Jornada d’àvies i avis a 3r d’ESO: Històries de dones de la meva família

Com cada any, els avis ens visiten per formar part durant unes hores de la nostra comunitat educativa.

BENVINGUTS I BENVINGUDES!!

Programa

 

Benvinguda  a càrrec de la comissió de benvinguda.10.15-10.20

10.20-11.40 (sala d’actes)

Acte:

Xerrada-col·loqui: els alumnes de 3r d’ESO parlen amb els avis i àvies de la situació de la dona durant la postguerra i el franquisme.

11.40-12.20h 

 Lectures, balls i música a càrrec dels alumnes de 3r d’ESO.

12.20h-12.40h (vestíbul)

Mostra de l’exposició  HISTÒRIES DE DONES DE LA MEVA FAMÍLIA – 3rs ESO.

Piscolabis.

12.40h

Comiat i fi dels actes de la Jornada de la gent gran.

GUIÓ I PRESENTACIÓ DE L’ACTE

Maria Navarro Faro

Águeda Velarde Flores

Anabel González Muñoz

COMISSIÓ DE BENVINGUDA

Carla Millán Madrazo

Melanie Valdez Paredes

Naiara Piñón Muñoz

Mariam Benziam Albare

Lucía Arias Serrano

Andrea Cantarero Pérez

Araceli Holguín Pilligua

Ricard  Cano Rillo

 

COMISSIÓ AUDIOVISUAL

Nayeli Lizarazú Vargas

Alejandra Loor Hidalgo

Tania Cabrera Resquín

 

LECTORS

  1. Adrián Vizcaíno Rodríguez: Querida muñeca de porcelana, A. Vizcaíno
  2. Nayeli Lizarazú Vargas, Jensey García Yllagan, Ainara Agúndez Siles, Carla Millán Madrazo, Marta Bernabé Moura i Tania Cabrera Resquín: Cançó de fer camí, M. Mercè Marçal
  3. Omar Musa Atallah i Aketza Belmonte García: Si el hombre pudiera decir lo que ama, Luis Cernuda
  4. Jiade Liu, Mirsha Burgos Aráuz, Andrés Villacís Chacha: La meva àvia, Liu
  5. Andrés Villacís Chacha i Mirsha Burgos Aráuz: Jo vull ser la meva iaia, La iaia
  6. Helen García i Marta Bernabé Moura: No tengo / Tengo vida, Nina Simone

 ACTUACIÓ MUSICAL

Xavi Molinero Porras (guitarra) i Raquel Molinero Porras (veu): Jolie, Raquel Molinero.

BALLS

Nerea González Gil i Paula Vázquez (escola Valldaura)

Sólamente tú, Pablo Alborán

Happy, Pharrell Williams

 AVIS I ÀVIES

Miguela Ruiz Cubero (Ainara Agúndez Siles).

Ángela Rodríguez Abasolo (àvia de la Carla Millán Madrazo)

Chonela Asunción Crespo (àvia de l’Alba Santero Calvo)

Adela Pliego Romero i Joaquina Pajares (àvies de l’Águeda Velarde Flores)

Salvador Cano Cano (avi del Ricard Cano Rillo)

Maruja Ruiz i Isabel Rojas del Casal de Prosperitat

REPORTATGE FOTOGRÀFIC



I. Sant Andreu participa al V Concurs escolar del Saló del Còmic: Historietes sobre rodes

En la 5a edició del concurs escolar saló del còmic: Historietes Sobre Rodes, han participat prop de 60 alumnes de 1r i 2n d’ESO de l’Institut Sant Andreu. En total prop de 1000 treballs vinguts d’arreu de Catalunya han participat en el concurs i ha quedat seleccionat com a premi especial el següent treball en la categoria C:

L’Engranatge del pensament, de Raquel González, alumna de 2n d’ESO.

El premi consisteix en un curs gratuït al Centre del Còmic i Arts Visuals Escola Joso

            

  

  

MOLTES FELICITATS!!



Portes Obertes de Batxillerat a l’Institut Sant Andreu

PORTES OBERTES DEL BATXILLERAT: Dimecres 27 d’abril de 2016, a les 18:00 hores 

PREINSCRIPCIÓ i MATRICULACIÓ CURS 2016 – 2017

BATXILLERAT:  del 18 al 25 de maig



Sant Jordi de l’Institut Sant Andreu al Teatre CMC de Poble Nou

 

 



Sant Jordi 2016 a l’institut Sant Andreu

PREMIS SANT JORDI: Diplomes lliurats als participants en la gala al Teatre CMC Poble NOU

CARTELL, DIBUIX NATURALISTA I FOTOGRAFIA GUANYADORS

Primer Premi Cartell de Sant Jordi Meritxell Osorio

Accèssit Premis Sant Jordi Cartells. Cristóbal Bistuer

Accèssit Premi Sant Jordi Cartells. Janna Gharibyan

 

Primer Premi Sant Jordi Dibuix Naturalista. Sandra Vázquez

Segon Premi Sant Jordi Dibuix Naturalista. Susana Vélez

 

Tercer Premi Sant Jordi. Dibuix Naturalista. Sandra Campillo.

