Primer

BONES FESTES

Els nens i nenes de 1r us volem desitjar unes bones vacances de Nadal.

Aquest curs tot és diferent i no hem pogut fer un concert de Nadal com és habitual a l’escola. Això no vol que no tinguem ganes de desitjar-vos unes bones Festes i per això us fem arribar en vídeo cançons i poemes que cada curs ha preparat per felicitar-vos. Esperem que us agradi!

EL MONSTRE DE COLORS

Aquest curs creiem que és molt important treballar amb els nostres alumnes les emocions, doncs hem viscut uns mesos molt difícils i diferents que ningú s’esperava. Un dels recursos per treballar les emocions és a partir del conte “El monstre de colors” de la il·lustradora Anna Llenas. En aquest conte, el protagonista és un monstre ben diferent als altres, aquest no fa por i no sap que li passa, té un garbuix d’emocions i ara toca desfer l’embolic. Una nena l’ajudarà a diferenciar i separar les diferents emocions.

Aquest conte ens ajudarà a treballar i identificar les diferents emocions a partir dels colors i donarà peu a fer petites reflexions de com ens sentim i quines emocions hem experimentat.

A continuació, us deixem un vídeo d’aquest conte. Nosaltres ja ho hem vist a la classe i ens ha agradat moltíssim!!

LA TARDOR AL PASSADÍS DE L’ESCOLA

LA IMPORTÀNCIA DE L’HÀBIT LECTOR

Avui el nostre bloc dedica un espai important a la LECTURA.

Com ja sabeu, l’aprenentatge de la lectura és un procés molt complex. Per aquest motiu, creiem que és important acompanyar als infants en el camí lector! Des de l’escola estem desitjant que descobreixin el magnífic món dels llibres!

Com ja sabeu cal que llegeixin una estona diària a casa per a poder millorar en el procés lector i en tot el que això comporta.

Algunes de les consideracions més importants són:

• Tenir protagonistes amb els quals es puguin identificar: nens de la seva edat, animals, etc.
  • Triar històries quotidianes i conegudes, també llegendes i faules, amb varietat de personatges (quotidians, màgics, poderosos…) per tal d’estimular la imaginació i motivar-los.
  • Ser llibres amb capítols curts, amb lletra de mida gran i amb imatges (dibuixos, fotografies…) que ajudin a entendre la història.
  • Escollir llibres que els agradin i que permetin ser explicats i després comentats.

Cliqueu a les imatges i jugueu una estoneta. Ja veureu és divertit.

BENVINGUTS AL CURS DE PRIMER

Comencem aquest nou curs de 1r d’Educació Primària amb molta energia, ganes i il·lusions! Després de tants mesos sense venir a l’escola estem tots, mestres, alumnes i pares, molt il·lusionats, són moltes les noves experiències que ens esperen i que al llarg del curs ens ajudaran a créixer i a conèixer millor el món que ens envolta.

Esperem poder gaudir molt tots d’aquesta nova aventura!
Aviat us penjarem cosetes perquè veieu com hem treballant i que bé ens ho hem passat aquest 1r trimestre del curs.  Així que estigueu molt atents/es.  😉