2n (curs 19-20)

Hola famílies,

Què tal? Com va? Nosaltres estem bé, sense sortir de casa, jejeje!!  😉

Durant aquests dies hem estat buscant informació sobre què pensen els psicòlegs de com podem ajudar als nostres fills/es en aquesta situació que estem vivint sense previ avís. Algunes de les recomanacions que us volem fer arribar són les següents:

Informar els nens

Els nens són persones amb capacitat per entendre el que passa i és recomanable mantenir-los informats. És bo que preguntin i expressin les seves  preocupacions i que els grans els responem a mesura que ens les expressen.

Hem d’explicar-los la situació de manera que la puguin entendre, adaptant-nos al seu nivell i demanar-los quines informacions tenen ells per corregir-les si no són correctes.

“No els menteixis, i evita tant l’alarmisme com la minimització.”

El Col·legi de Psicòlegs assegura que reduirem la por dels més petits si els fem saber que sabem com protegir-nos.

“Mantingues la calma i les rutines habituals en la mesura del possible.”

Organització a casa i a la feina

La logística domèstica pot ser molt complicada si no posem damunt la taula acords clars.

Mantenir-nos en espais diferenciats o trobar activitats comunes si tenim infants és una bona manera d’aprofitar un temps del qual normalment no en disposem.

Connectats amb l’exterior

Aprofitar la tecnologia per no aïllar-nos totalment. Trucar, enviar missatges o fer videoconferències pot ajudar a fer més amè el temps que ens passem a casa. També es recomana la subscripció a alertes de textos de fonts contrastades.

Som conscients que teniu molts recursos que us vam facilitar la setmana passada per fer amb els vostres fills/es. Nosaltres us anem enviant de nous per a què en tingueu més opcions per triar de cada àrea. Creiem que és important que els mireu i en parleu amb ells/es. Us recordem que no són obligatoris i que no els heu de fer tot el que proposem. Només són idees i recursos per a què ho tingueu al vostre abast.

Us trobem molt molt a faltar i desitgem que tots i totes estigueu bé. No oblideu que sou uns súper herois i heroïnes i ho esteu fent molt bé a casa. Recordeu que ens podeu escriure un correu, enviar una foto o un vídeo als nostres correus electrònics. Hi ha companys/es que ja s’han animat a fer-ho i ens ha fet moltíssima il·lusió saber de vosaltres.

Bea: bea2na@escolapaupicasso.com

Tània: tania2nb@escolapaupicasso.com

Una abraçada i petó virtual GEGANT!!

Bea i Tània

Benvolgudes famílies,

Com sabeu, estem vivint una situació excepcional que sembla que es podrà allargar unes quantes setmanes. Per això, creiem adient donar-vos uns quants consells i recomanacions per tal que els vostres fills i filles no perdin el ritme d’ aprenentatge.

LECTURA. És importantíssim que els nens i nenes continuïn fent la lectura en veu alta de dues pàgines del llibre de lectura (les poden marcar ells mateixos al punt de llibre). També podeu aprofitar per llegir contes que tingueu per casa en veu alta o interior i, sempre que sigui possible, de manera compartida.

ESCRIPTURA. Per tal de no perdre l’ hàbit d’ escriure que tenen adquirit us proposem que facin un diari amb les experiències, reflexions, anècdotes o rutines quotidianes que facin cada dia. Aquest escrit diari no cal que sigui molt llarg (4 o 5 línies). L’ important és que sigui constant. Podeu elaborar un petit diari doblegant fulls i grapant-los en forma de llibret, amb una portada ben maca. De tant en tant, també podeu decorar alguna pàgina del diari amb algun petit dibuix o amb una enganxina per fer-lo més divertit.

També podeu convidar-los a escriure sobre un tema que els interissi. És cert que a vegades costa engrecar-los a que escriguim de manera espontània i gaudint d’aquest moment, per això us donem alguns temes.

També teniu a l’apartat SUPORT CONFINAMENT algunes activitats interactives de l’ Editorial Santillana , amb la qual treballem a classe la llengua catalana i la llengua castellana.

