Segon (curs 23-24)

BONES VACANCES D’ESTIU! FINS AVIAT!  😎 

 

Situació d’Aprenentatge “Coneixement del medi natural i social”:
MOVIMENTS I DINÀMIQUES DE LA TERRA A
L’UNIVERS

Aquest curs per acabar amb el tema de medi els alumnes de 2n hem estudiat els MOVIMENTS I DINÀMIQUES DE LA TERRA A L’UNIVERS. I per començar ens vam fer una pregunta molt interessant i que volíem descobrir.

La pregunta era la següent: Per què entra el sol a la classe a mig matí?

Un dels experiments que vam fer va ser estudiar el moviment de l’ombra d’un objecte en diferents moments del dia.

A continuació, us ensenyem com ho vam fer. Si teniu qualsevol dubte, ens pregunteu, ja que ens hem fet uns experts en el tema.

UKELELE A SEGON

Els nens i nenes de 2n hem fet un petit tasteig tocant l’ukelele a classe de música amb l’Alba. Ens ha agradat molt i el curs vinent, a 3r, començarem a aprendre com es toca.

L’ukelele és un instrument de cordes pinçades, semblant a una guitarra petita, tradicional de les Illes Hawaii.

Aquest petit instrument va ser molt popular durant la primera meitat del segle XX i és un element fonamental en els conjunts de música tradicional hawaiana. L’ukulele també ha estat incorporat en conjunts d’altres gèneres musicals, que van de la cançó popular al jazz, sovint perquè aporta un toc humorístic o exòtic.

Mireu mireu, quins músics més professionals!!

ACTIVITAT CONEIXEMENT DEL MEDI: “CANVIS D’ESTAT DE L’AIGUA”

Fa uns dies us vam explicar que a medi estem treballant la matèria, els materials i la seva procedència. Vam fer alguns experiments molt interessants com el TOCA-TOCA i el de la flotabilitat.

Aquesta vegada hem volgut aprendre coses sobre els estats de la matèria, més concretament els canvis d’estat que pateix l’aigua segons les condicions en les quals es trobi.

Voleu saber quina mena d’experiment van fer? D’acord , bé… Ens ha quedat clar que esteu molt interessats.

Aquests han estat els passos que hem seguit:

  1. Ficar aigua en una ampolla i ficar-la al congelador del menjador. Passats uns dies quan la vam anar a buscar vam poder observar que s’havia congelat i, per tant, havia passat d’estat líquid ha estat sòlid. A més, havia ocupat més espai dins l’ampolla.
  2. Deixar l’ampolla a la classe al costat de la finestra. Sabeu què va passar al cap d’unes hores? Efectivament, havia passat d’estat sòlid a líquid. Tornava a ocupa el mateix espai que al principi.
  3. Per acabar, la vam baixar a l’hort de l’escola per col·locar-la en un lloc on li toqués el sol el més temps possible. Al cap d’uns dies, vam poder veure que l’aigua havia baixat una mica. Resulta que s’havia evaporat. Així que, vam arribar a la conclusió que part de l’aigua en estat líquid havia passat a estat gasós.

A continuació, us deixem unes fotos per a què veieu una mica el nostre experiment.

ACTIVITAT CONEIXEMENT DEL MEDI: “TOCA TOCA”

A medi hem començat a treballar el tema dels materials, els objectes i les seves propietats. És un tema molt interessant i, de moment, estem descobrint coses que abans no sabien.

L’altre dia a la tarda vam fer una activitat per grups cooperatius molt divertida: el TOCA TOCA.

Primer, vam fer hipòtesis on cada membre de l’equip havia de posar-se un antifaç i toca un objecte amagat dins una bossa. Els companys/es del grup li feien preguntes sobre les seves propietats i ho enregistraven en una graella. Després, ho vam fer en gran grup per poder compartir totes les experiències dels infants.

Sembla molt fàcil, però penseu que estem immersos en una cultura de la vista. Tot ho veiem i sobretot els nens/es sembla que tinguin els ulls a la punta dels dits, perquè tot ho toquen. Però, també és veritat que demanar als nostres alumnes que toquin alguna cosa i no la mirin és molt difícil!!! I és el treball que hem fet avui!!!

Amb aquest joc es treballa el vocabulari, el tacte, la imatge mental d’un objecte a través del tacte i la verbalització a través del llenguatge oral, la seva associació, les seves propietats…

Va ser molt molt divertit. Ho voleu veure?

SORTIDA AL MUSEU PICASSO

El passat, 7 de març, els nens i nenes de 2n vam anar a Barcelona a visitar un Museu a Barcelona molt especial: El Museu Picasso.

Allà van fer un recorregut per les diferents sales i ens van explicar 5 obres de l’artista. Quines coses més interessants que vam aprendre, va ser una visita molt agradable per l’exposició del museu.

