Projecte Europeu Erasmus+

PROJECTE EUROPEU ERASMUS+ AL  GABRIEL CASTELLÀ

“Once upon a time…the sea”

Aquest curs 2018-2019 des del Programa Erasmus+ ens han donat a l’Escola Gabriel Castellà una subvenció per a participar en un projecte europeu conjuntament amb l’escola “Lucian Grigorescu” de Medgidia a Romania, amb l’escola “Agrupamento de escolas de vale de Ovil” de Baiao a Portugal i amb l’escola “Francesco Riso” de Isola delle Femmine (Palermo) a Itàlia.

El nom del nostre projecte és “Once upon a time…the sea”, i com molt bé ens diu treballarem diferents aspectes relacionats amb el mar, durant dos anys, com la seva biodiversitat, els seus fenòmens naturals, la seva ecologia i diferents temes literaris al voltant d’aquest.

En aquest moment del curs ja podem parlar de diferents activitats que s’han realitzat com per exemple la creació de la pàgina al Facebook i l’instagram, un espai a l’e-twinning, per tal de poder fer difusió de les diferents activitats que realitzem. A més, els alumnes de 3r han fet un logo que vam presentar al concurs de logos, i estem fent diferents treballs plàstics al voltant de l’art i el mar per diferents punts de l’escola. També, per tal de conèixer els països de les escoles amb les que treballem des de l’àrea d’anglès s’ha fet un treball de presentació de la nostra escola i regió a la resta i hem rebut la presentació de les altres escoles.  Pel que fa a la vessant més científica, els alumnes de 5è van fer una conferència on-line en directe pels alumnes de les altres escoles sobre el mar Mediterrani, i en van sentir una sobre el Mar Negre i una sobre l’Oceà Atlàntic, havent treballat primer diferents aspectes relacionats amb els fenòmens naturals causats pel mar, la flora i la fauna que hi viu, les extensions dels diferents mars…

Com a activitats que farem aquest curs, ens queda un diccionari gràfic i fonètic sobre vocabulari marí, un concurs de poesia marítima o una exposició d’art marí-nadalenc.

A part de les activitats que es fan en el centre que impliquen a tot l’alumnat, hi ha trobades en les que participem, de moment el passat més d’octubre hi va haver una trobada de planificació a Romania on hi van assistir dues mestres de l’escola, el mes de Març ens visitaran 18 alumnes i 18 mestres dels diferents països participants i el mes de Maig 6 alumnes i 6 mestres de l’escola participaran en una trobada a Romania.

Aquest article ha estat publicat en Activitats d'Escola, Erasmus. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.