FESTA FINAL. SOU ELS MILLORS!

No sé què dir. Estava massa preocupat per tot i a vegades ni veia el ball.

Ho vau fer molt bé. Crec que quan hi ha una motivació ho feu millor. Nosaltres, els professors sempre pensen que podia sortir millor però la veritat és que va sortir com havia de sortir… molt bé.

Com va dir el el profe Victor, que estava emocionat, va ser molt emotiu. Més d’un va deixar caure alguna llagrimota…!

Jo fa temps que estic a l’escola, des d’el curs 1993-94. Crec que el muntatge del vostre ball, amb el marc incomparable del nou col·legi, va ser el millor del millor.

Tothom va col·laborar, portant la roba, el maquillatge, pintant… etc. Fins i tot el Yassine crec que va portar uns pantalons que eren nous i els va trencar per poder quedar bé. Espero que no l’hagin renyat a casa.

Llàstima que no vaig poder aconseguir que participessin en el ball el Raul i la Britany, de totes maneres em van ajudar a fer coses.

Gràcies pels comentaris que heu fet a l’anterior article (Això s’acaba ). Mireu-los, hi algunes sorpreses.

Jo només vaig fer fotos. Crec que hi ha gent que va fer algun vídeo. Si algú pot passar-me una còpia li agrairia.

Fins dimecres que ens veurem per dinar.

FESTA_FINAL_08

Podeu veure un video del ball  a:  http://www.youtube.com/watch?v=aqrukj6njOA

AIXÒ S’ACABA…

Hola nois/es !

Això s’acaba. Només queda un dia… bé, i el dinar del dia 25 i les notes del dia 27.

La veritat és que no sé que dir. Avui he vist la il·lusió amb la qual alguns signaven i feien signar àlbums amb alguna dedicatòria per tenir un record dels companys. La veritat és que és una cosa molt maca recordar els companys de l’escola. Després… no es igual.

Anireu a l’Institut però canviareu de companys, coneixereu a nous companys ( què està molt bé) però, recordeu quants anys porteu junts, la majoria, a l’escola ? Jo mateix us conec des d’els tres anys, encara que no us donava classe… és molt temps… han passat NOU anys, si amb majúscules. És el període que més temps estareu junts.

L’escola… és una època molt maca. Els profes… Hi ha de tot però crec que tots volen ajudar-vos i que aprengueu coses i que us ho passeu bé i que …

Seria molt maco que quan sigueu més grans o molt grans recordeu aquests anys i que intenteu trobar-vos i recordar els moments més macos: les sortides i el viatge de final de curs a Port Aventura, els patis, els partits amb el curs corresponent, les disfresses, les festes, els deures ( no, és broma) , el nostre bloc, etc.

Bé això s’acaba però pot continuar una mica, o sempre. Només heu de tenir una mica d’imaginació i fantasia i allí ens trobarem sempre, quan vulgueu.

Sempre us enyoraré.

Que tingueu sort. Molts petons del vostre professor.

EN BICICLETA PER CASTELLDEFELS

Tard però ho hem fet. La sortida en bicicleta prevista per aquest curs la hem fet avuí.

A les 9:30, aproximadament, han vingut el Pedro i el Nico, que ja sabeu que són els encarregats de l’àrea d’Educació Vial de l’Ajuntament. Han portat algunes bicicletes perquè no tothom tenia, cascs i unes armilles reflectants molt maques que desprès ens han regalat com a record.

La veritat és que ha anat molt bé. Ah ! ens ha acompanyat Rubén, el profe d’educació física, al qual li dono des d’aquí les gràcies per la seva ajuda.

Hem fet al voltant de 14 km i hem arribat fins la plaça de les palmeres a on hem esmorzat.

La Gheslan ha tingut alguns problemes amb la seva bicicleta però s’ha esforçat molt i ha fet la majoria del recorregut. Molt bé.

Fins una altra vegada

FEM BASQUET

Aquest dijous ha vingut el Manu a fer unes activitats d’iniciació al basquet. El Manu és entrenador i preparador físic del Club de Basquet de Castelldefels.

Aquí teniu algunes fotos per recordar aquest dia, encara que tornarà el proper dijous per completar les dues sessions que ens ha promès .