Després, aprofitant el dia tan meravellós, vam dinar i fer un tomb pel parc de la Ciutadella.

Ho voleu veure?

S.A. EL BARRI DE L’ESCOLA

A l’àrea de Coneixement del Medi Natural i Social, ja fa uns mesos, els nens i nenes de 2n hem encetat un nou projecte: EL BARRI DE L’ESCOLA. Ho hem fet a partir d’una Situació d’Aprenentatge (S.A.). Però… Us preguntareu, què és una S.A.?

Les situacions d’aprenentatge són escenaris que presenten situacions que l’alumnat es pot trobar a la vida real. Aquestes situacions s’utilitzen com a excusa per a desenvolupar els aprenentatges.

A més, ho hem fet mitjançant treballs cooperatius on ens hem organitzat en petits grups per treballar junts amb la intenció d’aconseguir metes i objectius comuns.

Voleu veure com ho hem fet? És cert que encara queden sorpreses per ensenyar-vos, però haureu d’esperar una mica, jejeje!! 😎

Així ha quedat el nostre passadís amb un recull de la feina que hem fet.

PADRINS I MADRINES LECTORES (2n – 6è)

Enguany, com cada curs, l’alumnat de 2n treballa el gust per la lectura amb les nenes i nens de 6è; JA PORTEN UN TEMPS JUNTS!!!

Cada divendres els infants comparteixen l’estona de lectura, tot ajudant-se a millorar la seva fluïdesa lectora i gaudir d’un moment de madrines i padrins amb els seus fillols i filloles.

COMPARTIM LECTURES

Al setembre, l’escola va iniciar un projecte de dinamització lectora que s’anomena “Compartim lectures”. Totes les classes, des d’I3 fins a 6è, fem un taller una hora cada mes amb un dinamitzador de l’Associació Maneno amb el qual treballem el gust per la lectura.

Cada mes els llibres aniran sobre un eix temàtic i faran activitats de diferents tipus amb una bibliografia concreta.

TALLER D’EDUCACIÓ VIÀRIA

El passat dijous, 8 de febrer, ens va fer una visita un guàrdia urbà de la comissaria de Badalona, que es diu Miguel. Ens va explicar les funcions principals que té la guàrdia urbana: seguretat, circulació, proximitat, atenció a la ciutadania…

Va ensenyar als nens i nenes de segon quins són els estris principals que porten i els identifiquen com a policies: la gorra, la placa, l’escut de Badalona, la defensa, el xiulet, la llibreta, el bolígraf, el walkie-talkie, les manilles i la pistola (que, per sort, en una ciutat tranquil·la com la nostra, no es fa servir gairebé mai).

També va explicar les normes bàsiques de circulació pels nens i nenes com, per exemple, les precaucions que s’han de prendre abans de creuar la calçada per un pas de vianants.

I, finalment, van fer una petita representació teatral per escenificar una situació en què una nena es perdia al mercat i com havien d’actuar de manera responsable per evitar posar-nos en perill. Molt important: els nens i nenes han de saber de memòria la seva adreça i el telèfon dels pares!!

Els nens i nenes van gaudir molt d’aquesta visita i es van portar molt i molt i bé! Us deixem una mostra de les fotos que van fer.

Una abraçada!

Jose i Tania

PALAU DE LA MÚSICA

El divendres, 19 de gener, els nens i nenes de 2n vam anar al Palau de la música de Barcelona a veure un espectable fantàstic de Cobla. Va ser molt bonic, ens va agradar moltíssim i ens ho vam passar genial!

La cobla és una agrupació instrumental composta per instruments de vent-fusta i de vent-metall, un de corda i un de percussió. Són un total d’11 músics però 12 instruments!

La cobla acompanya sovint les músiques de sardanes i balls populars.

Mireu, mireu…

A continuació, us posem un vídeo molt interessant que ens explica que és la Cobla! Doneu-li un cop d’ull i gaudiu d’un bon moment musical.  😉

MÉS RACONS

Ja fa unes setmanes que hem tornat de les vacances de Nadal i hem començat una segona ronda de racons. Aquesta vegada estem fent uns racons ben divertits i diferents dels anteriors. Hi ha dos de llengua on aprenem a separar les paraules i fer frases, juguem amb els articles. Fem un de matemàtiques on anem de compres i calculem quants diners ens gastem. També fem un de reciclatge aprofitant que a medi estem treballant el nostre barri la importància de reciclar per tenir cura del medi ambient.

I per acabar, fem dos de joc i construccions. Un d’aquests l’hem repetit, perquè ens agrada moltíssim! A veure si mirant el vídeo endevineu quin és.  😉

CONCERT NADAL

Aquí teniu els vídeos del concert de Nadal que es va fer a l’escola:

DARRERS DIES ABANS D’AGAFAR VACANCES

Fa molts dies que els nens i nenes de 2n estem preparant cosetes per a rebre l’hivern i per portar-nos a casa abans d’agafar les tan esperades vacances de Nadal.

