La gent gran torna a l’escola pública: Orígens

Àvies i avis del nostre barri: benvinguts a l’Institut Sant Andreu!  Un any més, els alumnes de 3r d’ESO els agraïm de tot cor la seva presència. Volem que sàpiguen que estem molt contents de tenir-los avui entre nosaltres. Hem estat esperant aquest dia perquè, tot i que només tenim 14 o 15 anys, sabem que s’aprenen moltes coses al costat de la gent gran. Aquest curs a les tutories i a les classes de Ciències Socials hem estat investigant sobre els orígens familiars, és a dir, d’on venim, on han nascut els nostres pares i, molt especialment, on van néixer i com van ser els orígens dels nostres avis i àvies. Així, buscant en les pròpies arrels, hem conegut anècdotes viscudes, grans històries del passat que desconeixíem, semblances entre avis i néts, oficis i tradicions familiars que, en alguns casos, han tingut continuïtat fins avui. En definitiva, cadascú ha descobert com la seva pròpia història s’entrellaça amb la d’altres: pares, germans, oncles, cosins, avis, besavis, veïns, amics, coneguts, desconeguts…, tots plegats formant una xarxa que s’estén en l’espai i en el temps. Avui tenim la gran sort de tenir-vos aquí entre nosaltres per poder-vos fer encara més preguntes. Gràcies un cop més per haver acceptat la nostra invitació.

PROGRAMA D’ACTES: ORÍGENS

JORNADA D’ÀVIES I AVIS 21 DE MAIG DE 2014

PLANTA BAIXA

REBUDA I PISCOLABIS

SALA D’ACTES

PRESENTACIÓ (PRESENTADORS)

EXPOSICIÓ ORÍGENS (MARTA DE TOLEDO, MARIBEL BROSSA i LLUÍS PAGÈS)

PREGUNTES ALUMNES-AVIS

14.00h – 14.25h

DUES CARTES (ALBA GONZÁLEZ I AINOA CASTAÑO)

CITES DE PERSONATGES CÈLEBRES (3r A)

L’ELIONOR, MIQUEL MARTÍ I POL (SARA PARRÓN I LUCÍA RODA)

EL FUGITIU, MIQUEL MARTÍ I POL (3r C)

COMIAT

DIPLOMES I OBSEQUIS

PRESENTEN L’ACTE

3A Aymene Benterkia 3C Sara Musa i Laia Prieto

COMISSIÓ DE BENVINGUDA

3A Nerea Martínez, Sara Martínez, Sara Moreno, Jaione Bañón

3B Marta de Toledo, Mar Meroño, Sara Parrón, Tania Cortés, Laura Brioso, Paloma Sánchez

3C Irene Benito, Carol Yánez

3D Aleix Ruiz, Alba González, Ainoa Castaño, Lucía Roda.

AVIS (d’esquerra a dreta)

Policarpa Carrión Gilabert, àvia de l’Aleix Ruiz

Montserrat Pérez Puig, àvia de la Marta de Toledo