Primer Premi Sant Jordi Fotografia. Raquel González

Accèssit Premis Sant Jordi de Fotografia. Irene Benito

Accèssit Premis Sant Jordi de Fotografia. Ivan Benito

 



Proves Cangur 2016

Cangur 2016

Un any més alumnat de l’institut Sant Andreu ha participat a les proves Cangur que organitza la Societat Catalana de Matemàtiques. Les proves s’han realitzat aquest dijous 7 d’abril. Com a novetat d’enguany, s’han organitzat proves Cangur per a primer cicle de secundaria i l’institut Sant Andreu ha estat seu d’aquestes.

Han participat:

  • 22 estudiats de 1r d’ESO
  • 20 estudiants de 2n d’ESO
  • 11 estudiants de 3r d’ESO

que han realitzat les proves al nostre Centre, i:

  • 10 estudiants de 4t d’ESO
  • 16 estudiants de 1r de batxillerat
  • 4 estudiants de 2n de batxillerat

que han realitzat les proves a la facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona, a plaça Universitat.

Les proves Cangur tenen com a objectiu estimular i motivar tants alumnes com sigui possible i contribuir a la popularització de les matemàtiques entre la mainada i els joves. L’institut Sant Andreu recolza aquesta iniciativa amb una participació massiva –83 estudiants– en aquest joc-concurs anual convocat en àmbit nacional i internacional.



L’institut Sant Andreu a la final de Young Business Talents

Grup finalista de 1r de batxillerat.

Diploma de finalistes de Young Business Talents 2016

En la cinquena edició de la competició Estatal Young Business Talents, el grup d’alumnes de primer curs de batxillerat –auto anomenat AEOLUS– format pels germans Cristóbal i David Bistuer, Irene Benito, i acompanyats pel professor David Anton, han aconseguit arribar a la final estatal de la competició Young Business Talents que s’ha celebrat aquest divendres 8 d’abril al Palau Duques de Pastrana de Madrid.

En aquesta cinquena edició de la competició han participat més de 9.000 alumnes de tot l’estat, i només 100 grups arriben a la final. És la tercera vegada que participen alumnes de l’institut Sant Andreu i la primera vegada que un grup nostre aconsegueix competir en la final estatal.

“No ha estat possible guanyar, però viure la final, un autèntic espectacle, ha estat el millor premi. L’any que ve ho tornarem a intentar!” – diuen els membres del grup AEOLUS.

Enllaços:
Àlbum de fotografies de la competició i de la final.
Vídeo de Europa Press amb la notícia de la final de YBT 2016 (en els 5 primers segons apareixen els nostres alumnes!).



Viatges dels treballs de síntesi de 1r, 2n i 3r d’ESO i del projecte de recerca de 4t d’ESO

INFORMACIÓ DEL CALENDARI D’ACTIVITATS DELS PROPERS DIES

VIATGES DELS TREBALLS DE SÍNTESI:

                           1r d’ESO 

                           2n d’ESO

                           3r d’ESO

VIATGE DEL PROJECTE DE RECERCA:

                         4t d’ESO

VIATGE DE 1r d’ESO

TREBALL DE SÍNTESI A L’EMPORDÀ. EL MAR, MEDI NATURAL I SOCIAL .

ACTIVITATS DEL TREBALL DE SÍNTESI 1r ESO: L’EMPORDÀ

Alberg Empúries, L’Escala

 

Diapositiva1

Mostra el Google Map

    

En la platja de l’escala, el 7 de març.

En el Parc dels Aiguamolls,  estrenant samarretes reivindicatives.

   

Després, a l’aula, fent la presentació final del treball projectat.

    

VIATGE DE 2n d’ESO:

TREBALL DE SÍNTESI AL MONTSIÀ I BAIX EBRE. EL DELTA, MEDI NATURAL I SOCIAL

ACTIVITATS DEL TREBALL DE SÍNTESI 2n ESO: EL DELTA

Alberg Amposta Parc, Amposta

 

Mostra el Google Map

Fem que sembrem arròs… amb alegria!

      

Bicicletada en torn a l’Encanyissada

  

Piragües a la Gola de l’Ebre

     

  Perxant a la Tancada

  

  

L’ultim dinar per recuperar forces!! Fins el curs que ve!

