L’ús del Movie-maker en un projecte de tutoria.
Tià Duñó (Escola EE Viver Castell De Sant Foix. Martorelles)

Ús del Moviemaker que permet plasmar experiències que generen reflexió. La possibilitat d’elaborar individualment un producte acabat equiparable al dels companys facilita el sentiment d’igualtat, encara que en el procés d’elaboració el diferent grau d’autonomia dels alumnes s’hagi hagut de compensar.

Superem l’escletxa digital! Les persones grans i les noves tecnologies.
Abel Lacruz (CFA La Llagosta. La Llagosta)

L’ús d’aplicacions informàtiques senzilles per realitzar activitats educatives pot afavorir l’accés de les persones grans a les noves tecnologies d’una manera lúdica i relaxada. Cada cop més professors/es introduïm en la pràctica docent els dispositius mòbils i algunes aplicacions senzilles per anar acostant l’alumnat amb menys competències tecnològiques al món d’Internet i les TAC. En aquesta experiència ensenyarem com persones de 60 anys o més poden passar d’un ús modest inicial de les TIC (cerca d’informació) fins a un ús de les TAC molt considerable (aprenentatge, producció de continguts i participació social i ciutadana).

La pàgina web del centre, dinamitzada i útil per a tots. Recursos a NODES.
Judit Serra (Institut Badia i Margarit. Igualada)

Presentarem l’espai NODES del nostre centre i ens centrarem en com l’hem personalitzada perquè sigui el reflex del nostre centre. Som un centre molt petit, intentem ser molt propers, i l’alumne és el centre i el protagonista.
La majoria dels articles són escrits /fets pels alumnes, i de NODES van a la premsa comarcal. Tots els alumnes escriuen, sobretot els alumnes amb més dificultats.
La prova que és una pàgina “viva” i que agrada als alumnes, és la quantitat de visites que tenim – ara mateix, quasi 112000- i només tenim 120 alumnes-famílies, i és el segon any de vida del centre.