VI CROS ESCOLAR

“FEM-LO”
Amb aquest missatge finalitzava el vídeo promocional del VI Cros de La Granada.
Amb un total de 424 participants entre les diferents curses, no cal dir, que va ser un èxit.

Feia 27 anys que no es celebrava un Cros a la població de La Granada. L’ultima edició va ser el 8 d’octubre de 1987. D’aquella data, recordem un Cros molt multitudinari, pels carrers del poble, amb sortida i arribada a la plaça de la Font, en un dia fred d’hivern. Ara, però, el circuit s’ha realitzat al camp de futbol i ha estat en un 90% de terra o herba, tret del petit gir en sortir del recinte esportiu.
El nostre, és la 3ª prova de cinc, puntuables dintre del circuit de curses dels jocs esportius escolars de la comarca. La cita esportiva va aglutinar un gran nombre d’assistents entre corredors i familiars.

El mati es va presentar ventós i en part va dificultar una mica les tasques als col·laboradors. Tot i això, el vent no va ser impediment suficient perquè, a falta de poc menys d’un hora estigues tot enllestit.
A les 10 van començar a aparèixer el primers atletes per les immediacions del estadi i començaren a realitzar les primeres inscripcions. El VI Cros escolar de La Granada començava a caminar. Res feia preveure l’èxit de participació posterior. Mica en mica arribaven corredors d’altres escoles, de diferents clubs d’atletisme i de la nostra escola.

A les 11h s’estrena la competició esportiva del VI Cros de La Granada. Es donen inici les primeres curses en categoria infantil femení i masculí. En aquestes proves es realitzen quatre voltes al circuit els nois i tres les noies. Totes dues amb un nombre escàs de participants. Llevat d’això, cal destacar la victorià d’Aleix Retamal, en la categoria infantil masculí, atleta local de La Granada, fet que va fer, que el trofeu destinat al atleta local recaigues en el 12è i últim classificat, el següent atleta local, Mohamed Eziati.
11:30 i 11:40, començaren les curses en categoria aleví amb un nombre major de atletes, gairebé una trentena per cadascuna de les categories. Realitzen tres vegades el recorregut els nois i dos les noies. Finalitzant en categoria masculí Xavi Tello en la posició 8è i la Martina Gallardo en la 12a posició.
11:50 i 12h Va tenir lloc les curses en categoria benjamí masculí i femení, que van ser de les curses més multitudinàries amb una cinquantena de corredors per cadascuna de les curses. El itinerari de la prova tenia dos parts, una primera volta més curta i una segona més llarga que finalitzava a l’arc de sortida. El primers corredors locals van ser La Marta Guilera 8a i el Xavi Marin 21è.
Poc més tard de les 12:10h Es disputen les curses de Promoció 2007 i 2008, les dues categories realitzen una vegada el circuit. Els primers atletes de Promoció 2007 van ser, Laia Garriga 5a i Asier Vera 8è i en promoció 2008, Ares Boix 5a i Joan Poyuelo 7è.
12:40 Comencen les curses de la mainada 09/10 que realitzen un recorregut amb inici des de fora del camp amb arribada a l’arc de sortida. Els primers atletes locals van ser, Abril Pons 4a i Izan Moris 9è. Aquesta prova va tenir una alta participació superant els cinquanta atletes per cada categoria.
13h. Per últim, la categoria Baldufes, realitzen un recorregut al camp de futbol, des de la línia de fons fins l’arc de sortida.
Després d’aquesta prova, i amb una mica de retard, comencen el lliurament de trofeus a les diferents categories. Realitzen la entrega de premis, Presidenta i membres de l’AMPA, Director de l’escola Jacint Verdaguer de La Granada, Ramon Ferrerons, representants de l’ajuntament de La Granada, Carles Tello, José Puga i joan Iniesta i mestre d’educació física, David Paredes.
Un cop feta la entrega de premis es dona per finalitzada la VI edició del Cros de La Granada

LLISTATS CLASSIFICACIONS CROS

Cal remarcar que 151 dels atletes pertanyien a la nostra escola. Es a dir, un 78% de l’alumnat de l’escola Jacint Verdaguer va córrer el Cros.

Agrair a l’Organització: AMPA i Escola Jacint Verdaguer, Consell Esportiu i Ajuntament, aixi com també a les entitats colaboradores: fundesplai, Frutas i verduras Agüera Parra, Tram, El Casal, Vives Queviures, Cal Garriga, El Xamfra, FisioEspai Fisioterapia i acupuntura i Banc Sabadell. Tots plegats ho hem fet!

MOLTES GRÀCIES.