In P5 we have studied the fruits and we have enjoyed a story in which Peppa goes to buy a smoothie. We have represented it in our playground. Look how good are we speaking English!
 
			In P5 we have studied the fruits and we have enjoyed a story in which Peppa goes to buy a smoothie. We have represented it in our playground. Look how good are we speaking English!
Aquest trimestre els alumnes de cicle mitjà hem treballat a kandinski. En concret les seves obres Composició VII i la Lamina giclée. A través d’aquestes obres hem treballat la línia i la forma. A més d’introduir-se una mica més al mon de l’art abstracte. Per tot allò, hem utilitzat aquarel·les, compas, regles i ceres.
Passats uns dies desenterrem les deixalles. Comprovem que ha passat als diversos contenidors. ¿Que ha passat? ¿Que canvis han sofert les deixalles?
Visitem el castell d’Olèrdola passegem entre les restes arqueològiques i gaudim de les panoràmiques del Parc Natural d’Olèrdola, visitem les tres àrees que estructuraven l’espai del recinte fortificat: el castell al cim; l’àrea sacra amb l’església i la necròpolis més avall, que ha estat recentment excavada i restaurada. Finalment, caminem fora muralles per descobrir part de l’extensió de la civitas.
Com cada any, per aquestes dates, celebrem el carnaval i el dia de l’arbre. Trèiem les nostres mascares que amb molta cura hem elaborat i les mostrem molt orgullosos a tothom. Avui tots plegats i ben guarnits, hem plantat dos llorers al carrer Verge de Montserrat de La Granada. Després ho hem celebrat ballant i cantant al voltant dels arbres.
En acabar la plantada, l’AMPA ens ha convidat a berenar fruita a l’escola. 
És una activitat d’identificació i associació. A través del joc aprenen a identificar les diferents deixalles i associar-les amb els colors dels contenidors. Els ajuda a mostrar motivació i una actitud positiva davant la participació en la recollida selectiva a casa i a l’escola.
S’enterren diferents tipus de residus (orgànics i inorgànics). Passats quinze dies s’observen els canvis que han patit i es valoren. Els alumnes comprenen que passa amb la brossa que no es diposita als contenidors de recollida selectiva.
La quitxalla de cicle inicial vam anar a la Plaça de la Boveria a menjar-se la truita i vam jugar i ballar tots plegats.
El dijous gras els alumnes d’infantil vam anar a menjar la truita a la plaça de la Ginesta. Vam jugar tots plegats i vam gaudir molt.
La mainada de cicle mitjà vam anar a menjar-se la truita a l’alzineret, a Santa Fe del Penedès.
Realitzem una sortida amb btt al jaciment arqueològic de la Font de la Canya (Avinyonet del Penedès) i a l’església romànica de Sant Sebastià dels Gorgs.
Us convidem a descobrir aquest centre de mercaderies de l’època dels ibers situat al cor del Penedès(segles VII -II a.c.). La visita consta d’un recorregut a peu fins a jaciment, tot fent un passeig en un entorn privilegiat de vinyes i oliveres. Durant la visita vam conèixer de primera mà les darreres investigacions efectuades a Font de La Canya.
Després vam visitar l’església romànica de Sant Sebastià dels Gorgs. Monestir que data del segle X.
Aquí us deixem un petit tast, així com diverses informacions. 
Track Bbt Dj Gras by Escola Jacint Verdaguer
www.fontdelacanya.cat
Monestir Sant Sebastià dels Gorgs.
http://ca.wikipedia.org/wiki/Monestir_de_Sant_Sebasti%C3%A0_dels_Gorgs
www.monestirs.cat
Sa Majestat el Rei Carnestoltes una ordre ens ha deixat, el dimecres 26 de febrer, “De turista heu d’anar tots”. I Sa Majestat ha vist complert els seus desitjos.
Des de l’àrea de plàstica som molts els alumnes que aquests dies preparem la nostra mascara de carnaval, amb ceres, temperes, colors, punxons, tisores, cartolines…. Aquí us deixem un petit avanç.
Recentment la Pàgina Xtec, del departament d’educació, ha publicat el projecte “Guardians misteriosos” de la classe de 2n de la nostra escola a la seva web. Des d’aquí us volem donar l’enhorabona a tot l’alumnat que ha participat i als tutors. Aquí us adjuntem l’enllaç de la publicació.