1r (curs 18-19)

JONATHAN I CLARA

En aquests últims mesos hem tingut la sort de rebre, a la nostra escola, dos magnífics estudiants que han realitzat les seves pràctiques per ser futurs mestres.

Primer, va fer la seva estada en Jonathan, assignat a 1r B però que ha col·laborat amb tasques també a 1r A i a l´escola en general. D’ ell podem destacar moltes virtuts com, per exemple, la seva discreció a l’ aula quan era pertinent,la seva energia i la seva simpatia. També, és clar, la seva professionalitat envers els alumnes. Com a bon estudiant en pràctiques va fer una bona observació de les tasques diàries que realitzava la tutora i els especialistes i va col·laborar en tot el que se li va demanar. Va programar i portar a terme una unitat de l´àrea de coneixement del medi (Els animals) amb activitats escrites, audiovisuals, manipulatives i, fins i tot, va portar la seva cotorra per interaccionar amb els nens. I, com a colofó, ens va obsequiar amb una masterclass de zumba per tots els nens de primària!!

Una mica més tard va arribar la Clara, que va ser assignada al grup de 1r A. Va mantenir des del primer moment, una actitud molt respectuosa envers la tutora i tots els alumnes del grup. Va realitzar també una unitat de l’ àrea de coneixement del medi (El pas el temps) on va programar fitxes, visionat de vídeos, un control i, fins i tot, va elaborar un conte (En Marc i el seu pomer) sobre les estacions amb dibuixos fets per ella i la seva veu en off. És una bona estudiant que té facilitat per l’ art i ens ha ajudat a l’ àrea de plàstica i en les decoracions. Destaca, també, la seva implicació i paciència amb els nens que tenen dificultats així com la seva empatia amb tot l’ alumnat en general.

En definitiva, podríem dir moltes coses bones d´en John i la Clara però totes es resumeixen en una : són bones persones! I tenen un perfil perfecte per ser uns bons professionals de l´ensenyament. Des de la nostra humilitat, esperem que hagin après alguna cosa durant les setmanes que han estat implicats en el dia a dia de la nostra escola.

Us deixem una mostra de fotos d´aquesta experiència que hem viscut tots junts.

Fins aviat, famílies!

Les tutores de primer (Bea i Tània)

FAMÍLIES CONTA CONTES

En aquest trimestre hem encetat l’ activitat de rebre a familiars dels nens i nenes de 1r a l’ escola per explicar-nos contes.

Estem molt contents perquè ja ens han visitat 3 famílies !!!

Dijous, 25 d’ abril, va venir la Yurena (mare de l’ Alvaro de 1r A) a explicar-nos el conte Cinco minutos más , un conte molt apropiat per l’ edat dels nens i que dona lliçons sobre la relativitat del temps en funció del que estem fent…

Dijous, 9 de maig, ens va visitar la Jenny (mare del Jerian, de 1r A) per explicar-nos el conte titulat Ens enlairem. Els nens i nenes van gaudir molt  del conte i de les seves il·lustracions.

Dimarts, 21 de maig, va venir la Raquel (mare de la Isabel, de 1r A) i ens va llegir un conte titulat El club Arcoiris. Els nens i nenes van gaudir d’ allò més amb aquesta historia de personatges màgics i gatets que canvien de color…

Animem a la resta de familiars a que vingueu a l’ escola a passar una bona estona amb els vostres fills i filles. També volem dir que poden venir tiets i tietes, avis i àvies, germans i germanes grans… tothom és benvingut per llegir i explicar contes a la classe.

Fins aviat, famílies!!

CARNAVAL

A 1r pel Carnaval vàrem fer unes ulleres molt divertides per veure de colorins i un casc de científic ben curiós…jeje!!

 

EXPERIMENT: LLUM MÀGICA

Els nens i nenes de 1r ens vam tancar fa un dies al laboratori a les fosques i… sorpresa! van encendre un llum especial i màgic que feia que brillessin tots els objectes de color blanc i també algunes parts del nostre cos com les dents!! Vam riure una bona estona amb això… però no només vam jugar també van pintar, amb ajuda d’ uns retoladors fluorescents, uns murals amb animals i paisatges diversos. Amb la llum “mágica” es veien molt bé els dibuixos malgrat eren a les fosques!! Vam experimentar amb la llum, vam dibuixar i, sobretot, vam gaudir de l’ aprenentatge de manera lúdica i cooperativa.

Us ensenyem unes fotos de les nostres obres d’ art!!