MATES. A l’ àrea de matemàtiques hem treballat durant els últims dos anys el Projecte Innovamat i els seus representants han enviat un munt de propostes amb les guies familiars corresponents per tal que els nens i nenes puguin fer diverses tasques molt interessants. En aquest mateix bloc, a l’ apartat de SUPORT CONFINAMENT podeu trobar totes les propostes i també la manera de descarregar-vos l’ app Bmath. Els nens i nenes estan molt acostumats a treballar amb aquesta app setmanalment i els hi agrada molt.

MEDI. Els nens i nenes de segon es van portar a casa un petit dossier sobre el tema Pobles i ciutats que poden anar fent a casa. Per complementar-lo, penjarem en aquest bloc un parell de power points sobre el tema.

PLÀSTICA. És important que els nens i nenes no perdin la psicomotricitat fina i, per això, us recordem que a l’ àrea recomanem que facin dibuixos, manualitats, que retallin, enganxin… Fa poc hem treballat les obres de Kandinsky i estaven molt engrescats. Podeu buscar obres de qualsevol autor (Picasso, Van Gogh…) i fer que reprodueixen a la seva manera alguna de les obres. També es van emportar els separadors trimestrals (amb la temàtica del circ) que poden anar pintant a casa.

És important que us plantegeu un horari per fer les tasques escolars que sigui realista però constant. Una estoneta pel matí i un altre per la tarda estaria bé. No cal fer totes les feines de cop en els primers dies sinó una mica cada dia. Totes les activitats digitals proposades estan molt bé però no descuideu les tasques manuals i tradicionals com llegir, escriure, fer manualitats, els jocs de taula, fer receptes senzilles, etc.

A continuació, us proposem algunes webs interessants on podreu trobar activitats divertides per fer amb els vostres fills/es.

Des de casa volem donar-vos ànims i esperem que tot acabi bé el més aviat possible.

Una abraçada virtual! 😉

Tània i Bea

 

TREBALL COOPERATIU SOBRE ELS ANIMALS

Aquesta activitat en treball cooperatiu pertany a la unitat didàctica  dels animals. Al llarg d’aquesta unitat els alumnes de 2n treballen amb grups heterogenis les característiques d’un animal triat pel grup amb l’objectiu final de transmetre a la resta dels seus companys/es la informació treballada.

El treball cooperatiu és un terme usat per referir-se a un grup de procediments d’ensenyament que parteixen de l’organització de la classe en petits grups on els alumnes treballen conjuntament de forma coordinada per tal de resoldre les tasques acadèmiques i aprofundir en el seu aprenentatge.

Es tracta d’una forma d’organitzar l’aula i les tasques que s’hi realitzen de manera que els objectius dels components de cada grup estan estretament vinculats, cadascun d’ells només pot assolir els seus objectius si la resta aconsegueix assolir els seus.

A continuació us mostren les exposicions orals dels grups de treball cooperatiu.

2n A

  • Treball cooperatiu: EL CONILL

Membres del grup: Aaron, Wassa, Ismail i Àlex.

  • Treball cooperatiu: ELS GOSSOS

Membres del grup: Míriam, Leire, Rayan i Izán.

  • Treball cooperatiu: ELS GATS

Membres del grup:

  • Treball cooperatiu: EL LLEÓ

Membres del grup: Álvaro, Aina, Katherin i Jerian.

  • Treball cooperatiu: EL FLAMENC

Membres del grup: Samara, Luo Tao, Nora i Eloy.

  • Treball cooperatiu: EL LLORO

Membres del grup: María, Abrar, Amani i Rofayda.

2n B

  • Treball cooperatiu: EL CAMALEÓ 

Membres del grup: Baraa, Abdellah, Nadia i Rimsha.

  • Treball cooperatiu: EL GUEPARD

Membres del grup: Judith, Ali, Fidaa i Ayoub.

  • Treball cooperatiu: EL DOFÍ

Membres del grup: Ariadna, Nour, Aina, Jéssica i Diego.

  • Treball cooperatiu: ELS AGAPORNIS

Membres del grup: Leyre, Rubé, Francisco i Alejandro.

  • Treball cooperatiu: ELS OCELLS

Membres del grup: Anass, Christian, Marta i Míriam.

