Eines informàtiques per a l’ensenyament i aprenentatge

La incorporació de les TIC com eines per treballar els continguts de les diferents àrees de l’ESO fa necessari que l’alumnat tingui una destresa en l’ús dels principals programes d’ofimàtica, en el disseny, en la navegació per les xarxes, etc…

Les aplicacions que us mostrem formen part d’un extens nombre de programes que s’usen en educació i que el professorat va introduint en les classes. Cadascuna respon a un objectiu que es mostra en la descripció. Aquesta selecció l’ha fet el departament de Ciències Socials, actualment un dels més actius en l’aplicació de les TIC, juntament amb els de Tecnologia.

APLICACIÓ

ÀMBIT D’UTILITZACIÓ

DESCRIPCIÓ

CLASS DOJO

MOTIVACIÓ I CONTROL

Control actitud i normes , element motivador pels alumnes.

APLICACIÓ: 1r ESO

SELECCIÓ I TRACTAMENT D’INFORMACIÓ

Recull d’adreces d’interès o selecció de material web fet pel professorat (evitar la dispersió i la informació errònia)

SELECCIÓ I TRACTAMENT D’INFORMACIÓ

Permet elaborar esquemes i mapes conceptuals enriquits amb imatges i vídeos, així com la interactivitat entre les parts de l’esquema. També utilitzat per la pressa d’apunts a l’aula.

PRESENTACIÓ I COMUNICACIÓ D’INFORMACIÓ

Aplicació per fer presentacions amb elements interactius.

Molt útil per assenyalar parts d’un paisatge, d’un mapa, etc.

PRESENTACIÓ I COMUNICACIÓ D’INFORMACIÓ

Permet presentacions de continguts molt vistoses. Ideal per exposicions orals.

PRESENTACIÓ I COMUNICACIÓ D’INFORMACIÓ

Conjunt d’eines de l’entorn google que permet compartir documents, fer treballs col·laboratius, ….

I crear llocs web de forma senzilla.

Permet gestionar exercicis i tasques, sense necessitat de paper. Funciona com un aula virtual on professorat i alumnat poden interactuar i intercanviar treballs.

Pot fer-se servir com a magatzem de recursos compartits

ANÀLISI D’INFORMACIÓ

Aplicació que permet dirigir activitats audiovisuals (pel·licules, vídeos, reportatges, música,etc..) mitjançant

la introducció de preguntes i/o indicacions durant el visionat,

ANÀLISI D’INFORMACIÓ

Permet analitzar un tema concret mitjançant una recerca dirigida pel professor/a; on s’aporten recursos i activitats

que ajuden a l’alumne a trobar respostes.

ANÀLISI D’INFORMACIÓ

Qüestionari que permet estandarditzar l’execució de procediments concrets propis de les ciències socials : comentari de gràfics, mapes, obres d’art..

AVALUACIÓ

Bateria on-line de preguntes i exercicis a diferents nivells

AVALUACIÓ

Interessant aplicació per l’aprenentatge i avaluació de continguts relacionats amb la geografia descriptiva (relleu, rius, estats, capitals,etc..)

AVALUACIÓ

Permet elaborar qüestionaris que es presenten en forma de joc de competició. Molt motivant. També pot utilitzar-se des de el telèfon mòbil.

AVALUACIÓ

Qüestionari d’avaluació autocorrectiu que proporciona els resultats d’immediat i facilita a l’alumnat els errors comesos i les respostes correctes.