Conte tradicional il·lustrat – 2n

Durant el mes de maig l’alumnat de 2n va interpretar el conte tradicional: El cargol Arol i l’herbeta de poliol. Una activitat del projecte Comenius que pretén compartir contes tradicionals il·lustrats entre les escoles participants.

Mireu quin conte més original van realitzar!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0tLtWDRXYXg[/youtube]

Yan Gusev, alumne de 5è, premiat al XXXIIIè Concurs BBVA de Dibuix Escolar

Yan Gusey mostra el dibuix que va fer pel Concurs BBVA de Dibuix Escolar

L’alumne de cinquè de Primària de l’escola La Bòbila, Yan Gusev, ha estat guardonat al XXXIIIè Concurs BBVA de Dibuix Escolar que convoca la Fundació Antigues Caixes Catalanes i BBVA. L’entrega de premis va tenir lloc el passat dissabte, 31 de maig, al Centre Cultural de Terrassa. L’alumne i la seva família, acompanyats de la directora del centre –Esther Barceló– i la tutora de 5è de Primària van assistir a l’acte de lliurament de premis del concurs i a la presentació del llibre “Sis contes de catalans universals”, que ha estat il·lustrat amb els dibuixos dels alumnes guanyadors. Yan Gusev va rebre un diploma acreditatiu del tercer premi de la seva categoria, un obsequi de material de pintura i el llibre editat per l’editorial Mediterrània, on apareix el seu dibuix.

Continua la lectura de Yan Gusev, alumne de 5è, premiat al XXXIIIè Concurs BBVA de Dibuix Escolar

Final de temporada- Bàsquet!

El nostre equip de bàsquet ha posat punt i final a la temporada 2013/2014.

Ha estat una temporada fantàstica on els nens i nenes del nostre equip no només han après a jugar a bàsquet, sinó que han après a jugar en equip, han après a saber guanyar i a saber perdre.

Malauradament no han pogut jugar l’últim partit a causa de la pluja però s’han emportat el premi a una temporada plena de sorpreses positives.

IMG-20140524-WA0010

Visitem les coves de l’Espluga de Francolí -1r

L’alumnat de 1rA i 1rB de la nostra escola va fer una sortida el passat dia 15 de maig a l’Espluga de Francolí. 

L’alumnat acompanyat pels seus professors van visitar les Coves de L’Espluga, on van descobrir l’evolució humana des del Paleolític fins l’actualitat a través d’audiovisuals que recreen escenes de la prehistòria amb personatges reals.

Com a complement a la visita, els alumnes van participar activament en un taller de prehistòria, on van poder construir una cabana neolítica o fer una pintura rupestre, entre d’altres activitats.

Aquí us deixem les fotografies:

Fem la Mona!!

Divendres 12 d’abril al matí, tota l’escola ens vam dedicar a celebrar l’arribada de la primavera elaborant mones de Pasqua.

Com ja és tradició, els més grans (Cicle Superior) van ajudar els més petits (Educació Infantil); mentre els de Cicle Inicial i Mitjà elaboraven un parell de mones a cada classe.

Just abans del pati ens les vam menjar i ens vam desitjar unes bones vacances i una millor fi de curs!

Click to play this Smilebox slideshow

Enregistrem la cançó de la nostra escola en un estudi – 2n

ELS ALUMNES DE 2n ENREGISTREN LA CANÇÓ DE L’ESCOLA A L’ESTUDI DE GRAVACIÓ DEL CAMP D’APRENENTATGE PAU CASALS DEL VENDRELL

 El dijous 8 de maig, l’alumnat de 2nA i 2nB de Cicle Inicial, va realitzar una sortida al Camp d’Aprenentatge Pau Casals, al Vendrell.

El camp d’aprenentatge Pau Casals és un servei educatiu del Departament d’Ensenyament que ofereix al professorat i als centres docents la possibilitat de desenvolupar projectes de treball per a l’estudi i l’experimentació en un medi singular de Catalunya, El Vendrell.