  • Treball cooperatiu: EL LLOP

Membres del grup: Iker, Aitor, Alba i Monwara.

TALLER  D’EDUCACIÓ VIÀRIA DE LA GUÀRDIA URBANA

El passat dilluns, 17 de febrer, van rebre la visita de dos guàrdies urbans de Badalona, en Xavi i en Miguel. Van venir per fer un taller d’ educació viària als nens i nenes de segon. Prèviament, vam treballar alguns conceptes a l’ escola amb el suport d’ un dossier que ens van facilitar. Van pintar en Pruden, un guàrdia urbà dissenyat per aprendre quins són els estris principals que porten i fan servir els policies (el xiulet, la placa, l’ escut, el nombre de policia, la defensa, la pistola…) També vam parlar de com hem d’ actuar quan anem pel carrer com a vianants, de les mesures de prevenció que hem de fer servir per no córrer riscos de cap tipus. Van conèixer i pintar l’ escut de la ciutat de Badalona. I ,finalment, vam sentir una cançó molt divertida que parla d’ aquests temes. Després d’ interioritzar alguns conceptes clau sobre la seguretat viària, ja estàvem preparats per rebre les orientacions dels policies a la sessió de formació. Van fer unes quantes preguntes i també van explicar moltes coses…Però, el més divertit, és que van fer unes petites escenificacions de situacions reals com creuar un carrer i també com actuar, si un nen petit es perd quan va amb la seva mare o el seu pare pel carrer o de compres. També van insistir en l’ ús del cinturó de seguretat i la cadireta adequada per anar de passatger en un vehicle. Finalment, van donar un regalet als nens, un cinturó per ninos! En definitiva, han estat uns dies molt engrescadors on els nens i nenes han conegut les normes bàsiques de seguretat i han gaudit d’ allò més!!

ELS ANIMALS

A 2n aquest trimestre hem començat a treballar un tema que ens agrada molt: “Els animals“.

Mireu aquests vídeos que explica com es classifiquen els animals segons algunes de les seves característiques. 🙂

A continuació, us deixem més cosetes interessants per si teniu curiositat. Cliqueu a la imatge i… SORPRESA!!

Ara unes quantes endevinalles. Sort!! 😉

EL NOSTRE COS

A Coneixement del Medi Natural els nens i nenes de 2n vàrem estudiar el nostre cos durant el primer trimestre del curs. 

Sabem que tenim cap, tronc i extremitats però volem saber què hi ha dins del nostre cos, tot allò que no veiem.

Així que…comencem pels ossos; no els veiem, però podem tocar-nos alguns. A classe ens hem tocat els ossos dels dits de la ma, els dels braços, les costelles, els del cap…

Però, per a què serveixen els ossos? Aquí teniu un vídeo on ens ho explica d’allò més bé.

Una de les activitats en grup que vàrem fer per aprendre quins eren els òrgans interns del nostre cos va ser aquest que us presentem a continuació. Va ser molt divertit i vam aprendre quin lloc hi ocupaven. Mireu, mireu…

Voleu aprendre més? Cliqueu a la imatge  😉

RACONS 2n TORN

Fa unes setmanes van encetar el segon torn de racons amb propostes lúdiques i d’aprenentatge alhora, sempre dins d’ una dinàmica de cooperació.

Han pogut gaudir del LEGO , un joc que, durant generacions, ha ajudat a petits constructors a desenvolupar la seva imaginació, creativitat i habilitats per resoldre problemes.

També han pogut practicar les seves habilitats amb el TANGRAM, un joc xinès molt antic, que consisteix a formar siluetes de figures amb la totalitat d’una sèrie de peces donades. Les figures formades han de fer servir totes les peces sense encavalcar-les ni sobreposar-les.

Han continuat practicant amb el BEE BOT, el robot abella que els permet iniciar el control de l’ aprenentatge del llenguatge direccional i la programació.

També han fet uns dibuixos creatius amb gomets i uns altres en fulls quadriculats. Els resultats són petites obres d’ art.

I, per últim, han gaudit d’ allò més amb el MECÀNIC, un joc de peces amb les quals poden construer tot tipus de vehicles.

Us deixem una mostra de fotos de les activitats que us hem explicat.