Els “malavarismes” de l’Andreu són cosa seva, no té res a veure el Manu

Moltes gràcies per part de l’Andreu i meves.

VISCA !! PORT AVENTURA !!!

Al final, tot arriba. El dimarts ja estaven nerviosos/es. Normal quan s’està pensant que el dimecres al matí, a les 8:30 sortia el tren. Sí, un tren molt especial… el tren cap a … Port Aventura. Ja estava tot preparat, la motxilla, la roba nova per l’ocasió, el MP3 ( o 4), alguns euros per comprar alguns records … i sobre tot molta il·lusió i ganes de passar-s’ho bé.

Només han pogut anar 12 nens/es amb companyia de la Rosa i la Lola.

El dijous – no ho sabien – van tenir una sorpresa. Quan anaven a entrar al parc al matí es van trobar amb… el Paco. Sí, jo mateix. Ho vaig arreglar per poder estar un dia amb ells, també em feia il·lusió. Crec que en general es van posar molt contents… bé algú va posar cara de no entendre què feia jo allí.

Vam veure espectacles junts, vaig pujar en alguna atracció encara que jo no sóc molt amic de les coses que donen voltes, vam menjar junts, etc. En resum un dia per recordar sempre.

Llàstima que l’últim dia va ploure.

Aquí teniu les fotos que jo mateix vaig fer perquè tingueu un bon record. Clica la imatge.

Fins dilluns que ens veurem tots a l’escola.

ECOM. Fem basquet, volei i boccia

dscn3739.JPGAquesta setmana hem tingut la sort de rebre la visita del Conrado, el David i l’Ernestina , representants d’ECOM.

ECOM és un moviment associatiu integrat per organitzacions de persones amb discapacitat física que té com a missió promoure una major inclusió i qualitat de vida de les persones amb discapacitat física, impulsar la lluita contra tot tipus de discriminació, fomentar la defensa de l’exercici dels seus drets, i treballar per la millora en cobertura i qualitat dels serveis i prestacions que requereix aquest col·lectiu.

Personalment feia temps que no participava en unes activitats tan interessants i crec que els meus alumnes ( i l’Andreu, el profe de E. Física ) també s’ho van passar d’allò més bé i van sortir més conscienciats de la realitat que envolta a aquest grup de persones.

Vam fer tres activitats:

Basquet en cadira de rodes, voleibol asseguts al terra i boccia

Si vols saber més coses sobre la asociació clica a: ECOM

Si vols veure més fotos clica la imatge dscn3739.JPG

CASTELLERS, DIABLES I TIMBALS … UNA TARDA DIVERTIDA A L’ESCOLA

Hem rebut la visita d’alguns membres de l’Agrupació de Castelldefels que té entre les seves activitats grups de castellers, timbals i diables.

Els alumnes de 5è i 6è s`ho van passar d’allò més bé. Els més llançats van pujar a sobre del noi de la colla de castellers mantenint força bé l’equilibri.

Els diables van cremar alguns petards i tothom mirava amb una certa precaució

Si vols veure altres fotografies CLICA …

HEM VISITAT EL MOSSOS D’ESQUADRA

mossos-desquadra1.jpgNo fa gaire vam rebre la invitació dels Mossos d’Esquadra que tenen una nova comissaria en el nostre poble.

Vam anar un matí amb la companyia de la Rosa i ens va rebre l’agent Laura que era l’encarregada de la relació amb les escoles. Juntament amb el caporal Miquel ens van portar per totes les dependències ( molt noves com el nostre “cole”) Tots dos van ser molt agradables i tothom va gaudir de les seves explicacions.

Ens van posar un vídeo per poder entendre millor el seu treball i les funcions que tenen encomanades . Després els alumnes van fer totes les preguntes que van voler.

També ens van presentar alguns dels seus caps i companys i la veritat és que semblava que en general hi havia molt bon ambient.

Finalment vam anar al parking a on ens van ensenyar un cotxe patrulla. Quan em vaig adonar el Bilal s’havia assegut al seient del conductor. Van poder veure , sentir i tocar totes les eines que fan servir a la seva feina. Tots el nens/es tenien molta curiositat.

