Guardians misteriosos Cicle inicial.

ELS GUARDIANS MISTERIOSOS

L’activitat relacionada amb la missió “caques de gos”, forma part d’un projecte que els nens i nenes de segon curs de cicle inicial van iniciar a partir d’una sortida que va realitzar tota l’escola al centre cívic de la localitat, per veure una obra de teatre organitzada pel bibliobús.
Durant el camí d’anada els i les infants van comentar que hi havia moltes caques de gos i van decidir que comptarien totes les que hi havia durant el camí de tornada. Dit i fet! En arribar a l’escola n’havien comptabilitzat 62! Un nombre que els/les va deixar estupefactes, i més tenint en compte el valor que a l’escola, des de la nostra posició d’escola verda, atorguem a tots els aspectes relacionats amb la neteja i la cura del planeta, a partir d’accions locals.
Aquest va ser el punt de partida d’un gran projecte que els il•lusiona moltíssim i que té com a pretensió la realització d’accions per millorar el poble.
El primer que van fer va ser escollir un nom que denominés l’equip que formarien. Per grups en van proposar alguns i després van votar democràticament. El nom guanyador va ser el de “Els guardians misteriosos”.
També van dissenyar una visera blava que durien quan realitzessin el projecte.
Finalment, van dissenyar un escut que els identificaria, i també democràticament van votar quin era el que els havia de representar a tots, sota el lema “Millorem la Granada!”, escollit per ells i elles.

Un cop aquests aspectes van estar enllestits, van decidir que el primer que calia fer era detectar necessitats o aspectes que s’havien de millorar. Per fer-ho, una tarda van fer una sortida pel poble amb una llibreta i un llapis per parella i van anar anotant tot allò que observaven que era susceptible d’ésser millorat. En arribar a la classe van fer una pluja d’idees i van ordenar-les per missions. La primera d’elles va ser la “missió caques de gos”.
Per conscienciar les persones que tenen gossos i no arrepleguen les caques, cada infant va elaborar una bandereta de color taronja i va pensar i escriure un rodolí que fos original i impactés les persones que el llegissin. Finalment van enganxar-la a un palet de fusta.
Després van visualitzar diversos cartells de localitats catalanes i espanyoles que havien fet campanyes en aquest sentit i van dissenyar un cartell cada parella de nens i nenes de la classe. Quan els van tenir acabats, els van mostrar als companys/es.
Un cop aquests aspectes van estar enllestits, van sortir en dues ocasions pel poble per enclavar les banderetes a les caques que anaven trobant pel carrer i enganxar els cartells en llocs que la població els pogués veure i llegir perfectament.
D’aquesta manera, es va donar per finalitzada la primera missió.
Però ja estan preparant la segona…
A la revista “Ocell de foc” d’aquests nadals són ells i elles, els més petits qui expliquen l’experiència. Aprofitem l’ocasió per animar-vos a llegir-la, tots els nens i nenes de l’escola han fet uns treballs extraordinaris!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *