Lluna plena! – 3r i 4t

Els nens i nenes de tercer i quart hem treballat les hipòtesis a través del conte de La Lluna plena d’ Antoinee Guilloppé.
És un àlbum il·lustrat molt especial. Lluna plena és un àlbum que descriu què passa una nit de lluna plena al bosc, quan els animals escolten un soroll, el qual els desperta i els posa en alerta.

Quin soroll serà? Què passarà?

Al final de l’activitat hem sigut nosaltres els il·lustradors i hem fet un dibuix en blanc i negre!

Sortida al teatre -1r

40 alumnes de primer vam anar dimecres, 28 de gener, a Reus.

Només baixar de l’autobús vam esmorzar en un parc on, a més a més, ens ho vam passar pipa gronxant-nos, grimpant, girant…

Després vam anar al teatre de l’escola La Salle amb nens i nenes d’altres escoles.

A les onze en punt un grup d’actors va representar el conte de la Sireneta.

Ens va encantar: llums, titelles, música, efectes…

El que a alguns no ens va agradar tant va ser el final: la Sireneta acaba transformant-se en escuma!

Ben contents i satisfets vam tornar cap a la Bòbila. I a la tarda, classe normal!

 

Sortida al Parc dels Pescadors – P3

El passat dimecres 11 de febrer, els Gegants i els Nanos de P3 vam fer una sortida amb el trenet turístic de Cambrils al Parc del Pescador.
En arribar al parc vam esmorzar, vam jugar una estona i vam passejar per les seves instal•lacions on vam poder observar els canvis que es produeixen al nostre entorn durant l’hivern.
Aquí us deixem una petita mostra de com ens ho vam passar de bé!

Treballem l’entrevista:En Javier, un noi català que resideix actualment a Austràlia -6è

D’origen cambrilenc, i amb moltes ganes de menjar-se el món, el Javier actualment resideix a Melbourne, Austràlia, per motius acadèmics i laborals. El seus coneixements sobre el país són d’una gran valia per a uns nens com nosaltres.
Per mitjà d’un correu electrònic, vam poder contactar amb ell per demanar-li si tindria disponibilitat per a poder realitzar una vídeo conferència amb nosaltres. Teníem moltes ganes d’entrevistar-lo. Ell gustosament va acceptar la nostra proposta i vam acordar el dia i la hora per dur a terme l’entrevista.

Aquí us oferim una entrevista inèdita de la qual us convidem a fer una lectura.

Bon dia Javier! Com estàs? Aquí són les 12 del migdia, ens pots dir quina hora és allà?
Hola nois! Hola mestra! Aquí ara són les deu de la nit. Ens portem deu hores de diferència. Mireu us ensenyo l’exterior perquè comproveu que, efectivament, és de nit aquí.
Com estàs en aquests moments? Estàs content de residir a Austràlia o tens ganes de tornar al teu país d’origen?
La veritat és que estic molt content d’estar aquí, estic aprenent molt i gaudint de moltes experiències. Encara que, de vegades penso en la meva família, és clar… Bé ja m’enteneu.
Quan vas viatjar a Austràlia, vas notar el “jet-lag”? Com vas sentir i com vas afrontar el canvi horari?
Les primeres setmanes va ser bastant difícils perquè el meu rellotge biològic no s’acabava d’adaptar. El meu cos em deia que era de dia però realment era de nit. Però després em vaig acostumar a l’horari del país perfectament.
Com és la qualitat de vida a Austràlia?
La vida aquí és molt planera, hi ha un bon nivell de qualitat de vida. S’acostuma a treballar a un ritme lent i els ingressos econòmics són molt bons.
Com definiries en tres paraules la teva experiència australiana?
En primer lloc Salvatge, la fauna que estic veient aquí no es veu a altres llocs. Després l’altra paraula seria Acollidora, el tracte humà que estic rebent és molt bo. I en últim terme també una paraula que la descriu a la perfecció és Divertida.
Podries dir-nos el nom d’alguns llocs d’interès de Melbourne ?
La veritat és que la ciutat en si compta de molts llocs d’interès. Per exemple és mundialment coneguda per la celebració dels Open d’Austràlia de tennis a les instal•lacions de Melbourne Park. També s’hi celebren els campionats de F1 en un circuit urbà que es prepara aquí a la ciutat. Aquí a prop tenim el circuit de Phillip Island a on té lloc el campionat de motos GP.
A les afores de Melbourne trobem la coneguda Great Ocean Road ; un camí de dos-cents quilòmetres que passa per llocs tan emblemàtics com Els Dotze Apòstols que són dotze agulles de pedra situats a la platja.
Hi ha fauna terrestre que es pugui apreciar a simple vista? Què ens pots explicar sobre la fauna marina? Hi ha algun insecte o animal que destaqui per la seva perillositat?
La fauna terrestre aquí és molt rica; des de cangurs fins a serps. Hi ha molts parcs naturals a on podem veure cangurs, per exemple.
Penseu que l’aranya més perillosa, la vídua negra, està en aquest continent i que set de les deu espècies de serps més perilloses del món també les podem trobar aquí.
La fauna marina és també molt àmplia i destaco el tauró blanc,què és el tauró més perillós del món.
Podries explicar-nos quin temps fa allí? Quin és el clima de la ciutat?
Penseu que estic a l’hemisferi sud i aquí les estacions de l’any es distribueixen de manera diferent. Per exemple, ara vosaltres esteu a punt d’entrar a la primavera mentre que aquí fa uns dies que es va acabar l’estiu i estem a les portes de la tardor.
Els hiverns són freds i els estius calorosos.
Has tingut la oportunitat de visitar algun riu Australià? Has visitat la Gran Barrera de Corall?
Si, he visitat el riu Murray, que fa de frontera natural separant el territori de Melbourne del de Sidney. És un riu molt gran i cabalós.
Pel que fa a la Gran Barrera de Corall, encara no he tingut el gust, però properament hi faré una visita.

