Cheeky Monkey

20140210_144837It’s cold!! And for this reason we have studied the clothes we put in winter.
We have learned it with the help of our friend Cheeky Monkey, who always brings stories, new vocabulary and songs for us to learn and enjoy learning English.

“Fem paper”

Comencem la setmana verda amb el taller, “Fem paper”, que s’ha dut a terme durant aquesta setmana a l’escola a diferents nivells.
El paper és un dels residus que manipulem més a sovint. A través d’aquest taller aprenem el procés d’elaboració del paper realitzant paper nou a partir de paper vell o utilitzat, convertint un residu en un recurs molt valuós.

El taller també ens serveix per conèixer els costos ambientals de la fabricació a escala industrial d’aquest material, les avantatges ambientals del paper reciclat, el seu foment, i també l’estalvi en la seva utilització, estimulant alhora la creativitat, ja que s’utilitzen elements naturals per a la decoració del paper elaborat.

Guardians misteriosos Cicle inicial.

ELS GUARDIANS MISTERIOSOS

L’activitat relacionada amb la missió “caques de gos”, forma part d’un projecte que els nens i nenes de segon curs de cicle inicial van iniciar a partir d’una sortida que va realitzar tota l’escola al centre cívic de la localitat, per veure una obra de teatre organitzada pel bibliobús.
Durant el camí d’anada els i les infants van comentar que hi havia moltes caques de gos i van decidir que comptarien totes les que hi havia durant el camí de tornada. Dit i fet! En arribar a l’escola n’havien comptabilitzat 62! Un nombre que els/les va deixar estupefactes, i més tenint en compte el valor que a l’escola, des de la nostra posició d’escola verda, atorguem a tots els aspectes relacionats amb la neteja i la cura del planeta, a partir d’accions locals.
Aquest va ser el punt de partida d’un gran projecte que els il•lusiona moltíssim i que té com a pretensió la realització d’accions per millorar el poble.
El primer que van fer va ser escollir un nom que denominés l’equip que formarien. Per grups en van proposar alguns i després van votar democràticament. El nom guanyador va ser el de “Els guardians misteriosos”.
També van dissenyar una visera blava que durien quan realitzessin el projecte.
Finalment, van dissenyar un escut que els identificaria, i també democràticament van votar quin era el que els havia de representar a tots, sota el lema “Millorem la Granada!”, escollit per ells i elles.

Un cop aquests aspectes van estar enllestits, van decidir que el primer que calia fer era detectar necessitats o aspectes que s’havien de millorar. Per fer-ho, una tarda van fer una sortida pel poble amb una llibreta i un llapis per parella i van anar anotant tot allò que observaven que era susceptible d’ésser millorat. En arribar a la classe van fer una pluja d’idees i van ordenar-les per missions. La primera d’elles va ser la “missió caques de gos”.
Per conscienciar les persones que tenen gossos i no arrepleguen les caques, cada infant va elaborar una bandereta de color taronja i va pensar i escriure un rodolí que fos original i impactés les persones que el llegissin. Finalment van enganxar-la a un palet de fusta.
Després van visualitzar diversos cartells de localitats catalanes i espanyoles que havien fet campanyes en aquest sentit i van dissenyar un cartell cada parella de nens i nenes de la classe. Quan els van tenir acabats, els van mostrar als companys/es.
Un cop aquests aspectes van estar enllestits, van sortir en dues ocasions pel poble per enclavar les banderetes a les caques que anaven trobant pel carrer i enganxar els cartells en llocs que la població els pogués veure i llegir perfectament.
D’aquesta manera, es va donar per finalitzada la primera missió.
Però ja estan preparant la segona…
A la revista “Ocell de foc” d’aquests nadals són ells i elles, els més petits qui expliquen l’experiència. Aprofitem l’ocasió per animar-vos a llegir-la, tots els nens i nenes de l’escola han fet uns treballs extraordinaris!

Audicions

A les classes de música cantem , ballem, toquem instruments i ….escoltem audicions. Hem treballat l’audició “LA MARXA DELS NANETS” d’EDVARD GRIEG I i ens ha agradat moltíssim representar-la a partir del conte de la BLANCANEUS. Esperem que us agradi, com mínim, tant con ens ha agradat a nosaltres

FEM INFUSIONS

ELS GEGANTS I GEGANTONS VAM FER INFUSIONS AMB: CAMAMILLA I BARREJA DE CÍTRICS.
ENS HO VAM PASSAR MOLT BÉ!
VAM OLORAR, OBSERVAR, TOCAR I PROBAR LES INFUSIONS.
QUE BONES QUE ESTAN!

Mostra de dibuix escolar “Bombers en acció”

Amb motiu del concurs de dibuix “Bombers en acció”, que organitza el centre de recursos pedagògics de l’Alt Penedès juntament amb la Direcció General de Prevenció, extinció d’Incendis i Salvaments, adreçat a l’alumnat de CI i CM de primària. Ens va a visitar un bomber a l’escola. Ens va explicar quines son les principals tasques i accions que duen a terme i ens va ensenyar material especial que utilitzen a la seva feina.

Kandinski a Infantil

A través de diferents processos hem treballat a l’artista Vassili Kandinski a Infantil. Aixi amb els pinzells hem pintat “cercles concèntrics”, quadre molt característic de l’autor, i també l’altra obra “alguns cercles” amb motlles de forma rodona. Aqui teniu la prova.

Concurs eslògans. Menjador.

Per tal de seduir al màxim nombre de persones a mantenir una nova actitud davant el malbaratament alimentari, que millor que fent-ho amb la creació d’un eslògan (amb la tècnica Stop Motion), que resumeixi i representi aquesta idea. L’elecció d’un bon eslògan pot ser de gran importància en l’èxit de qualsevol campanya publicitària, ja que amb frases ben construïdes es sensibilitzen moltes consciències.
Aqui us deixem l’enllaç amb els videos del concurs d’eslogans, dels nostres alumnes.
Sin título
http://projectes.esplai.org/capmenjaralabrossa/2013/11/15/galeria/

Vincent Van Gogh a cicle inicial

Aquest trimestre,continuem, a l’àrea de plàstica, els alumnes de cicle inicial hem treballat al pintor Vincent Van Gogh. Per mitjà de diferents procediments, com ara, dibuixar a partir d’ombres i amb el mirall. Hem aconseguit les següents obres d’art

Les cabretes i el llop

Sessió de psicomotricitat a l’escola Jacint Verdaguer de La Granada. En aquesta sessió hem dut a terme el joc de les cabretes i el llop. Les cabretes ballen mentre sona la musica, però quan para, s’han d’amagar a les muntanyes, per què els llops surten ràpidament del seu amagatall per cruspir-se-les


Cloenda Piscina 2n i 3r

Imatges de la cloenda de les activitats de piscina a les instal•lacions aquàtiques del complex esportiu de Vilafranca. Els alumnes de segon i tercer de l’escola finalitzen les activitats aquàtiques del curs 2013/14.