Tallers A8

Una altra manera d’accedir al teclat.

Pedro Antonio Fábrega (Escola Agnès Armengol. Sabadell)

Catifa de ball o Dance Pad: Configuració per elaborar un Teclat Gegant

Com podem a partir de l’experiència del “teclat gegant” portar a la pràctica un entorn d’aprenentatge per a tots, en el qual l’activitat en qüestió proporciona múltiples maneres d’expressió: veure, escoltar, escriure, comprendre, organitzar-se, jugar, motivar, participar, col·laborar, recordar, auto-regular-se, tenir temps d’espera, entendre, comunicar-se…

Objectius:

• Proporcionar una manera diferent i grupal per representar allò que aprenen, potenciant diferents canals de percepció (auditiva, visual, motriu) i, d’altra banda, proporcionar la informació en un format que permeti el màxim possible ser ajustat per l’alumne.
  • Proporcionar múltiples mitjans per a l’acció i l’expressió (el com de l’aprenentatge). Mitjançant la catifa s’ofereix una manera diferent d’expressar-se i poder-se ajudar entre companys.
  • Proporcionar múltiples mitjans de compromís (el «perquè» de l’aprenentatge). Els alumnes difereixen en la manera com es poden sentir implicats i motivats per aprendre aquesta eina permet gestionar entre ells per arribar aconseguir les diferents fites que se li proposen.