Entrevista realitzada pels alumnes.
LA CLASSE DE SISÈ.

 

Click to play this Smilebox slideshow

Excursió al Delta de l’Ebre -3r i 4t

Els passats dies 19 i 20 de febrer els nens i nenes de tercer i quart vam anar d’excursió al  Camp d’Aprenentatge del Delta de l’Ebre.

Allí vam fer un itinerari a peu per la desembocadura de l’Ebre i la llacuna del Garxal. Vam poder observar la seva fauna i vegetació des del mirador, amb binocles i ulleres llargavista i també vam poder treballar la vegetació de la zona amb diferents jocs. Per acabar la sortida vam visitar l’Ecomuseu del Parc Natural.

Vam aprendre molt i ens ho vam passar d’allò més bé!

Internet Segura -6è

Hi ha alumnes que pel seu propi compte o amb el consentiment del seus pares s’han obert un compte a Facebook, o tenen un compte de Messenger… Sabeu que és necessari tenir 14 anys per poder tenir un compte en aquests espais de la xarxa? Hi ha moltes coses sobre les xarxes socials que els nostres alumnes desconeixen i ignoren molts dels perills que ens suposa navegar per Internet.
Internet, i sobretot les xarxes socials és una porta de casa que deixem oberta a altra gent, sovint sense conèixer-ne les repercussions. Aquesta porta, l’ordinador, sovint es troba a l’habitació dels nostres alumnes.
Com escola és un tema que ens preocupa força, per això avui els alumnes de cicle superior, cinquè i sisè, han rebut una xerrada dels Mossos d’Esquadra que ens ha advertit d’alguns dels perills que ens pot suposar tant Internet com sobretot les xarxes socials que tant de moda estant entre els adolescents.
Aquest dilluns vam poder gaudir d’una xerrada sobre l’ús d’internet de manera segura per part dels Mossos d’Esquadra.

Cambiar tamañoIMG_0506

Visita dels alumnes de 4t de l’escola l’Arrabassada de Tarragona

El divendres 27 de febrer els alumnes de quart d’Educació Primària de l’escola de L’Arrabassada de Tarragona van visitar l’Escola La Bòbila. El motiu d’aquesta visita fou que aquests alumnes estan realitzant un projecte sobre com els agradaria que fos la seva nova escola, ja que encara no tenen l’edifici definitiu.
Així doncs, aquests alumnes són els encarregats de dissenyar els patis de la seva nova escola i la biblioteca, amb molta il·lusió.
L’alumnat de 5è de l’Escola La Bòbila va fer d’amfitrió de l’alumnat de l’Escola de l’Arrabassada. La direcció de l’Escola la Bòbila va encomanar a aquest grup de 5è aquesta tasca ja que  aquest alumnes van ser el primer grup que va començar l’escola el curs 2007-2008.
L’alumnat de 5è va ser l’encarregat de realitzar la visita guiada pel centre. Van explicar amb detall les diferents plantes de l’edifici, els tres patisd i l’hort de l’escola. A més a més, els van ensenyar mitjançant una  presentació d’imatges, dels diferents edificis on han estudiat des de que es van començar a anar a l’escola, el setembre del 2007, any que va néixer l’escola, fins a la creació del nou edifici, al 2011.
Per acabar, els alumnes de 5è de l’Escola La Bòbila, van obsequiar els alumnes de l’Arrabassada amb un detall elaborat per ells mateixos amb material reciclat i del l’hort de l’escola, com a mostra d’agraïment per la seva visita.
Mireu que bé s’ho varen passar!!