Entre totes les activitats que ofereix el Camp d’Aprenentatge Pau Casals, l’escola va seleccionar l’activitat d’enregistrament d’una cançó on l’alumnat va veure les tècniques i trucatges que s’utilitzen en l’enregistrament professional. També va visitar l’estudi de gravació, va experimentar sobre la física del so i va rebre una explicació sobre com fer el disseny de la portada d’un CD.

La cançó que es va enregistrar al CdA és l’himne de l’escola La Bòbila, que es va estrenar per primer cop a l’escola, el dimecres 24 d’abril de 2013.

L’himne de l’escola és una cançó d’estil reggae, composada pel nostre mestre de música, en David Dempere Pérez. Va ser durant l’estiu del 2012 quan va pensar en crear una cançó pròpia de l’escola. Així doncs, la lletra de la cançó fa referència a tota la comunitat educativa, però sobretot, reflecteix qui són, què fan, i com creixen les persones més importants de l’escola La Bòbila, els seus alumnes.

Gràcies doncs, al Camp d’Aprenentatge Pau Casals, que ens va oferir els seus espais, recursos i formació per poder fer la maquetació de l’himne de la nostra escola, La Bòbila.

Aquí us deixem la gravació que Tv3 va fer de la sortida!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=D_Mnv1sQkCg[/youtube]

I les imatges que han sortir a l’Info-K!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Kvs13dmYOtY[/youtube]

 

III JOCS FLORALS i II CONCURS DE DIBUIX

El passat dia 23 d’abril, Diada de St.Jordi vam  celebrar al gimnàs de l’escola l’entrega de premis dels  III Jocs Florals i del II Concurs de Dibuix de la Bòbila.

Va assistir tot l’alumnat de l’escola des de P3 fins a sisè d’Educació Primària.

Els guanyadors i guanyadores del concurs dels Jocs Florals van pujar a l’escenari acompanyat dels seus tutors/es a  llegir els seus textos i la directora del centre els hi va lliurar el seu diploma i un obsequi pel seu èxit i esforç. Alhora va felicitar a tot l’alumnat per la seva participació.

També ho van fer els guanyadors i guanyadores del concurs de Dibuix que també van rebre el seu diploma i obsequi.

Finalment, tots els guanyadors/es es van fer la foto de grup i es va concloure l’acte.

Tot seguit teniu les fotografies dels dibuixos, contes i poemes dels guanyadors/es.

Moltes felicitats a tots per les vostre creacions!

Cambiar tamañoP3

Categoria P3; Guanyador: Jordi A.

Cambiar tamañoP4

Categoria P4. Guanyadora: Maya R.

Cambiar tamañoP5Categoria P5. Guanyadora Oumaima R.

Categoria Primer. Guanyadora: Maria M.

Categoria Segon. Guanyador Pau P.

Categoria Tercer. Guanyadora:  Júlia R.

Categoria Quart. Guanyador Bruno S.

Categoria Cinquè. Guanyadora Judit A.

Categoria Sisè. Guanyador Matias M.

Proves d’avaluació 6è Educació Primària

Prova d'avaluació de primària

Dimarts 6 i dimecres 7 de maig  l’alumnat de 6è d’educació primària de la nostra escola juntament amb tot l’alumnat del mateix nivell de totes les escoles catalanes, realitzaran la prova d’avaluació de sisè de primària. Aqueta prova  avalua el grau d’assoliment de les competències bàsiques en acabar l’etapa. La prova es durà a terme dimarts 6 i dimecres 7 de maig i avaluarà les competències en llengua catalana, llengua castellana, primera llengua estrangera –anglès  i matemàtiques.

Activitat coeducativa ” Diferents Sí, Desiguals No”- 1r

El passat 19 de març, l’alumnat de 1r va participar al centre del taller coeducatiu “Diferents Sí, Desiguals No” a càrrec de la tècnica municipal de Polítiques d’Igualtat, Mònica Romano. Aquest taller està organitzat per l’àrea de Polítiques d’Igualtat de l’Ajuntament, dins el programa de Salut a les Escoles.

