EXPLOREM EL MÓN DELS ANIMALS
Fa uns dies vam començar a treballar els animals a medi, i un dia, mentre conversàvem sobre ells, ens va sorgir una pregunta ben curiosa: com són les caques dels animals?
Així que, plens de curiositat, vam sortir al pati de l’escola a buscar-ne per observar-les de ben a prop. A partir d’aquesta experiència, hem après moltíssimes coses sobre els animals: els diferents tipus que hi ha, la diferència entre éssers vius i éssers inerts, com es classifiquen segons on viuen, d’on neixen, què mengen i molt més!
A més, hem fet maquetes per representar el cicle vital d’alguns animals i hem creat murals preciosos que ens han ajudat a aprendre de manera divertida. Ha estat un treball fascinant!
VISITA AL CAP DE NOVA LLOREDA
Els nens i nenes de primer hem anat al CAP de Nova Lloreda per visitar el centre i aprendre més sobre la salut de les nostres dents. Hem participat en un taller molt interessant sobre els hàbits saludables en l’alimentació i com aquests ens ajuden a cuidar la nostra boca. A més, hem visitat la consulta del dentista, on ens han explicat coses molt importants, com la importància de raspallar-nos les dents cada dia i evitar els aliments amb massa sucre.
Després de la visita, hem aprofitat el bon dia que feia per anar una estoneta al parc. Ens ho hem passat genial jugant i, sobretot, ens hem divertit moltíssim amb el tobogan gegant que hi havia. Ha estat una experiència molt especial i un dia per recordar!
Els contes en família: una experiència màgica!
Aquesta setmana hem tingut una visita molt especial a la classe! La mare d’en Dídac i el pare d’en Jordan han vingut a explicar-nos un conte, i ens ha encantat escoltar-los. Ha estat un moment ple de màgia, emoció i aprenentatge.
Volem donar-los les gràcies per compartir aquesta experiència amb nosaltres. És una activitat molt enriquidora, i els nens i nenes ho gaudeixen molt, sobretot quan poden viure aquest moment tan especial amb els seus pares.
Animem totes les famílies a participar-hi! Si us ve de gust, podeu venir un dia a la classe a explicar-nos un conte. Segur que als infants els farà molta il·lusió i serà una experiència inoblidable!
Segona ronda de racons: ens ho passem genial aprenent!
Ja hem fet una segona ronda de racons i han estat tan divertits com els primers! Cada activitat ens ha ajudat a aprendre d’una manera diferent i molt entretinguda.
Hem jugat a l’oca gegant, on hem après i repassat continguts mentre ens movíem pel tauler. També hem fet un joc de paraules per síl·labes i hem creat paraules noves amb el racó de “Fem paraules”, que ens ha ajudat a millorar la lectura i l’escriptura.
A més, hem descobert una activitat nova: aprendre a cosir amb cordills! Ens hem concentrat molt per fer-ho bé i ha estat tot un repte! Per acabar, hem deixat volar la imaginació amb el taller de ninos divertits fets amb formes geomètriques.
Ens ho hem passat d’allò més bé mentre apreníem. Ja tenim ganes de la pròxima ronda de racons!
DESCOBRIM EL COS HUMÀ!
A medi, els alumnes de 1r hem estat investigant el cos humà d’una manera molt especial. Un matí, en arribar a classe, ens vam trobar un sobre misteriós. A dins hi havia una pregunta que ens va fer pensar molt: Per què ens cauen les dents?
A partir d’aquí, vam començar una emocionant investigació per entendre no només el canvi de les dents, sinó també moltes altres coses sobre el nostre cos. Hem après com creixem, com funciona el nostre organisme i, sobretot, com podem cuidar-lo millor.
També hem treballat els hàbits saludables, que són molt importants per tenir cura del nostre cos. Entre tots, i treballant en grups cooperatius, hem elaborat un decàleg d’hàbits saludables, on hem recollit tot allò que hem après per mantenir-nos sans i forts.
Com que creiem que aquesta informació és molt útil per a tothom, hem decidit compartir el nostre decàleg amb totes les classes de l’escola, perquè tots el tinguin en compte i puguem ser una escola més saludable!
Voleu veure tot el que hem descobert? Mireu, mireu…
Visita a l’hort d’en Dídac
Els nens i nenes de 1r i 4t hem anat a visitar l’hort d’en Dídac a Mataró. Ha estat una activitat molt interessant i divertida!
Avui hem viscut una gran aventura per l’escola! En Pinocchio s’havia amagat en un lloc secret, i per trobar-lo hem hagut de seguir unes pistes que ens ha anat deixant per diferents racons.
Quan hem arribat, en Dídac ens ha explicat moltes coses sobre les plantes i els aliments que es cultiven al seu hort. Després, hem fet diferents activitats i hem pogut tastar algunes verdures i fruites acabades de collir.