A més, els darrers dies han estat molt emocionants, perquè han passat coses molt boniques. Ha vingut el Tió al pati de la nostra escola, hem fet el concert per a les nostres famílies, una espelma de detall, una postal amb el poema de Nadal i l’àlbum que recull moltes de les feinetes que hem fet durant aquest primer trimestre.

Però el més divertit és que hem jugat tots plegats a les classes, hem esmorzat i hem vist una pel·lícula com si estiguéssim al cinema.

Us desitgem unes BONES FESTES!!

RACONS

Aquest curs continuem treballant una sessió setmanal per racons, els dilluns al matí. Com que ja ho van fer el curs passat, ara es desenvolupen amb molta més autonomia. Tot això ho realitzem en petit grup, com a màxim 4 alumnes. Així que cada dilluns en arribar a la classe triem quin racó volem fer aquell dia.

El treball per racons és una metodologia que consisteix a organitzar l’aula en diversos espais on els alumnes, distribuïts en petits grups, duen a terme activitats simultànies de manera autònoma.

És una manera de treballar més creativa i flexible, en la qual el paper del mestre és dinamitzar els aprenentatges i animar els alumnes a participar en tots els espais d’activitat i aprenentatge.

Us deixem unes fotos dels vostres fills i filles fent aquestes activitats.

Fins a una altra!

COLÒNIES MAS BANYERES

Els nens i nenes de segon van anar els dies 9 i 10 de novembre d’enguany a la casa Mas Banyeres (Centelles) a gaudir d’unes magnífiques colònies a la tardor. Aquesta casa de colònies és una Masia senyorial del s. XV, que va ser residència de Jacint Verdaguer. Es troba en plena natura i davant del parc natural del Montseny, dins d’una finca de 40 hectàrees, amb un ampli ventall d’equipaments i instal·lacions d’aventura així com LA GRANJA, amb noves instal·lacions i amb molts animals.

Els nens i nenes van poder gaudir d’una visita molt experimental. També van fer un itinerari pel bosc amb l’afegit dels espectaculars colors que ens ofereix el bosc en aquesta època! A dins del bosc van poder fer d’exploradors i detectius amb l’ajuda de personatges disfressats molt divertits i engrescadors. Tot això amb activitats motrius com l’escalada i d’altres per tal d’arrodonir una estada on es treballen les emocions, l’esport, l’aventura, etc.

Les activitats quotidianes com són els àpats són divertits pel fet de ser compartits i, sobretot, els hi encanta compartir habitació per dormir i fer lluites de coixins!!

Tots els nens i nenes van gaudir d’allò més amb els monitors. I també amb els mestres que els hi van acompanyar: en Pablo, en Vicent, en Jose i la Tania. Tot i que vam trobar molt a faltar a la Bea. 😉

En definitiva, un parell de dies per gaudir, en plena natura, de la companyia dels seus amics i mestres de l’escola en un altre hàbitat diferent.

Us deixem unes fotos de mostra alguns moments de les colònies. Esperem que us agradin.

Fins aviat, famílies!!

SORTIDA CosmoCaixa

El passat 19 d’octubre, els nens i nenes de 2n van anar d’excursió al CosmoCaixa (Museu de la Ciència de Barcelona).

Allà van tenir l’oportunitat de fer una activitat molt interessant: CREACTIVITY. És un espai equipat amb bancs i taules de treball i proves perquè els nens i nenes puguin practicar “l’art de pensar” amb les mans, mentre dissenyen, creen i experimenten. A Creactivity es pretén incentivar la creativitat i la innovació, elements essencials tant per a les disciplines cientificotecnològiques com per a les artístiques, a través de reptes centrats en la manipulació i el muntatge d’objectes i materials.

Després, van dinar i van jugar una estoneta a la plaça exterior del museu aprofitant que vam tenir un temps fantàstic!!

També van poder fer una petita ruta per les instal·lacions del museu per gaudir d’algunes activitats interactives de caràcter científic i endinsar-nos en el meravellós bosc inundat.

Els nens i nenes van gaudir moltíssim amb aquesta sortida i estan desitjant fer més!!

Fins aviat, famílies!!

BENVINGUTS AL CURS DE SEGON

Comencem aquest nou curs de 2n d’Educació Primària amb molta energia, ganes i il·lusions! Després de tants mesos sense venir a l’escola estem tots molt il·lusionats, són moltes les noves experiències que ens esperen i que al llarg del curs ens ajudaran a créixer i a conèixer millor el món que ens envolta.

Esperem poder gaudir molt tots d’aquesta nova aventura!
Aviat us penjarem cosetes perquè veieu com treballem i que bé ens ho passem a l’escola.  Així que estigueu molt atents/es.2