La veritat és que va ser un visita molt instructiva i, el que és més important, vam conèixer una feina que és molt complicada i que es fa perquè tothom pugui viure més tranquil.

Ens van prometre fer una visita a la nostra escola. Els hi esperem !

Fins aviat.

MUSSILCHELY

Doncs, aquí la teniu.

Ja sé que he trigat una mica en posar-la però ja sabeu que no podem fer sempre el que volem. La meva idea, i la vostra, era que aquesta fos la mascota definitiva de la biblioteca però ja us he explicat a la classe que aquesta només serà la proposta de la classe de sisè i que haurem d’esperar a que altres classes puguin presentar les seves propostes.

En qualsevol cas MOLTES FELICITATS a tothom i especialment a MUSSILCHELY que ha estat escollida amb 17 vots.

En segon lloc, amb 13 vots, tenim a XIPIRIN

En tercer lloc, amb 12 vots, a quedat FLUPI

En quart lloc, amb 11 vots, estan dos treballs FLUKINO i TAMU

En cinquè lloc, amb 10 vots, trobareu a THREDI

Ja sabeu per l’anterior article quines han estat les altres mascotes finalistes.

LA MASCOTA DE LA BIBLIOTECA

Hola nois/es de sisè, durant la setmana passada heu fet dibuixos per tal de trobar una mascota que representi la biblioteca de la nostra escola, que serà una de les grans novetats aquest curs i els vinents.

Tots els dibuixos han estat exposats a l’aula de Plàstica del Cicle Superior.

Un jurat format per tres professors (Eva, Victor i Andreu) i dos alumnes (Andy i Julian) ha fet les votacions per escollir un dels 21 treballs exposats.

Les 11 mascotes finalistes es diuen: Mariachi, Therdi, Tamu, Flukyno, Xipirin, Flupi, Esquilady, Mussilchely , Asqui, Machu Pichu i Marina

Aquí teniu alguns dels treballs. Només he posat un treball dels que havien fet dos, per manca d’espai.

Tots els treballs estan ara a la Biblioteca. Parleu amb la senyoreta Teresa i podreu veure’ls.

Bé, ara esteu més a prop de saber quina mascota és l’escollida. Seguiu mirant el bloc.

VISITA A L’AJUNTAMENT

Avui dijous els/les alumnes de 6è, amb la Rosa d’acompanyant , hem visitat l’Ajuntament del nostre poble. Hem anat a veure  el saló de plens, els arxius i l’oficina de turisme.

Com que l’alcalde estava de viatge ens ha rebut el tinent d’alcalde. Tothom ha pogut fer preguntes relacionades amb el poble i hem conegut algunes curiositats.

Què us ha semblat nois i noies ?

TALLERS DE MECCANO I VITRALLS

Estem al segon trimestre i ja hem començat nous tallers, concretament :MECCANO i VITRALLS.

VOLEU VEURE UNES IMATGES ?

CLIQUEU: vtralls.wmv

Són dos tallers que estan tenint força èxit:

Els vitralls amb la Lola estan quedant molt macos podeu veure al Bilal i a la Fadua aplicant la tècnica. Més endavant farem una exposició que també sortirà en el bloc.

El Meccano amb el Paco que ja porta molts anys amb aquest taller. De fet hi ha material que es fa servir que té més de 18 anys.

És un taller que agrada molt perquè tothom li vol construir mecanismes: cotxes, helicòpters, màquines, camions, etc.

Podeu veure alguns/es alumnes de sisè construint diferents mecanismes:

La Marta i la Karina fan un dinosaure. El Mateo i el Liguang fan helicòpter

La Gheslan i el Rafa fan un funicular. El Santos i la Marta fan un cotxe

JA ESTEM A LA NOVA ESCOLA

Encara no havíeu nascut quan ja es parlava d’una nova escola que estaria en una zona a la qual es farien molts habitatges. Els canyars no era com ara. Només hi havia camp, pins, horts, una masia… I ara… Bé, tenim una escola nova però el paisatge ja no és igual.