Després, a l’aula, treballem el projecte final per a la presentació oral…

  

OCELLS DEL DELTA DE L’EBRE

PLANTES DEL DELTA DE L’EBRE

 

VIATGE DE 3r d’ESO:

TREBALL DE SÍNTESI A LA GARROTXA. EL COLLELL, MEDI NATURAL I SOCIAL 

ACTIVITATS DEL TREBALL DE SÍNTESI 3r ESO: LA GARROTXA

Casa de colònies El Collell

Mostra el Google Map

    

    

    

    

    

Treball final a l’aula preparant la presentació oral…

    

VIATGE DE 4t d’ESO

VALÈNCIA, VIATGE DE PROJECTE DE RECERCA.

PROGRAMA D’ACTIVITATS 

4t A: https://sites.google.com/site/projecterecerca4taeso/

4t B: https://sites.google.com/site/projecterecerca4tbeso/

4t C: https://sites.google.com/site/projecterecerca4tceso/



27 de febrer: Jornada de portes obertes de l’institut Sant Andreu

 

En aquest dia de portes obertes volem mostrar-vos les característiques del centre: el seu treball, les seves activitats, les seves vivències i les seves persones.

És el nostre desig mantenir un Institut amb esperit jove, dinàmic i al servei de la cultura, per la qual cosa us encoratgem a integrar-vos en la nostra comunitat educativa i a participar directament en la vida quotidiana del centre.

L’institut us obre les portes                                        

Ramon Margalef,  Director                   

 Presentació

Organització      Estudis     Preinscripció

Presentació de sol·licituds:  

 Secretaria de l’Institut

Horari:    Matins  de 9:00 a 14 h. (de dilluns a divendres)

Tardes  de 15:30 a 17:30 h. (dimarts i dimecres)

 

 



Avaluació diagnòstica de 4t d’ESO 2016

AVALUACIÓ DIAGNÒSTICA DE 4t d’ESO

què avalua

La prova avaluarà les competències i els coneixements bàsics que els i les alumnes han d’haver adquirit en els àmbits de matemàtiques i llengua (llengua catalana, llengua castellana i llengua estrangera).
Als exercicis de llengua catalana i de llengua castellana hi haurà diverses activitats de comprensió lectora i d’expressió escrita; al de llengua estrangera, activitats de comprensió oral, de comprensió lectora i d’expressió escrita.
L’exercici de competència matemàtica inclourà activitats de càlcul, de relació, d’espai, de forma i mesura i d’estadística.

resultats

La prova vol oferir informació a l’alumnat, a les famílies i als centres. Abans de finalitzar el curs es comunicaran els resultats dels exercicis als centres i a les famílies. Les dades concretes de cada centre i alumne o alumna seran confidencials.
Els resultats, juntament amb els de les altres avaluacions de què disposi el centre, es tindran en compte per valorar si l’alumnat ha assolit els objectius de l’etapa, tot i que no determinaran la superació del curs ni de l’etapa. Aquestes decisions corresponen al centre educatiu.

quan i on es farà

La prova es farà els dies 16 i 17 de febrer de 2016 a tots els centres d’educació secundària de Catalunya. Cada alumne o alumna farà la prova al seu centre, la qual serà corregida per professorat extern.

Prova d’avaluació de quart d’ESO 2016: Novetats

La competència cientificotecnològica consisteix en la capacitat de resoldre problemes, d’explicar fenòmens naturals i tecnològics, d’interpretar dades, de comprendre la metodologia científica i d’analitzar i avaluar aplicacions tecnològiques. Tot això dut a terme a partir dels coneixements científics i tecnològics, així com del domini dels processos de l’activitat científica.

Els materials orientatius que s’ofereixen més avall són unes activitats d’exemple que han de servir als docents per fer-se una idea de com seran les activitats de les proves definitives. En la prova definitiva hi haurà un total aproximat de 30 ítems, agrupats en quatre o cinc activitats d’estímul. Cada activitat s’estructura a partir d’un context, que pot tenir diferent format i que ha de servir d’estímul inicial: un fragment escrit, diagrames, gràfics, figures, taules que poden acompanyar o no un text. Cada activitat inclou ítems de complexitat diferent. Els ítems d’aquesta prova són de tres tipus: d’opció múltiple simple, d’opció múltiple complexa i d’opció de resposta oberta.

Materials orientatius sobre com seran les proves de la competència cientificotecnològica.

Es poden consultar els ítems alliberats de competència científica publicats al número 26 i al número 30 de la col·lecció ‘Documents’

Full informatiu per a l’estudiant 

Full Informatiu per a les famílies