Tallers A9

Mosaic digital: gestió de la informació, autonomia i fluïdesa

Catalina García (Escola EE Sant Jordi. Tortosa)

La conductora del taller treballa amb alumnat de NEE en una escola d’educació especial i l’alumnat té entre 16 i 21 anys.

Amb el Symbaloo treballen tots, des de la gestió i creació de l’eina (selecció de recursos en xarxa, creació del webmix, actualitzar-lo i compartir-lo) fins a emprar-lo de manera autònoma tant a l’aula com a casa per tal de poder ampliar i/o reforçar continguts especificats per nivells. El mosaic creat amb el Symbaloo permet que cada alumne  estigui treballant, al mateix temps i en funció de les seves necessitats, un contingut específic partint tots de la mateixa plataforma.

També permet agilitzat la comunicació entre familia-escola al poder aquesta veure el que s’està treballant a l’aula i també augmentar la seguretat en la navegació en xarxa. També fomenta i augmenta el compromís de l’alumnat en la participació activa en l’aprenentatge possibilitant que les seves aportacions es vegin afegides al webmix.

És una eina que permet crear, compartir i incrustar al blog un conjunt de recursos propis que faciliten la navegació per la xarxa.