L’activitat té com ha objectiu fomentar la igualtat d’oportunitats de gènere, promoure la salut i la coeducació entre l’alumnat, prevenir possibles conductes de risc i fomentar la igualtat d’oportunitats.  

Sant Jordi 2014

                                                        

                    

Dimecres, 23 d’abril de 2014

Acte de lliurament de premis dels III JOCS FLORALS i del II CONCURS DE DIBUIX DE L’ESCOLA

Matí, de 9 a 11h.Tot l’alumnat de l’escola participarà en l’acte de lliurament de premis dels III JOCS FLORALS 2013-2014, on s’obsequiarà amb un diploma i un conte (gentilesa de l’AMPA), als guanyadors/es de cada nivell, autors dels millors textos en modalitat prosa i/o poesia en llengua catalana.

Seguidament, tindrà lloc l’acte de lliurament de premis del II CONCURS DE DIBUIX 2013-2014, on l’alumnat premiat de cada nivel rebrà un diploma i un lot de dibuix (gentilesa de l’escola). En aquesta edició del concurs, l’alumnat ha realitzat dibuixos inspirats en diferents personatges cèlebres de la nostra cultura com: Joan Miró, Antoni Gaudí, Pau Casals, Josep Mª Subirachs, entre d’altres.

 Esmorzar de coca i xocolata

A les 11h.Cuina i gestió, empresa que gestiona el menjador del centre, convidarà a tot l’alumnat de l’escola a esmorzar coca i xocolata. Així doncs, l’alumnat no ha de portar aquest dia l’esmorzar de casa.

Exposició de tots els dibuixos participants en el II CONCURS DE DIBUIX i dels guanyadors i finalitstes dels III JOCS FLORALS

A  partir de les 16:30h.Famílies, us convidem a entrar al “hall” de la nostra escola i gaudir d’una exposició de dibuixos elaborats per tot l’alumnat de l’escola, inspirats en diversos artistes catalans universals.

Us hi esperem a tots!!

Mostra de Lectura en Veu Alta – 2n

El passat dilluns 7 d’abril a la sala d’actes del Centre de Lectura de Reus, els alumnes de 2n del nostre centre: LAURA CASTILLO LÓPEZ, LLUC FALCETO FERNÁNDEZ, ÈLIA FONT TOBARRA I JÚLIA MANZANO SALADIE, van participar en la  MOSTRA DE LECTURA EN VEU ALTA per a l’alumnat de Cicle Inicial dins el marc del Certamen Nacional Infantil I Juvenil De Lectura En Veu Alta organitzat pel centre de recursos  pedagògics Reus- Baix Camp, en què la nostra escola ha participat aquest curs escolar 2013-2014 per primer cop.

El Certamen de Lectura en Veu Alta és concebut per fomentar la lectura en l’alumnat, ja que la lectura és considerada una eina bàsica per a l’aprenentatge i, per tant, ha de constituir un objectiu d’atenció preferent durant tota l’etapa d’educació primària i secundària.

Un cop acabat el certament la Laura, el Lluc, l’Èlia i la Júlia varen rebre un diploma de participació, de reconeixement al seu mèrit lector i un petit obsequi.

Aquest any els textos llegits varen ser poesies. El text poètic és un dels millors instruments per descobrir les possibilitats d’expressió que ofereix la paraula, ja que incita a fer-ne un ús creatiu, imprevist; convida a l’artifici i al joc i indueix a manifestar l’insòlit, l’absurd o els matisos més sorprenents d’allò que és real.

La creativitat i la fantasia s’hi poden esplaiar sense límits, ja que l’inici del treball poètic és aprendre a relacionar paraules i sensacions.

Per això, la poesia és un bon recurs per a treballar el llenguatge amb els alumnes, ja que partim de textos curts, amb una gran riquesa de llenguatge. Ens permet treballar:la comparació i el sentit figurat de les paraules. Ens ofereix la possibilitat de captar sensorialment la realitat objectiva del poema i arribar a l’essència de les coses, fets o fenòmens que en són el nucli.

