Reflexionem del procés de lecto-escriptura de la mà de Desirée Hortigón

El cap de setmana passat vam tenir la sort de participar a la sessió de formació sobre lecto-escriptura que ens va oferir la Desirée Hortigón, mestra a l’escola Congrés d’Indians de Barcelona.

A continuació compartim el post que la Núria Burgada va escriure pel bloc de la xarxa Aigüerola, de la qual formem part, perquè recull molt bé l’essència del que va ser la sessió i del que entenem que ha de ser el procés d’aprenentatge de la lecto-escriptura a l’escola.

“El procés de lectura i escriptura comença per l’oïda i molt abans d’arribar a l’escola, i, el més apassionant, és que cada infant senti que tria el moment de desenvolupar-lo” Desireé Hortigón

Qui ha dit que si un nen de 3 anys gargoteja el seu nom i diu les lletres serà un bon lector i escriurà millor? Els estudis sobre l’evolutiva descriuen que, per a la majoria de la població infantil, fins als cinc o sis anys, no es completa el desenvolupament de les capacitats psicomotrius, auditives, visuals, fonològiques, … que són la base per aprendre a llegir i escriure de manera eficaç. Per què volem que n’ aprenguin abans d’estar prou preparats?

“Als 4 o 5 anys, la majoria dels nens que arriben a llegir ho fan de manera mecànica, sense comprendre el que llegeixen i aplicant uns mecanismes no adequats… És trist que un nen de set anys no gaudeixi llegint i escrivint, sinó que faci el possible per escapolir-se’n. Però ja fa tres anys que força un aprenentatge per sobre de les seves possibilitats i amb la sensació de no arribar a complir amb les expectatives”.  Mònica Ballester Torras, terapeuta de la comunicació i el llenguatge.

Redacció: Núria Burgada i Burón

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *