Eines informàtiques per a l’ensenyament i aprenentatge

La incorporació de les TIC com eines per treballar els continguts de les diferents àrees de l’ESO fa necessari que l’alumnat tingui una destresa en l’ús dels principals programes d’ofimàtica, en el disseny, en la navegació per les xarxes, etc…

Les aplicacions que us mostrem formen part d’un extens nombre de programes que s’usen en educació i que el professorat va introduint en les classes. Cadascuna respon a un objectiu que es mostra en la descripció. Aquesta selecció l’ha fet el departament de Ciències Socials, actualment un dels més actius en l’aplicació de les TIC, juntament amb els de Tecnologia.

 

APLICACIÓ

ÀMBIT D’UTILITZACIÓ

DESCRIPCIÓ

CLASS DOJO

MOTIVACIÓ I CONTROL

Control actitud i normes , element motivador pels alumnes.

APLICACIÓ: 1r ESO

 

SELECCIÓ I TRACTAMENT D’INFORMACIÓ

Recull d’adreces d’interès o selecció de material web fet pel professorat (evitar la dispersió i la informació errònia)

SELECCIÓ I TRACTAMENT D’INFORMACIÓ

Permet elaborar esquemes i mapes conceptuals enriquits amb imatges i vídeos, així com la interactivitat entre les parts de l’esquema. També utilitzat per la pressa d’apunts a l’aula.

 

PRESENTACIÓ I COMUNICACIÓ D’INFORMACIÓ

Aplicació per fer presentacions amb elements interactius.

Molt útil per assenyalar parts d’un paisatge, d’un mapa, etc.

 

PRESENTACIÓ I COMUNICACIÓ D’INFORMACIÓ

Permet presentacions de continguts molt vistoses. Ideal per exposicions orals.

 

PRESENTACIÓ I COMUNICACIÓ D’INFORMACIÓ

Conjunt d’eines de l’entorn google que permet compartir documents, fer treballs col·laboratius, ….

I crear llocs web de forma senzilla.

COMPARTIR INFORMACIÓ

Permet gestionar exercicis i tasques, sense necessitat de paper. Funciona com un aula virtual on professorat i alumnat poden interactuar i intercanviar treballs.

 

COMPARTIR INFORMACIÓ

Permet gestionar exercicis i tasques, sense necessitat de paper. Funciona com un aula virtual on professorat i alumnat poden interactuar i intercanviar treballs.

Pot fer-se servir com a magatzem de recursos compartits

 

ANÀLISI D’INFORMACIÓ

Aplicació que permet dirigir activitats audiovisuals (pel·licules, vídeos, reportatges, música,etc..) mitjançant

la introducció de preguntes i/o indicacions durant el visionat,

 

ANÀLISI D’INFORMACIÓ

Permet analitzar un tema concret mitjançant una recerca dirigida pel professor/a; on s’aporten recursos i activitats

que ajuden a l’alumne a trobar respostes.

ANÀLISI D’INFORMACIÓ

Qüestionari que permet estandarditzar l’execució de procediments concrets propis de les ciències socials : comentari de gràfics, mapes, obres d’art..

 

AVALUACIÓ

Bateria on-line de preguntes i exercicis a diferents nivells

 

 AVALUACIÓ

Interessant aplicació per l’aprenentatge i avaluació de continguts relacionats amb la geografia descriptiva (relleu, rius, estats, capitals,etc..)

 

AVALUACIÓ

Permet elaborar qüestionaris que es presenten en forma de joc de competició. Molt motivant. També pot utilitzar-se des de el telèfon mòbil.

AVALUACIÓ

Qüestionari d’avaluació autocorrectiu que proporciona els resultats d’immediat i facilita a l’alumnat els errors comesos i les respostes correctes.



Teatre: Una altre Fedra, si us plau

Els nois i noies del Projecte de teatre de 3r d’ ESO ja fa setmanes que escalfen motors per a la representació d’Una altra Fedra, si us plau de Salvador Espriu. L’estrena tindrà lloc a la sala d’actes del Sant Andreu la segona quinzena de juny.

Després de fer-los perdre la vergonya jugant, fent mímica, improvisant i treballant la dicció, els nostres alumnes, de la mà de la nostra directora Iskra Bocanegra, han aconseguit deixar de costat les seves pors per enfrontar-se al públic.

Sembla fàcil, veritat? Doncs no ho ha estat ja que la nostra petita companyia ha pogut constatar en primera persona que el teatre és una activitat que va més enllà de brillar sobre els escenaris. El teatre comporta una gran disciplina i molt de compromís però tot i això els nostres nois i noies han acceptat el desafiament d’Espriu amb molta valentia. Ara només falta que tots vosaltres els vulgueu acompanyar!!

 



L’Institut Sant Andreu participa en la trobada de projectes de tecnologies creatives i robòtica de Cosmocaixa

Els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Sant Andreu han participat en la trobada de projectes tecnològics i han exposat amb un èxit total 6 projectes diferents.
Durant el dia 17 de febrer, cada escola participant ha disposat d’un espai per mostrar els seus projectes on s’han aplicat coneixements d’electrònica, programació, construcció i encaix. Els projectes i els alumnes que hi han treballat són:

Ardulleres: Fabio Sabatino, Omar Musa, David Bueno, Florin Onana, Akier Alcaraz, Ekaitz Alcaraz, Alba Cuerda.

   

Agenda interactiva: Lídia Puyoles, Paula Peña, Cristina Cibeira, Alejandra Loor, Dimas Tonato, Sergio Calderón, Alejandro Gómez.

 

Motorized Lighthouse:  Eva Mendez, Dani Ruiz, Joel Merchante, Ivan Risueño.

 

Safety bike jacket: David Arasanz, Rubén Carretero, Eric Martín, Alejandro Gómez, Mariam Benziam, Vahag Gregoryan, Sheldon Llamuca, Omar Tovisco, Marc Medina, Darwin Rodríguez, John Flor

Despertador fugitiu : Sergio García, Bryahan Gómez, Josué Flores, Jordi Molla

 

Projecte Parcheesi: Angel JAra, Carla Carrasco, Carlos Pérez, Gullem Jiménez, Lucía Arias, Alexis Vivancos, Elian Domènech, Jiade Liu, Yarima Prats, Yiqun Jin, Israel Velasquez, Fuhao Ji, Eduardo Estrada, Aaron Cruz, Nicole Ajilla, Paul Castro.

Enhorabona!!

 

Amb els codis QR podeu accedir al  youtube del projecte.

 

 

 

 

 

 



18 de febrer Jornada de portes obertes a l’Institut Sant Andreu

PORTES OBERTES

de 

l’INSTITUT SANT ANDREU

 

Dia 18 de febrer de 2017  d’11 a 13:30 h

 

 

Preinscripció: 23 de març al 4 d’abril

 

En aquest dia de portes obertes volem mostrar-vos les característiques del centre: el seu treball, les seves activitats, les seves vivències i els nous projectes que estem preparant pel curs 2017-18.

És el nostre desig mantenir un Institut amb esperit jove, dinàmic i al servei de la cultura, per la qual cosa us encoratgem a integrar-vos en la nostra comunitat educativa i a participar directament en la vida quotidiana del centre.

L’institut us obre les portes                                        

Ramon Margalef,  Director                   

 Presentació

Organització

Baixar-se el document informatiu de la Jornada: 

Presentació de sol·licituds:  

Restem a l’espera de la publicació de la resolució sobre el procés de preinscripció i matriculació dels centres educatius sostinguts amb fons públics.

  Secretaria de l’Institut

Horari:    Matins  de 9:00 a 14 h. (de dilluns a divendres)

Tardes  de 15:30 a 17:30 h. (dimarts i dijous)



Química Interactiva: Els alumnes de 1r de batxillerat visiten l’UAB

El proppassat dimarts 7 de febrer, els alumnes de 1r de batxillerat científic visitaren l’UAB per realitzar l’activitat educativa “Química Interactiva”

La visita es va organitzar en  3 parts: 1) Visita a l’exposició i xerrada introductòria.

 

 

 

 

2) Una part pràctica a l’aula d’informàtica.   

3) Una part pràctica al laboratori.

  

Veure +

 

 



Celebració del dia escolar de la no violència i de la pau (DENIP)

L’Associació d’Alumnes de l’ Institut Sant Andreu (AAISA) ha organitzat el proppassat divendres un acte per commemorar i recordar el dia escolar de la pau i la no violència DENIP. L’acte va consistir en la representació simbòlica de la pau pels alumnes de l’Institut Sant Andreu i la lectura d’un manifest a favor de la pau i de la solució dels conflictes amb el diàleg i la mediació.

El grup d’alumnes organitzadors, els primers socis de la flamant nova associació d’alumnes AAISA, organitzaren i conduïren l’acte de forma impecable. Enhorabona i felicitacions més sinceres per aquest bateig de l’associació!!

    

 

 

 



Esquiada dels alumnes de 1r de Batxillerat a Font-Romeu, Les Angles i La Masella

Els passats dies 23, 24 i 25 de gener de 2017,  21 alumnes de 1r de Batxillerat van fer una sortida d’esquí organitzada pel Departament d’Educació Física.

Les estacions a les quals van desenvolupar l’activitat van ser Font Romeu, Les Angles (aquestes dues primeres situades a França) i La Masella.

Ha estat una experiència molt agradable i de la qual han pogut gaudir les persones participants.