MÉS RACONS!!

Els nens i nenes de primer ja han encetat el segon torn de Racons!

Naturalment, estan encantats perquè gaudeixen molt.

A l’àrea de matemàtiques, treballen les sumes amb làmines molt atractives i uns materials manipulatius que els permeten crear nombres de dues xifres amb molta facilitat. També fan activitats de lógica on han de reproduir imatges geomètriques de colors seguint un model.

Pel que fa a l’àrea de llengua tenen una activitat que consisteix en buscar paraules en sopes de lletres elaborades seguint una temática diferent cadascuna d´elles (animals, oficis, aliments…)

Per treballar l´expressió escrita, la comprensió lectora i l´expressivitat artística, els nens i nenes disposen ara d´una eina fantástica com són les pissarres de doble funció, per una banda són de guix i per l´altre, imantades. En aquestes pissarres han de fer diverses activitats proposades en unes targetetes que els hi motiven de manera extraordinària!!

I, finalment, a l´apartat de jocs gaudeixen d’ allò més amb el joc del parxís gegant on treballen de nou el comptatge i d´altres nocions matemàtiques però també valors com el companyerisme i la socialització. També participen en un racó anomenat arquitectura divertida on disposen de materials diversos (gotets de plàstic dur, pinces, pals de fusta,etc) que els hi permeten fer construccions amb volum d´allò més originals!!

Com veieu, treballem de valent perquè els vostres fills i filles aprenguin de manera significativa però també gaudeixin molt i associïn l´aprenentatge a la diversió i l´entreteniment i no només a l´esforç.

Fins aviat, famílies!!

PADRINS LECTORS 1r – 5è

Enguany, els nens i nenes de 1r tenen la sort de tenir un padrí/na lector que els acompanyarà en el meravellós món de la lectura durant dos anys. A cada alumne de 1r se li ha assignat un nen o nena de 5è que li farà de padrí/na per acompanyar-lo cada dimecres en la franja de lectura. Els hi ajuden i estimulen a llegir però també faran altres activitats junts durant aquests dos cursos. Els alumnes grans adquireixen una responsabilitat que els hi fa molta il·lusió i els petits estan encantats de conèixer i fer activitats amb nens més grans que estan pendents d’ells.

Us deixem una mostra de fotos d’aquestes parelles!!

L’ESCOLA I EL BARRI

Durant el primer trimestre els nens i nenes de 1r vam estar treballant a Coneixement del Medi Social un tema molt interessant: L’escola i el barri.

Una de les coses que vam fer i que ens va agradar molt va ser fer una visita per la nostra escola i veure alguns dels espais que no coneixíem  com per exemple: la sala de mestres, l’espai on hi ha fotocopiadores, el quartet del Manolo (conserge de la nostra escola) on té moltes eines, l’hort de Primària, les classes, entre d’altres.

També vam visitar l’edifici d’Educació Infantil. Quina il·lusió ens va fer tornar a veure a les mestres 😀 ; sobretot a la Maria que molts de nosaltres la trobem a faltar perquè va ser la nostra mestra durant tres cursos

Aquí us deixem algunes de les fotos que ens vam fer durant el recorregut.

VISITA AL CENTRE DE DIA AMIBA

 Els nens i nenes de 1r van visitar al desembre un centre de dia de gent gran per tal d’ apropar-los d’ una manera lúdica a un espai on conviuen algunes persones que sovint es poden sentir una mica soles. Els nens van fer, amb molta il·lusió, unes postals de Nadal per cadascú d’ells i també van fer un petit concert de nadales que va entusiasmar els avis i àvies del centre.

Després van anar una estoneta al parc a jugar i divertir-se!!

Aquí teniu unes quantes fotos d’ aquesta trobada!

SORTIDA AL COSMOCAIXA

El passat dimecres, 7 de novembre, els nens i nenes de 1r A i 1r B van anar d´excursió al Cosmocaixa (Museu de la Ciència de Barcelona).

Van sortir de l´escola molt il·lusionats per poder anar tots junts a l´autocar on de seguida van començar a cantar i fer gresca.

En arribar van anar directament a fer dos tallers molt didàctics i alhora lúdics. Per una banda, van realitzar l´activitat del Planetari Bombolla, un espai per iniciar els nens en el món de l´Astronomia, Amb l´ajut d´un monitor/a es convida els infants a conèixer el moviment de la Terra al voltant del Sol, a comparar els planetes del sistema solar i a fer un viatge a través de les estrelles!!. També van realitzar l´activitat anomenada Clik on practiquen de manera experimental els 5 sentits (per complementar el treball de l´aula a l´àrea de medi) El taller Clik posa a l´abast dels més petits un espai ple d´experiments amb l´objectiu d´inspirar futures vocacions científiques. Aquesta activitat és més activa i ho passen realment bé.