Codis QR a l’Hort -4t

Com ja bé sabeu, aquest curs escolar a l’Escola La Bòbila gaudim d’una auxiliar de conversa procedent de Regne Unit, la Heather.

A part de col·laborar amb l’anglès a primer i sisè curs, i a més a més de realitzar Educació Física a Cicle Inicial, també té temps d’acompanyar a l’alumnat de tercer i quart a l’hort!

Gràcies a ella, hem après i seguirem aprenent moltíssim vocabulari i estructures lingüístiques relacionades amb les plantes i les seves parts, amb el procés de plantació, el manteniment i la recol·lecta de fruits i verdures del nostre hortet escolar.

Com que les tecnologies ens agraden tant, entre tots vam tenir la brillant idea d’etiquetar totes les parts i seccions de l’hort en anglès, elaborant cartells a l’aula d’informàtica. No en vam tenir prou, però,… després d’analitzar les parts de l’hort fil per randa i de revisar vocabulari, vam decidir que una bona idea de donar-lo a conèixer a qualsevol persona o alumnes d’altres centres que ens visitessin seria etiquetar-lo amb codis QR!

I qui millor que la Heather, nativa de Leeds, Anglaterra, per ajudar-nos a fer una bona redacció en anglès?

Aquí teniu un recull de fotografies de tot el procés, esperem que us agradi!

Spain playing the game from …

Dins del projecte Comenius estem treballant en l’àmbit dels jocs tradicionals de cada país implicat.

El propòsit és difondre la comunicació no verbal entre l’alumnat, un dels pilars del nostre projecte, demostrant així que tot i no parlant la mateixa llengua i a través de imatges, podem captar normes de jocs, idees principals d’activitats,…  ens entenem molt bé els uns amb els altres!

L’alumnat de 6è de la Bòbila ha interpretat un joc tradicional de Xipre, anomenat Lingrin, i l’ l’alumnat de P4 a un joc tradicional d’Islàndia, anomenat Hlaupið í skarðið. A sota en podeu veure els vídeos. Us recordem que a la pàgina web del Comenius podeu veure els nens i nenes de cada país jugant als seus jocs tradicionals així com interpretant-ne d’altres, com el nostre, que és el joc del mocador. Feu-hi una ullada! Ho trobareu dins l’apartat de games.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eIQLXoGf4g4[/youtube]

 

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=T2MOARYLRzI[/youtube]

La mestra de l’escola Cristina Fernández guanya el I premi d’anglès John McDowell 2015 (APAC)

El passat 19 de febrer a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, la mestra de l’escola la Bòbila, Cristina Fernández Currubí, va rebre el primer premi que organitza l’APAC, dins la modalitat A en llengua anglesa.

Anualment, l’Associació de Professors d’Anglès de Catalunya (APAC), ofereix al professorat de llengua anglesa, l’oportunitat de presentar treballs portats a terme durant el curs escolar a les escoles.

El treball guanyador de la mestra Cristina Fernández ha estat enfocat a la reflexió i recerca en el camp de l’Ensenyament de Llengües estrangeres (ELT), elaborant una Unitat de Medi Social i Natural en llengua anglesa basada en la metodologia AICLE, acrònim que correspon a l’Aprenentatge Integral de Llengües Estrangeres.

“LovingScience” és el títol del seu treball, adreçat al nostre alumnat de 4t d’Educació Primària de l’escola i adequat a les competències bàsiques que cal que assoleixin d’aquesta àrea referent als animals.

L’acte de lliurament es va realitzar, durant l’Openingsession de l’APAC ELT CONVENTION 2015.

Moltes felicitats Cristina!!