Moltes felicitats als quatre alumnes participant ja que varen fer la vostra lectura poètica amb molt bona entonació, fluïdesa i confiança. Ho vareu fer genial, enhorabona!!

Aquí podeu veure els vídeos dels nostres alumnes llegint.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gppf3R8iT-0[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Um5Xijd788M[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4tCoI5fHwkk[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6objL3BPTL4[/youtube]

Gabriela Gonell premiada en el 8è Premi Sambori Òmnium 2014

El passat dissabte 29 de març la nostra alumna de 2n Gabriela Gonell Marques va recollir el 2n premi de la nostra demarcació, del 8è Premi de Narrativa Sambori Òmnium.

Aquí us deixem les fotografies de l’acte:

Moltíssimes felicitats Gabriela en nom de tot el professorat de l’escola!!!!

Aquest esdeveniment ha estat publicat a la revista Cambrils.

Continua la lectura de Gabriela Gonell premiada en el 8è Premi Sambori Òmnium 2014

Els bastoners i els timbalers de P4 anem a la biblioteca de Cambrils!

El passat mes de març l’alumnat de P4 varem fer una sortida a la Biblioteca Municipal de Cambrils. Allí les bibliotecàries ens van explicar totes les coses que podem fer en una biblioteca i ens van animar a anar-hi amb els nostres pares i mares i així poder gaudir de tots els  contes i llibres que podem mirar i  empotar-nos a casa en servei de préstec.

Ens va agradar molt poder arribar a la biblioteca amb el trenet municipal de Cambrils.

La Biblioteca es plena d’històries meravelloses, compartiu-les amb els vostres fills i filles!!

La Tortuga Pocapoc -2n

A  la classe de 2nA i 2nB hem treballat el conte de la Tortuga Pocapoc.

Primer hem activat els coneixements previs, hem fet prediccions sobre la lectura, i hem establert el propòsit de la lectura. Al llarg de la lectura hem anat fent algunes preguntes i finalment també hem treballat la comprensió del conte.

Mireu el procés de com ho hem fet.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=S4OmebSTNZU[/youtube]

Colònies d’estiu en anglès- 5è i 6è

Benvolgudes famílies,

Us informem que ha sortit publicada la convocatòria d’ajuts per a participar en el Programa d’Immersió Lingüística de colònies d’estiu en anglès per alumnes de cicle superior de primària i 1r d’ESO.

Si esteu interessat recordeu que el termini, perquè les famílies pugueu sol·licitar-ho, és fins el 14 de març.

Aquí us deixem l’enllaç directe a la sol·licitud:

Ayudas para participar en el Programa de Inmersión Lingüística en colonias de verano en inglés. Convocatoria 2014 

Sortida al teatre -2n

Dimarts, 26 de febrer, les dues classes de segon vàrem anar al teatre Bartrina de Reus.

Vam assistir a la representació de “Puff, el drac màgic”. Uns pirates poc terribles roben la corona del rei i l’amaguen en una illa però Puff, el drac màgic els ajuda a trobar-la.

Va ser molt divertida, sobretot perquè els pirates eren molt sapastres i tot els sortia malament i sempre fa riure que als dolents els surtin les coses malament.

A classe hem cantat vàries vegades la cançó de’n Puff. És una mica trista però ens agrada molt.

Mira què fem a la biblioteca de l’escola!

Durant el primer trimestre, tots els grups de l’escola han assistit a la  presentació de la nostra Biblioteca. Allí han conegut els  diferents espais i llibres, contes i materials que hi ha. També han après a reconèixer el que és més adient per a cada edat o nivell lector i han conegut l’organització, el funcionament i la normativa de la Biblioteca Escolar; tot això, explicat a través d’un conte que ha agradat molt als nostres alumnes! L’alumnat també ha pogut veure la narració i dramatització de diferents històries i contes.

Aquí us deixem algunes fotografies de les diverses sessions lectores!!