Al principi, no sabíem per on començar, però de seguida hem trobat la primera pista! Ens deia que havíem d’anar a un lloc on comencem la nostra aventura a l’escola cada dia… i cap a la porta d’entrada que hem anat! Allà, una altra pista ens ha portat fins al pati, després al menjador, i així hem anat recorrent tota l’escola, treballant en equip i pensant junts per desxifrar cada enigma.
Finalment, després de molt investigar, hem descobert el seu amagatall! Quina emoció quan l’hem trobat! Hem rigut, hem corregut i ens ho hem passat superbé seguint el seu joc. Ha estat una experiència molt divertida que ens ha permès conèixer millor tots els espais de l’escola.
A LA RECERCA D’EN PINOCCHIO!
Gràcies, Pinocchio, per aquest repte tan emocionant! Ja estem esperant la pròxima aventura!
DIBUIXEM EL PATI DE LA NOSTRA ESCOLA
Aquesta activitat forma part de la Situació d’Aprenentatge que estem fent sobre La nostra escola.
Una tarda vam baixar al pati de l’escola a dibuixar la façana on ens recolliu cada tarda quan marxem. Anàvem molt preparats amb la nostra carpeta, llapis i goma.
Primer ens vam fixar en tots els elements que hi havia a la façana i al seu voltant: finestres, portes, escales, antenes, altaveus, taules i nens que es veuen darrere les finestres, entre altres elements. Vam fer de dibuixants durant una estona i ens ho vam passar molt bé.
Ho voleu veure?
RACONS
Fa unes setmanes que els nens i nenes de 1r hem encetat el treball per Racons. Aquest mètode de treball a l’aula és una forma d’organització que permet a l’alumnat el desenvolupament d’hàbits elementals de treball, l’establiment i compliment de normes i el desenvolupament de la seva autonomia. Tot això ho realitzem en petit grup, com a màxim 4 alumnes. Així que cada dijous en arribar a la classe triem quin racó volem fer aquell dia.
El treball per racons és una metodologia que consisteix a organitzar l’aula en diversos espais on els alumnes, distribuïts en petits grups, duen a terme activitats simultànies de manera autònoma.
És una manera de treballar més creativa i flexible, en la qual el paper del mestre és dinamitzar els aprenentatges i animar els alumnes a participar en tots els espais d’activitat i aprenentatge.
En aquest torn treballen la llengua practicant el grafisme i l’escriptura a partir de dictats muts. També milloren nocions matemàtiques com el comptatge, la numeració, operacions senzilles… Una altra opció consisteix a jugar amb el Lego, fet que els permet desenvolupar les seves destreses manuals i la capacitat de compartir amb els companys un material amb l’objectiu comú de fer una casa, un mitjà de transport, etc. I, finalment, disposen d’un joc que també els agrada molt basat en les construccions, el mecano.
Us deixem unes fotos dels vostres fills i filles fent aquestes activitats.
Fins aviat!
ESTONETA DE LECTURA DIÀRIA
En diversos estudis recents s’ha demostrat que la competència lectora està fortament lligada amb les habilitats, les actituds, els interessos, els hàbits i els comportaments relacionats amb la lectura.
Els 30 minuts de lectura diària pretenen fomentar el gust per la lectura. Si a la canalla li agrada llegir, practica la lectura i acaba consolidant l’hàbit lector, que millora:
-
La comprensió i la competència lectores
-
L’expressió escrita i vocabulari
-
Els resultats escolars, en general
-
El nivell de coneixements generals
-
La comprensió d’altres cultures
-
L’empatia
-
La comprensió de la naturalesa humana
-
La capacitat de presa de decisions
-
La creativitat
Així doncs, cada dia en arribar a l’escola dediquem 30 minuts de lectura. Al llarg de la setmana anem combinant diverses activitats, com per exemple: la lectura lliure, lectura al passadís amb els nostres companys/es de 2n, el mestre conta-contes, els padrins lectors, entre d’altres.
A més, tenim la sort de comptar amb un conta-contes molt especial: el nostre estimat Vicent. Cada setmana ens explica contes relacionats amb valors importants tant pels nens i nenes com pels adults. Fins ara hem pogut gaudir del conte Pinocchio, un personatge una mica entremaliat que ens té unes sorpreses preparades.
No hi ha res més didàctic i estimulant que sentir contes que fan sortir les emocions cap en fora i mostrar-les tal com som.
Voleu veure que bé ens ho passem? Mireu, mireu…
LA NOSTRA ESCOLA
Els nens i nenes de primer estem treballant el tema: LA NOSTRA ESCOLA a partir d’una situació d’aprenentatge que ens planteja un repte emocionant. Les activitats que fem són competencials i tenen un significat especial per a nosaltres, ja que ens ajuden a descobrir i comprendre millor l’entorn escolar.
A més a més, a primer ens hem iniciat en el treball en grups cooperatius, una manera de treballar on aprenem junts i ens ajudem els uns als altres. Per començar, hem après les normes bàsiques per col·laborar i escoltar els companys. D’aquesta manera, ens acostumem a treballar en equip i entenem que quan col·laborem tots aprenem més i millor.