 

Celebrem el carnaval al menjador de l’escola

 

Tot i el fred del mes de febrer, al menjador de l’escola han arribat tota mena de granotes i papallones de tots colors, gràcies als mes petits que en saben tant.

Els nens/es de 1r i 2n han fet la careta d’un animal….

Sóc gros i molsut
i força rondinaire.
Em tenen per brut
perquè no faig bona flaire.

Sabeu de qui es tracta, no?

Tampoc hi ha faltat tota mena d’antifaços pintats amb colors ben vius.

IMG-20150219-WA0023

I els mes grans també han volgut fer activitats sobre el carnaval. Això sí, sense deixar ni l’agulla ni el fil.Mireu quins clauers més bonics…

PROGRAMA DE CARNAVAL A L’ESCOLA 2015!

En motiu de la celebració del Carnaval a l’escola, tenim programades les següents activitats:

DILLUNS 9/02/2015 MATÍ “ARRIBADA DEL REI CARNESTOLTES”
El Rei Carnestoltes arribarà a l’escola tot fent gresca i xerinola. Tot l’alumnat i professorat el rebrem i li donarem la benvinguda.

DIMARTS 10, DIMECRES 11, DIJOUS 12 I DIVENDRES 13 “CONSIGNES DE CARNAVAL”
Tot l’alumnat vindrà a l’escola segons la consigna que doni el Rei Canestoltes.

DIMARTS 10 CAL PORTAR UNA CORBATA O UN BON LLAÇ AL COLL.
DIMECRES 11 CAL PORTAR UN MITJÓ DE CADA COLOR PER FORA DELS PANTALONS.
DIJOUS 12 CAL PORTAR UN PENTINAT BEN ESBOJARRAT.
DIVENDRES 13 CAL VENIR VESTIT DEL COLOR QUE MANI EL REI CARNESTOLES.

DIJOUS 12/02/2015 MATÍ “  CELEBREM DIJOUS GRAS”
L’alumnat portarà de casa per esmorzar: coca de llardons, entrepà de truita, entrepà de botifarra d’ou, blanca o negra, per tal de celebrar l’esmorzar típic de dijous gras tots plegats al pati de l’escola.

DIVENDRES 13/02/2015 TARDA “ GRAN FESTA DE CARNAVAL AMB DISFRESSES I BATUKADA”
Tot l’alumnat del centre lluirà les disfresses que ha confeccionat amb material reciclat a la festa de disfresses de Carnaval que tindrà lloc al gimnàs del centre. Aquesta festa, finalitzarà ballant a ritme d’una “Batukada” a càrrec de l’alumnat de 6è d’Educació Primària.

Bona i festiva setmana de Carnaval!!!

Un llibre que paga la pena: “Un dia de neu”, de Ezra Jack Keats- 2nB

Els alumnes de 2n B hem anat a la Biblioteca a escoltar el conte Un Dia de Neu, de Ezra Jack Keats.

La mestra ens ha llegit el conte, i nosaltres ens hem divertit escoltant les aventures d’ en Peter i imaginant els seus sentiments. També hem vist com l’autor del llibre representa plàsticament aquestes idees d’una forma creativa i original, utilitzant tècniques molt diverses.

En una segona audició del conte els mateixos alumnes hem llegit el llibre als companys i companyes. Alguns ho hem fet tan i tan bé que ens hem atrevit a anar a la classe de P4 a fer de mestres i explicar-los als més petits aquest conte tan bonic i adient, ara que és hivern.

Un bon llibre: “En Roc escriu una història”, de Tad Hills. -2n

Els alumnes de 2n hem llegit el llibre En Roc escriu una història. Ens ha agradat el seu missatge i ens hem posat a treballar.
Al igual que en Roc, el protagonista del conte, nosaltres també hem elaborat un arbre de les paraules on hi anem posant paraules boniques i ben escrites que ens ajuden a l’hora d’escriure textos lliures.

Com que ens agrada llegir i escriure ens ha vingut a veure el Mussol Setciències. Ell és molt savi i li agrada llegir històries. De mica en mica, ens va explicant les normes ortogràfiques bàsiques. I nosaltres, a canvi, inventem històries fantàstiques per a ell i per a la resta de companys.
De tant en tant, el mussol Setciències ens porta a la classe contes de la biblioteca i àlbums il•lustrats.

Gaudim molt explicant i veients aquests contes. I de mica en mica, cada dia esdevenim millors lectors, i tenim més i més ganes de baixar a la biblioteca a llegir més contes.