Fomentem la cultura de l’esport: Tennis taula- 4t

Durant els dies 19 i 26 de febrer de 2014 l’alumnat de 4t d’Educació Primària es va desplaçar caminant al centre poliesportiu de Cambrils per realitzar una activitat esportiva de tennis taula. Aquesta activitat compta amb la col·laboració del Club Tennis Taula Cambrils.

Aquestes sessions d’iniciació a l’esport del tennis taula s’han realitzat durant les classes d’Educació Física  i el monitor  del club Miguel Angel González ha  ensenyat a l’alumnat les normes, tàctica i tècnica de la pràctica del tennis taula per tal de fomentar aquest esport.

El tennis taula, és un esport que ajuda a millorar la capacitat de reacció, desenvolupa les habilitats motius bàsiques, estimula la concentració i la presa ràpida de decisions i  l’agilitat tant física com mental facilitant la resolució de petits problemes motrius.

L’alumnat doncs, ha gaudit d’aquest esport, de les instal·lacions del club i tots els seus recursos materials (taules de tennis taula, màquina llançadora de pilotes…)

Aquí us deixem l’article que la revista Cambrils ha publicat!

Alumnes de l’escola La Bòbila en una sessió de tennis taula

Els alumnes de quart de l’escola La Bòbila han participat, aquest mes de febrer, en dues sessions de tennis taula a les instal·lacions del Club Tennis Taula Cambrils, impartides pel president del club, Miguel Ángel González. Aquesta pràctica és una activitat complementària de l’assignatura d’educació física amb la professora Rosa Jaume.

Tal com ha comentat Rosa Jaume a revistacambrils.cat, “l’any passat, el Miguel Ángel va venir a l’escola i ens va fer demostracions de com es juga a tennis taula, des de primer fins a sisè. Ho vam fer amb el nos tre material, però no és el mateix. A més, ens va convidar a provar-ho a les instal·lacions del club i, de fet, alguns alumnes hi van anar i, actualment, n’hi ha dos que juguen amb el club. Enguany, vam decidir que els alumnes de cada curs fessin un petit tast d’aquells esports que no podem fer a l’escola, per manca de material i de professorat. Els hi oferim, ho poden provar i els hi obrim les perspectives de pràctiques que, potser, no saben ni que existeixen. A més ho fem de manera gradual, a cada curs i adaptat a les seves edats”.
Així doncs, aquest curs, dins de l’assignatura d’educació física, els alumnes de primer i de segon de Primària fan educació física en anglès; els de tercer fan un tast d’una jornada al circ –a una carpa instal·lada a Riudoms– a través d’una iniciativa del Consell Esportiu del Baix Camp; els de quart fan tennis taula –dues sessions en total–; els de cinquè van un dia a la pista municipal d’atletisme a practicar proves atlètiques i, els de si sè faran una sessió de vela al Club Nàutic –cap a finals de curs– on practicaran vela lleugera o caiac, entre d’altres.

QUÈ PODEM FER A L’ESCOLA PER MILLORAR EL MEDIAMBIENT?

Aquest és el segon curs escolar que es duu a terme el projecte mediambiental de reutilització a la nostra escola. Així doncs les famílies també  podeu col·laborar quan els vostres fills/es porten l’esmorzar cada dia en una carmanyola per reduir el consum de paper d’alumini.

SABIES QUE?

L’alumini té propietats molt especials: no pesa, és resistent i fort. Per això, és el metall de preferència per l’estructura d’avions i aeronaus i també de bicicletes, cotxes, etc.

Però, un avió pot tenir una vida útil de més de 20 anys, una bici d’alumini també, mentre que el paper d’alumini del teu entrepà pot acabar al contenidor de reciclatge desprès de poques hores.

I SI RECICLEM TOT L’ALUMINI?

Però primer la indústria ha de produir les llaunes o el paper d’alumini de la matèria primera per després tornar a reciclar-ho. El procés de reciclatge també és contaminant i produeix residus i contaminació atmosfèrica.

En les fotos següents podeu veure que els nostres alumnes porten el seu esmorzar en carmanyoles, ja que ho tenen adquirit com un hàbit de cada dia, i així entre tots ajudem a no malmetre el nostre planeta.