Després van dinar i van jugar una estoneta a la plaça exterior del museu aprofitant que vam tenir un temps esplèndid!!

Finalment, van poder fer una visita al Bosc Inundat (que reprodueix les condicions de l´Amazones) on van gaudir de la vista dels animals que hi viuen allà (com, per exemple, el capibara, el rossegador més gran del món)

També van poder fer una petita ruta per les instal·lacions del museu per gaudir d´algunes activitats interactives de caire científic, tocar un enorme bloc de gel , veure alguns fòssils o quedar-nos hipnotitzats veient com es mou el pèndol de Foucalt.

Els nens i nenes van gaudir d´allò més amb aquesta sortida i estan desitjant fer un altre!!

Fins aviat, famílies!!

CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL: “El nostre cos”

A l´àrea de medi natural els nens i nenes han treballat aspectes relacionats amb el cos humà. Han fet un munt d´activitats molt diverses.

Han visitat el laboratori per familiaritzar-se amb l´espai d´experimentació. Allà van poder veure i tocar els óssos de l´esquelet humà de molt a prop, van observar els diferents òrgans dels sentits (ull, oïda…) per dins i també el cervell i d´altres òrgans del cos humà. Va ser una activitat molt interessant.

Després, van completar fitxes amb activitats de les parts de la cara, de les parts del cos, les articulacions, etc.

També han fet experiments com, per exemple, tastar diferents aliments per diferenciar els 4 sabors (dolç, salat, àcid, amarg) Va ser una activitat mooolt divertida.

Vam mesurar tots els nens i nenes de la classe i vam col·locar les seves fotos a la porta per tal de comprovar a final de curs com han crescut!!

També van fer activitats plàstiques com dibuixar el contorn d´alguns nens i nenes en paper o dibuixar la simetria d´un nen/a.

En aquesta àrea gaudeixen molt i absorbeixen coneixements de manera espectacular.

Fins aviat, famílies!!

LA TARDOR

Arriba la tardor i ens posem mans a l´obra per fer la paradeta de tardor al nostre passadís amb fruits i fruites aportades per les famílies. També per decorar tota l´escola amb feines de plàstica fetes amb colors de tardor, pintar bolets, nans del bosc, fulles, raïm, etc… I, naturalment, menjar castanyes ben torradetes i calentones gràcies a la col·laboració d´algunes mamàs!!

Mireu, mireu, què bé s´ho passen!! 😉

JA HEM COMENÇAT ELS RACONS!!

Els nens i nenes de primer han començat a gaudir dels Racons!!

Fan sis Racons diferents en un torn que durarà sis setmanes.

El treball per racons és una proposta metodològica que proposa delimitar, dintre de l’aula, diferents espais on els nostres alumnes puguin realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu,manipulatiu i simbòlic. La manera d’organitzar la classe és oferir una gran varietat de propostes a les quals els nens poden accedir d’una forma oberta. Els nens poden realitzar activitats autònomament, amb d’altres companys o amb l’adult.

Aquesta manera de treballar implica una metodologia més creativa i flexible, en la que el rol del mestre es dinamitzar els aprenentatges i proporcionar oportunitats per que els alumnes puguin explorar tots els centres d’aprenentatges.

A l’àrea de llengua tenen una activitat on practiquen el grafisme, essencial per poder fer el pas correctament de la lletra de pal a la lletra lligada i també treballen la comprensió lectora amb l’ activitat de veritat o mentida on han de llegir afirmacions diverses i classificar-les en l´apartat adient.

Pel que fa a l’àrea de matemàtiques, treballen el comptatge amb làmines molt atractives i també la resolució de laberints, activitat molt motivadora!!

I, finalment, a l´apartat de jocs gaudeixen d’ allò més amb el joc de l´oca gegant on treballen de nou el comptatge i d´altres nocions matemàtiques però també valors com el companyerisme i la socialització. També participen en un racó on reprodueixen i creen imatges amb piuets, on practiquen la distribució espacial, la imaginació, la psicomotricitat fina…

Us deixem una mostra de les fotos que hem fet mentre “jugaven” amb les nostres propostes.

Fins aviat, famílies!!

MENGEM CASTANYES