VISITA AL MUSEU DE LA CIÈNCIA I LA TÈCNICA DE CATALUNYA

El dimecres 9 de gener els alumnes del cicle dels grans, 4t, 5è i 6è vam anar a visitar el Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya que es troba a Terrassa.

Quan vam arribar vam esmorzar al pati del museu i vam jugar una estoneta. Seguidament, vam entrar al museu i vam visitar-lo lliurement amb les mestres, mentre agafàvem apunts. Així doncs, a partir d’aquí treballarem el tema del treball globalitzat d’aquest trimestre.

Vam veure des d’alguns transports antics fins a uns més actuals, com carros a cavalls, cotxes de benzina i elèctrics, camions de bombers antics, motos, etc. També hi havia invents innovadors com els drons, els robots, una impressora 3D, patinets elèctrics de dues rodes, i fins tot, l’evolució dels ordinadors.

Una mica més tard, la guia, que es deia Carla, ens va explicar l’evolució de les màquines simples: la politja, el pla inclinat i la palanca, que són màquines que utilitzen l’ energia de sang. Després, vam veure la màquina de vapor, les seves parts i les seves funcions. Va ser un gran avenç i es va produir la Revolució Industrial, ja que les màquines podien produir molt més i les persones no havien de fer tants esforços. A més, els vaixells i els trens es movien gràcies al vapor.

Al migdia, a l’hora de dinar vam anar al Parc de Sant Jordi i vam passar una bona estona dinant, jugant i gaudint del sol.

Ens va agradar molt la visita i tenim moltes ganes de començar a treballar.

Els alumnes de 6è