Els Codis QR -5è

El codi QR és un sistema per emmagatzemar informació dissenyat per ser llegit amb la càmera d’un telèfon intel·ligent o tauleta tàctil entre d’altres. Es tracta d’un codi de barres de dues dimensions . Els seus creadors són  Euge Damm i Joaco Retes.

Els codis QR són molt comuns al Japó i, de fet, és el codi bidimensional més popular en aquest país. Ha esdevingut també un dels codis de barres bidimensionals més populars arreu del món.

Per accedir a la informació continguda o encriptada en un QR-code és necessari un dispositiu digital de captura d’imatges  i un programari específic lector de codis QR. Els tres quadrats de les seves cantonades permeten detectar la posició del codi al lector.

El codi Qr té l’avantatge de poder emmagatzemar molta informació, ser petit i ràpid d’escanejar. Aquest codi de barres en 2 dimensions  pot emmagatzemar fins a 7.089 caràcters numèrics, 4.296 caràcters alfanumèrics o 2.953 octets. El codi de barres tradicional només pot emmagatzemar de 10 a 13 caràcters.

Nosaltres hem aprofitat el codi QR per amagar-hi les descripcions que els nostres alumnes de 5è han fet de si mateixos. Hem imprès els codis i els hem enganxat a la llibreta. Ara, si els pares els voleu llegir haureu d’utilitzar un dispositiu mòbil capaç de llegir codis QR.

Aquí us en deixem un exemple. 😆 teresa

Els Diables i la Farnaca hem anat a Mel Múria! -P5

Els Diables i les Farnaques de P5 hem anat d’excursió aquest primer trimestre al centre d’interpretació apícola Mel Múria, al Perelló.
Hem conegut molt de prop com són les abelles, on viuen i com fan la mel tot fent un recorregut pel seu hàbitat, visitant aquest centre i aprofundint d’una manera interactiva i didàctica en el món de l’apicultura.
Ens ho vam passar molt bé observant in situ com s’extrau la mel dels marcs dels ruscos, fent un taller d’espelmes i tastant tot tipus de mel.
Aquesta sortida ens va agradar molt!

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Another slideshow design by Smilebox

Taller de Civisme -5è

Els policies locals de Cambrils, Coco i Josep- Lluís, han realitzat un taller de civisme a l’alumnat de cinquè de la nostra escola. Ha estat un taller molt profitós per a que l’alumnat s’adoni de la importància de viure en societat i la manera per a poder coniviure amb les persones que ens envolten, així com també el treball en grup.
Aquí teniu algunes fotografies del taller:

I Concurs de Dibuix Unió de Botiguers de Cambrils

El passat 3 de gener de 2015, l’alumne de 3r de la nostra escola, Pau Pérez S. va recollir el seu premi com a 1r guanyador de la 2a categoria (nens i nenes de 5 a 8 anys) del I concurs de dibuix que organitzava l’Unió de Botiguers de Cambrils.

D’entre tots els dibuixos de l’escola i de tots els centre educatius de Cambrils que hi varem participar, el dibuix artístic d’en Pau va ser seleccionat ,pel jurat de l’Unió de Botiguers, guanyador.

El seu premi va consistir en una copa i vals de compra per a les botigues de l’associació.

Felicitem novament al nostre alumne guanyador i a tots els nens i nenes que com a grans professionals van participar d’aquest I concurs de dibuix Local.
També donem les gràcies a la Unió de Botiguers de Cambrils per aquesta nova iniciativa. Enhorabona!

SONY DSC

L’escola rep el premi superlectors 2014!

La nostra escola per tercer any consecutiu a tornat a guanyar el Premi superlector 2014 en l’apartat d’entitat que lliura la Biblioteca Municipal de Cambrils.
El passat 21 de gener una representació de professorat del centre va recollir un lot de llibres com a obsequi per ser l’entitat que més serveis de préstecs a fet per l’escola, amb un total de 521 préstecs al 2014.
Un obsequi que serà de gran ajut pel fons de la biblioteca de l’escola.
Agraïm la col•laboració i gran ajuda a la Biblioteca Municipal de Cambrils en oferir als nostres alumnes materials de lectura i consulta per les diverses temàtiques que treballem a les aules.

Així doncs els hi donem de nou les gràcies!

image

Alumnes de l’escola i una mestra recollint el premi

biblio

Tots els guanyadors dels premis Superlectors 2014