Bring Back Our Girls!

Diapositiva1

El dimecres 14 de maig a les 10:00 vam fer tots els membres de la comunitat educativa una concentració de 5 minuts al pati. Es van seguir les indicacions d’un grup d’alumnes que han estat preparant l’acció de protesta i elaborant uns cartells de rebuig al segrest de les noies nigerianes.

Els representants dels alumnes  entre les 8:00 i les 10:00 van passar per les aules explicant la proposta a tothom.

Agraïm el treball dels representants dels alumnes del consell escolar Pau Fernández, Jordi Carrasco, Maritxell Osorio i Sara Musa, en l’organització de l’acte.

Manifest

Els membres de la comunitat educativa de l’institut Sant Andreu volem posar de manifest el nostre rebuig i la nostra condemna més absoluta per la vulneració de drets que estan patint les més de 200 nenes de Nigèria segrestades a l’escola, en les últimes setmanes, pel grup gihadista armat Boko Hara.
La vulneració constant dels drets humans de les nenes i les dones no és una novetat a Nigèria, on la societat civil, especialment les organitzacions de dones i feministes, ja fa temps que ho denuncien per diferents mitjans, entre ells les xarxes socials.

Aquest segrest posa de manifest i evidencia, una vegada més, l’incompliment permanent dels drets humans que viuen moltes dones i nenes arreu del món, i les condicions de subordinació a les que estan sotmeses.

Fem una crida a la comunitat internacional en favor de que totes les nenes puguin tornar amb  les seves famílies i puguin rebre una atenció adequada. I, al mateix temps, perquè vetlli fermament per garantir la defensa dels drets humans de les dones, perquè els drets humans de les dones són responsabilitat de tota la humanitat.

Barcelona, 14 de maig de 2014