En qualsevol cas, vosaltres teniu la sort de tenir una escola nova. espero que la gaudiu fins que us toqui anar a l’institut que no penseu que queda tant.

escola-nova-004.jpgescola-nova-003.jpgescola-nova-006.jpgescola-nova-005.jpgescola-nova-007.jpgescola-nova-009.jpg

Podeu veure els alumnes de la classe de sisè al vídeo-clip. clicant a:

escola-nova.wmv

CARNAVAL 2008

Hola periodistes, reporters/es, escriptors/es, càmares, i demés participants al carnaval de la classe de sisè.

Encara que no ha acabat el carnaval, pot ser molts/es anireu a la Rua Infantil del Poble el diumenge, començaré a posar al bloc algunes fotos perquè pugueu fer algun comentari.

Què tal ho heu passat ?

Alguns es queixaven que ha estat una mica llarg. Penseu que aquest any és especial. Tenim escola nova i això ha fet que el recorregut hagi estat més llarg.

Crec heu fet unes disfresses molt originals i el que és més important, vosaltres heu col·laborat més que altres vegades en la confecció dels diferents elements.

Les disfresses de la tarda també han estat força maques.

href=”http://blocs.xtec.cat/laclassedesise/files/2008/02/carnaval_2008-_47.jpg” title=”carnaval_2008-_47.jpg”>carnaval_2008-_47.jpg

Crec que el judici va sortir bé, què en penseu ?

I la xocolata, com estava ? Vau menjar molts melindros ?

Bé, ja ho sabeu, podeu fer comentaris

EL PONT DEL DIABLE. L’ENRAJOLADA

El dimecres dia 16 de gener vam anar a Martorell. La sortida, juntament amb els companys de 5è, estava organitzada per treballar els oficis. Vam visitar La Casa Museu de L’ enrajolada i també vam anar a veure el monument més emblemàtic de Martorell, “El pont del diable” del qual teniu aquí mateix una primera fotografia.

A primera hora vam anar al visitar “El pont del diable” amb una monitora, la Iolanda, que ens va explicar força bé tota la seva història i una llegenda molt original.

Sembla mentida les coses que va arribar a suportar aquest pont que va ser construït, per primera vegada, fa més de dos mil anys pels romans.

Després vam fer una visita a la casa museu de L’enrajolada. A la fotografia veieu la façana principal.

En aquest pati vam esmorzar i esperar l’entrada per fer la visita i les activitats posteriors.

Dintre de la casa museu vam veure totes les dependències situades en dues plantes amb un munt de rajoles enganxades a les parets, mobles molt antics i coses força originals .

La Mari Carme que ens va ensenyar la casa, va ser l’encarregada de fer-nos després el taller de pintar rajoles. Va ser molt interessant i tots el nens/es van anar molt en compte per fer bé les seves rajoles.

Podeu veure el procés en les fotografies que hi ha a continuació (per fer-les més grans heu de clicar a sobre de les miniatures ) i en el clip de pel·licula següent:

martorell_2008.wmv

martorell_2008-001.jpg martorell_2008-005.jpg martorell_2008-009.jpg martorell_2008-015.jpg

martorell_2008-016.jpg martorell_2008-025.jpg martorell_2008-026.jpg martorell_2008-027.jpg

martorell_2008-028.jpg martorell_2008-035.jpg martorell_2008-038.jpg martorell_2008-039.jpg martorell_2008-041.jpg

martorell_2008-043.jpg martorell_2008-045.jpg martorell_2008-046.jpg martorell_2008-047.jpg martorell_2008-018.jpg

Abans d’anar al parc de Can Cases a jugar una mica, ens va visitar un policia local de Martorell el qual va preguntar-nos si tot anava bé i si ens havia agradat tot el que havien vist.

PINTANT UN CAGANER

No ens hem adonat i ja estem al Nadal. Aprofitant aquests dies hem pensat de fer un caganer.

Amb l’ajut de la Lola l’hem fet d’argila i desprès l’hem pintat.

D’aquesta sessió podeu veure unes fotografies i un clip de pel·lícula .

Per veure el clip CLICA aquí: caganer_2007.wmv

Crec que han quedat força bé, encara que costa una mica donar la forma a aquest curiós personatge dels pessebres de Nadal.

També hem col·laborat fent el cartell de la festa de Nadal.