Primer

SORTIDA AL COSMOCAIXA

El passat dimecres, 7 de novembre, els nens i nenes de 1r A i 1r B van anar d´excursió al Cosmocaixa (Museu de la Ciència de Barcelona).

Van sortir de l´escola molt il·lusionats per poder anar tots junts a l´autocar on de seguida van començar a cantar i fer gresca.

En arribar van anar directament a fer dos tallers molt didàctics i alhora lúdics. Per una banda, van realitzar l´activitat del Planetari Bombolla, un espai per iniciar els nens en el món de l´Astronomia, Amb l´ajut d´un monitor/a es convida els infants a conèixer el moviment de la Terra al voltant del Sol, a comparar els planetes del sistema solar i a fer un viatge a través de les estrelles!!. També van realitzar l´activitat anomenada Clik on practiquen de manera experimental els 5 sentits (per complementar el treball de l´aula a l´àrea de medi) El taller Clik posa a l´abast dels més petits un espai ple d´experiments amb l´objectiu d´inspirar futures vocacions científiques. Aquesta activitat és més activa i ho passen realment bé.

Després van dinar i van jugar una estoneta a la plaça exterior del museu aprofitant que vam tenir un temps esplèndid!!

Finalment, van poder fer una visita al Bosc Inundat (que reprodueix les condicions de l´Amazones) on van gaudir de la vista dels animals que hi viuen allà (com, per exemple, el capibara, el rossegador més gran del món)

També van poder fer una petita ruta per les instal·lacions del museu per gaudir d´algunes activitats interactives de caire científic, tocar un enorme bloc de gel , veure alguns fòssils o quedar-nos hipnotitzats veient com es mou el pèndol de Foucalt.

Els nens i nenes van gaudir d´allò més amb aquesta sortida i estan desitjant fer un altre!!

Fins aviat, famílies!!

CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL: “El nostre cos”

A l´àrea de medi natural els nens i nenes han treballat aspectes relacionats amb el cos humà. Han fet un munt d´activitats molt diverses.

Han visitat el laboratori per familiaritzar-se amb l´espai d´experimentació. Allà van poder veure i tocar els óssos de l´esquelet humà de molt a prop, van observar els diferents òrgans dels sentits (ull, oïda…) per dins i també el cervell i d´altres òrgans del cos humà. Va ser una activitat molt interessant.

Després, van completar fitxes amb activitats de les parts de la cara, de les parts del cos, les articulacions, etc.

També han fet experiments com, per exemple, tastar diferents aliments per diferenciar els 4 sabors (dolç, salat, àcid, amarg) Va ser una activitat mooolt divertida.

Vam mesurar tots els nens i nenes de la classe i vam col·locar les seves fotos a la porta per tal de comprovar a final de curs com han crescut!!

També van fer activitats plàstiques com dibuixar el contorn d´alguns nens i nenes en paper o dibuixar la simetria d´un nen/a.

En aquesta àrea gaudeixen molt i absorbeixen coneixements de manera espectacular.

LA TARDOR

Arriba la tardor i ens posem mans a l´obra per fer la paradeta de tardor al nostre passadís amb fruits i fruites aportades per les famílies. També per decorar tota l´escola amb feines de plàstica fetes amb colors de tardor, pintar bolets, nans del bosc, fulles, raïm, etc… I, naturalment, menjar castanyes ben torradetes i calentones gràcies a la col·laboració d´algunes mamàs!!

Mireu, mireu, què bé s´ho passen!! 😉

JA HEM COMENÇAT ELS RACONS!!

Els nens i nenes de primer han començat a gaudir dels Racons!!

Fan sis Racons diferents en un torn que durarà sis setmanes.

El treball per racons és una proposta metodològica que proposa delimitar, dintre de l’aula, diferents espais on els nostres alumnes puguin realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu,manipulatiu i simbòlic. La manera d’organitzar la classe és oferir una gran varietat de propostes a les quals els nens poden accedir d’una forma oberta. Els nens poden realitzar activitats autònomament, amb d’altres companys o amb l’adult.

Aquesta manera de treballar implica una metodologia més creativa i flexible, en la que el rol del mestre es dinamitzar els aprenentatges i proporcionar oportunitats per que els alumnes puguin explorar tots els centres d’aprenentatges.

A l’àrea de llengua tenen una activitat on practiquen el grafisme, essencial per poder fer el pas correctament de la lletra de pal a la lletra lligada i també treballen la comprensió lectora amb l’ activitat de veritat o mentida on han de llegir afirmacions diverses i classificar-les en l´apartat adient.

Pel que fa a l’àrea de matemàtiques, treballen el comptatge amb làmines molt atractives i també la resolució de laberints, activitat molt motivadora!!

I, finalment, a l´apartat de jocs gaudeixen d’ allò més amb el joc de l´oca gegant on treballen de nou el comptatge i d´altres nocions matemàtiques però també valors com el companyerisme i la socialització. També participen en un racó on reprodueixen i creen imatges amb piuets, on practiquen la distribució espacial, la imaginació, la psicomotricitat fina…

Us deixem una mostra de les fotos que hem fet mentre “jugaven” amb les nostres propostes.

MENGEM CASTANYES