poder fer el nostre primer cim…el Puig Madrona.

Vam gaudir moltíssim de l’excurssió i va ser un gran dia per tots nosaltres.

Vam aprofitar per observar diferents temes que ens havíem proposat fer a l’excursió: com son els arbres, quines plantes hi ha, els rastres que deixen alguns animals, com és la torre que hi ha al cim i com és la nostra muntanya.

Vam portar les càmeres de fotos , unes lupes i bosses per recollir tot el que ens ajudés a saber més coses de la nostra muntanya i després ho vam deixar a la classe.

Per suposat que ens vam fer la foto de grup al nostre cim. Va ser un moment molt esperat.

Mireu que guapos i guapes hem sortit!

Som el Puig Madrona!

PROJECTE LES CÀMERES DE FOTOS- CAMBRA FOSCA

Aquests últims dos mesos hem estat investigant el Projecte de Les càmeres de Fotos.

Aquest projecte va sorgir a partir d’una conversa que vam tenir un dia a classe sobre com  ens imaginàvem que es feien les fotografies i com eren per dins.

Finalment vam organitzar-nos en petit grup i vam escollir quines eren les preguntes que més ens  interesaven:

1- Com es fa una foto a una càmera?

2- Quina va ser la primera càmera de fotos que hi va haver?

3- Qui va ser l’inventor?

4- Com els hi arriba l’energia perquè funcionin?

5- Com son per dins?

6- Com es fan les càmeres?

Vam presentar les nostres preguntes a la resta de companys/es i ens vam posar a investigar.

Vam decidir buscar algun expert que ens ajudés a donar resposta a les nostres preguntes i aleshores vam contactar amb en Ramon, mestre d’un Institut de Fotografia de Barcelona. Ell ens va dir que ens ho explicaria a una activitat que es diu Cambra Fosca i així és com vam convertir la nostra classe en una Cambra ben fosca. Vam tapar totes les finestres de la classe i la porta i en Ramon va vindre a contestar moltes de les nostres preguntes, però sobretot la més important…

-Com es va fer la primera foto? 

Ho vam poder comprovar a la nostra classe i vam veure el pati a través d’un forat que vam fer a una finestra. I sabeu què? Que es veia al revés!

També en Ramon ens va ensenyar a fer Fotogrames i la nostra classe es va convertir en un Laboratori de Fotografia.  Va ser tota una gran experiència!

Va ser un gran dia i és per això que hem volgut compartir-ho amb vosaltres perquè pugueu veure tot el que vam viure i experimentar aquell dia.

Puig Madrona

ESPAIS- 1r Puig d’Olorda-Novembre/Desembre

Aquest mes de novembre hem iniciat els Espais en el nostre “espai bombolla” de la classe. Aquest curs els Espais els planifiquem dins de la classe i només els infants del nostre grup. Les propostes que estem fent  aquests dos mesos ( novembre-desembre) són: Jocs de Taula i Artistes. Les tardes de dilluns i divendres, després de l’estona de llibres i lectura ens disposem a jugar amb diferents jocs  o a pintar de diferents maneres i amb diferents estris o materials.

Aquí algunes imatges.

Psico 1r Puig d’Olorda-La Representació. 25 de novembre’20

La Psicomotricitat que fem a l’escola, des de la vessant d’Aucouturier  (Bernard Aucouturier, pedagog francès), dóna la possibilitat a l’infant de tenir un espai i un temps per experimentar amb el seu cos, el contacte amb les seves emocions, el desenvolupament d’un joc no dirigit externament o no necessàriament reglat. Aquí us parlem d’una de les fases o rituals d’aquesta pràctica: la fase de representació. Aquest moment promou la seqüència natural de passar del plaer de l’acció al plaer de pensar. Passem del moviment a la calma, on l’infant és capaç de parar el seu cos i posar en marxa l’activitat de representar en un paper, en l’espai o mitjançant la paraula o el cos en calma quelcom de l’experiència viscuda. En aquesta ocasió els infants de 1r Puig d’Olorda han representat amb escultura corporal, individual o amb grup, posant-hi un nom, el que van fer a la sessió de Psico aquesta setmana.

Fotos

 

 

ELS CAQUIS DE L’ESCOLA

El projecte dels caquis va sorgir de l’interès que mostraven els infants cada dia quan passaven a la vora de l’arbre per entrar i sortir de l’escola. Se’l miraven, el tocaven, l’observaven… fins que van observar que els caquis estaven menjats! Quina indignació que els va generar!

A partir d’aquí vam començar a pensar què podíem fer perquè els ocells no se’ls mengessin. Vam tenir el que ens pensàvem que era una gran idea; fer un espantaocells. Llavors vam contactar amb un expert (l’Albert, el pare de la Fiona) i ens va explicar que un espantaocells no serviria de res perquè els ocells estaven molt acostumats a les persones, ens va aconsellar que el millor que podíem fer era collir-los verds i deixar-los madurar.

L’Albert també ens va explicar que si posàvem una poma a la caixa dels caquis maduraven en 7 dies. Ho vam voler comprovar i efectivament va ser així! Mentre maduraven anàvem tenint cura de l’arbre i fent un receptari per poder aprofitar els caquis collits.

Mentrestant teníem curiositat per saber quin ocell era el que ja havíem vist en algunes ocasions que es menjava els caquis. Vam fer una sortida amb un expert per poder conèixer els tipus d’ocells que viuen a la zona i ja sabem quin és el que en força probabilitat s’ha menjat els caquis, és el tallarol de casquet.

Només ens quedava un detall per acabar el projecte que els nens i nenes tenien ben present. Calia fer un cartell perquè els infants que també entren i surten de l’escola per la porta de l’hort no trepitgin la terra de la vora del caqui. Una de les moltes coses que vam aprendre de la visita de l’Albert era que la terra estava massa trepitjada i l’aigua no drenava prou bé.

Ha estat un gran projecte!!

Projecte Dissenyem el nostre pastís

Aquests dies vam estar dissenyant un pastís per celebrar els nostres aniversaris.

La veritat és que vam agafar-nos-ho amb moltes ganes i entretots vam pensar com podia ser, quin disseny li volíem donar, quins ingredients volíem posar, amb quin material el podíem fer, els passos que havíem de seguir per fer-lo…

Vam organitzar-nos en petit grup i cada grup va fer el seu disseny. Després vam escollir entretots què ens agradava de cada pastís i amb les idees de tots els grups vam fer el nostre pastís definitiu per celebrar els aniversaris.

Ens ha quedat molt bonic!

Puig Madrona

Moments de lectura

Us volem explicar que cada tarda aprofitem una estona per llegir i mirar llibres, revistes, diaris… És un moment tranquil en el que ens relaxem molt i gaudim dels contes que llegim o que ens expliquen les mestres….ens agrada molt que ens expliquin contes!

També un cop a la setmana anem a la biblioteca i ens endinsem en el món de les històries que llegim i mirem als llibres.

Puig Madrona