Fins aviat, famílies!

JOGUINES DE REIS

El passat dilluns, 13 de gener, els nens i nenes del cicle inicial van poder gaudir d’ una estona de joc amb les joguines que van portar de casa, regals del Reis i del Pare Noël. Són moments per gaudir i també per compartir.

Us deixem unes quantes fotos.

SORTIDA COSMOCAIXA

El passat 20 de novembre, els nens i nenes de 2n A i 2n B van anar d´excursió al Cosmocaixa (Museu de la Ciència de Barcelona).

Van sortir de l´escola molt il·lusionats per poder anar tots junts a l´autocar on de seguida van començar a cantar i fer gresca.

Allà van tenir l’ oportunitat de fer l’ activitat anomenada Creactivity on van poder explorar, observar i manipular amb tota mena de materials i fenòmens. Aquesta activitat és molt activa i ho passen realment bé.

Després, van dinar i van jugar una estoneta a la plaça exterior del museu aprofitant que vam tenir un temps esplèndid!!

Finalment, van poder fer una visita al Bosc Inundat (que reprodueix les condicions de l´Amazones) on van gaudir de la vista dels animals que hi viuen allà (com, per exemple, el capibara, el rossegador més gran del món)

També van poder fer una petita ruta per les instal·lacions del museu per gaudir d´algunes activitats interactives de caire científic, veure alguns fòssils o quedar-nos hipnotitzats veient com es mou el pèndol de Foucalt. Van tenir la sort de poder gaudir de la nova exposició anomenada Miralls , que és una sorprenent proposta per a totes les edats que combina les matemàtiques amb la manipulació de la llum. La realitat varia segons des del lloc on es miri.

Els nens i nenes van gaudir d´allò més amb aquesta sortida i estan desitjant fer un altre!!

Fins aviat, famílies!!

SORTIDA AL TEATRE PRINCIPAL DE BADALONA  TOQUEM CONTES

El passat dijous, dia 14 de novembre, els nens i nenes de 2n van anar al Teatre Principal de Badalona, on van gaudir d’ un espectacle musical anomenat Toquem contes. Es tracta d’ un conte inèdit, on els personatges dels contes universals més coneguts viuen una aventura trepidant. La Ventafocs, el príncep, els set nans, la princesa del gel, els tres porquets, Rapunzel, la bruixa…. Tots ells es troben immersos en un món de somni i imaginació. La trama i la resolució dels conflictes els obliga a interpretar nous rols, allunyats del seu conte original. Al final, entre tots troben la solució. Amb la narració i la imatge, els infants reconeixen immediatament els personatges i les músiques que s’interpreten.

Dues de les cançons interpretades que més van agradar van ser la de El rei lleó i El llibre de la selva, perquè els noms de les nostres classes fan referència a aquestes dues pel·lícules.

Els músics van fer una interpretació extraordinària amb els seus instruments (una flauta travessera, un violí, una viola i un violoncel)

Us deixem unes imatges de la sortida. Esperem que us agradin i les comenteu amb els vostres fills/es.

Gràcies i fins aviat!

Tània i Bea

RACONS – 1r torn

Aquest curs continuem treballant una sessió setmanal per racons (tots els dimecres) Com que ja ho van fer el curs passat, ara es desenvolupen amb molta més autonomia. Tot això ho realitzem en petit grup, com a màxim 4 alumnes.

A l’ àrea de matemàtiques, els nens i nenes de 2n juguen a l’ escola amb el robot educatiu BeeBot. És un recurs fantàstic perquè els nens donin les seves primeres passes en la programació. L’ experiència de l’ aprenentatge engloba aspectes com la seqüenciació, la lateralitat i la noció espaial. També es fomenta el treball en equip, el respecte, la curiositat i la creativitat. Aquests últims aspectes també es fomenten en els jocs de l’ oca i el parxís gegants que tenen al seu abast.

Pel que fa a la llengua, treballen la comprensió lectora i l’ ordenació de frases per consolidar aquests aspectes de l’ aprenentatge.