Algunes de les coses que estem aprenent són: els diferents espais de l’escola, coneixent els mestres que ens fan classe i les altres persones que hi treballen. A més, estem situant la nostra escola en el plànol per entendre on es troba exactament, dibuixem una part del pati fixant-nos en tots els seus detalls… Aquesta experiència ens permet conèixer millor el nostre entorn i el paper de cadascú dins l’escola.
Recordem que una Situació d’Aprenentatge és una manera d’ensenyar que es basa a presentar als alumnes un repte o una situació real que hauran de resoldre. Aquesta situació és significativa perquè està relacionada amb el seu dia a dia o amb algun aspecte de la realitat que els resulta interessant. A partir d’aquest repte, es desenvolupen una sèrie d’activitats competencials que ajuden els alumnes a posar en pràctica diferents habilitats i coneixements per trobar solucions o respostes. Així, no només aprenen conceptes, sinó que també aprenen a aplicar-los de forma pràctica, creativa i col·laborativa, donant sentit a tot el que treballen a classe.
PADRINES I PADRINS LECTORS (5è i 1r + I5)
Enguany, com cada curs, l’alumnat de primer treballa el gust per la lectura. Els infants de 1r seran apadrinats per l’alumnat de 5è; ALGUNS JA PORTEN DES DEL CURS PASSAT JUNTS!!!
Una de les parts que més ens ha agradat ha estat entrar dins d’un hivernacle. Allà hem descobert que hi havia maduixeres. Ens ha sorprès veure com creixen les maduixes protegides dins l’hivernacle!
Cada dimarts els infants comparteixen la lectura compartida, tot ajudant-se a iniciar-se a la lectura i gaudir d’un moment de padrines i padrins amb els seus fillols i filloles.
Per acabar la visita, hem fet una activitat molt especial: hem plantat cebes i enciams en un petit test. Ara els cuidarem i veurem com van creixent dia a dia.
TALLER DE LA CASTANYADA
El passat dijous, 31 d’octubre al matí, els nens i nenes de 1r vam gaudir d’un taller molt divertit de tardor per celebrar el dia de la Castanyada. La manualitat consistia a crear un mòbil per decorar a casa amb diferents elements característics de la tardor, com fulles seques, castanyes, bolets i pinyes. Tots ens ho vam passar molt bé triant els materials i decorant cada part del mòbil per donar-li colors i formes de la temporada. Va ser una activitat especial que ens va permetre celebrar aquesta festa tan tradicional d’una manera creativa i entretinguda!
SORTIDA COSMOCAIXA (22-10-2024)
El passat dimarts, 22 d’octubre, els nens i nenes de cicle inicial van anar d’excursió al Cosmocaixa (Museu de la Ciència de Barcelona).
Van sortir de l’escola molt il·lusionats per poder anar tots junts a l’autocar on de seguida van començar a cantar i fer gresca.
Allà, els nens i nenes de primer, van tenir l’oportunitat de fer l’activitat anomenada Planetari Bombolla on van poder descobrir les meravelles del firmament (el cel, les constel·lacions, el Sol, la Lluna, els planetes, les estrelles…) També van conèixer el moviment de la Terra al voltant del Sol. Una altra activitat que van fer va ser el Clik, on els nens poden desenvolupar la seva qualitat innata de curiositat… amb experimentació, exploració i descobriment. A més a més, van poder gaudir d’un espai totalment nou i renovat!!
També van poder fer una petita ruta per les instal·lacions del museu per gaudir d’algunes activitats interactives de caràcter científic, veure alguns fòssils o quedar-nos hipnotitzats veient com es mou el pèndol de Foucalt.
Després, van poder fer una visita al Bosc Inundat (que reprodueix les condicions de l’Amazones) on van gaudir de la vista dels animals que hi viuen allà (com, per exemple, el capibara, el rosegador més gran del món)
Finalment, van dinar i van jugar una estoneta a la plaça exterior del museu.
Els nens i nenes van gaudir d’allò més amb aquesta sortida i estan desitjant fer un altre!!
Fins aviat, famílies!!
BENVINGUTS AL CURS DE PRIMER
Comencem aquest nou curs de 1r d’Educació Primària amb molta energia, ganes i il·lusions! Després de tants mesos sense venir a l’escola estem tots molt il·lusionats, són moltes les noves experiències que ens esperen i que al llarg del curs ens ajudaran a créixer i a conèixer millor el món que ens envolta.
Esperem poder gaudir molt tots d’aquesta nova aventura!
Aviat us penjarem cosetes perquè veieu com treballem i que bé ens ho passem a l’escola. Així que estigueu molt atents/es.
Ens ho hem passat molt bé i hem après moltes coses sobre les plantes i els aliments. Voleu veure què bé ens ho hem passat?