També fan el racó d’ arquitectura on poden fer construccions amb objectes diversos (gots de plàstic de diverses mides, pinces d’ estendre, pals de fusta… ) sempre de manera manipulativa i vivencial que els hi dona l’ oportunitat de fer servir la imaginació i la destresa per fer construccions que sorprenen per la seva varietat i originalitat!

Us deixem unes fotos dels vostres fills i filles fent aquestes activitats.

Fins la propera!

PADRINS LECTORS

Enguany, els nens i nenes de 2n tenen la sort de continuar amb el seu padrí/na lector que els acompanyarà en el meravellós món de la lectura durant tot el curs cada dijous en la franja de lectura. Els hi ajuden i estimulen a llegir però també faran altres activitats junts durant aquest període. Els alumnes grans adquireixen una responsabilitat que els hi fa molta il·lusió i els petits estan encantats de conèixer i fer activitats amb nens més grans que estan pendents d’ells.

Us deixem una mostra de fotos de la primera trobada del curs!

COLÒNIES 2n A MAS BANYERES

Els nens i nenes de segon van anar els dies 24 i 25 d’ octubre d’ enguany a la casa Mas Banyeres (Centelles) a gaudir d’ unes magnifiques colònies a la tardor. Aquesta casa de colònies és una Masia senyorial del S.XV, que va ser residència de Jacint Verdaguer. Es trova en plena natura i davant del Parc Naturaldel Montseny, dins d’una finca de 40 hectàrees, amb un ampli ventall d’equipaments i instal·lacions d’aventura així com LA GRANJA, amb noves instal·lacions i amb més de 100 animals.

Els nens i nenes van poder gaudir d’ una visita molt experimental i propera als animals mamífers, aus terrestres i aquàtiques de la granja. També van fer un itinerari pel bosc amb l’ afegit dels espectaculars colors que ens ofereix el bosc en aquesta època! A dins del bosc van poder fer d’ exploradors i detectius amb l’ ajuda de personatges disfressats molt divertits i engrescadors. Tot això amb activitats motrius com l’ escalada i d’ altres per tal d’ arrodonir una estada on es treballen les emocions, l’ esport, l’ aventura, etc.

Les activitats quotidianes com són els àpats són divertits pel fet de ser compartits i, sobretot, els hi encanta compartir habitació per dormir i fer lluites de coixins !!

Tots els nens i nenes van gaudir d’ allò més amb els monitors I també amb els Mestres que els hi van acompanyar : la Tània, la Bea, en Pablo i l’ Empar.

En definitiva, un parell de dies per gaudir, en plena natura, de la compañía dels seus amics i mestres de l’ escola en un altre hábitat diferent.

Us deixem unes fotos de mostra d’ alguns moments de les colònies. Esperem que us agradin.

Fins aviat, famílies!!

LA IMPORTÀNCIA DE L’HÀBIT LECTOR

Avui el nostre bloc dedica un espai important a la LECTURA.

Com ja sabeu, l’aprenentatge de la lectura és un procés molt complex. Per aquest motiu, creiem que és important acompanyar als infants en el camí lector! Des de l’escola estem desitjant que descobreixin el magnífic món dels llibres!

Com ja sabeu cal que llegeixin una estona diària a casa per a poder millorar en el procés lector i en tot el que això comporta.

Algunes de les consideracions més importants són:

  • Tenir protagonistes amb els quals es puguin identificar: nens de la seva edat, animals, etc.
  • Triar històries quotidianes i conegudes, també llegendes i faules, amb varietat de personatges (quotidians, màgics, poderosos…) per tal d’estimular la imaginació i motivar-los.
  • Ser llibres amb capítols curts, amb lletra de mida gran i amb imatges (dibuixos, fotografies…) que ajudin a entendre la història.
  • Escollir llibres que els agradin i que permetin ser explicats i després comentats.

A continuació, us proposem unes pàgines web interessants:

BENVINGUTS AL NOU CURS!!

Comencem aquest nou curs de 2n d’Educació Primària amb molta energia, ganes i il·lusions!

Estem tots, mestres, alumnes i pares, molt il·lusionats, són moltes les noves experiències que ens esperen i que al llarg del curs ens ajudaran a créixer i a conèixer millor el món que ens envolta.
Esperem poder gaudir molt tots d’aquesta nova aventura!