Els de 5è us recomanem…

ARRIBA EL SR.FLAT

El llibre del Sr.Flat va sobre un nen que sempre es deixa els deures i sempre arriba tard, fins que un dia ha d’ anar a endreçar el magatzem de la biblioteca i allà hi troba un ninot. Llavors passen coses extraordinàries .

Jo m’ho vaig passar molt bé i tu també t’ho passaràs bomba.

Joel (10 anys)

Futbolíssims: El misteri del porter fantasma

En un equip de futbol d’una escola arriba un nen xinès… És un misteri molt emocionant. Jo us recomano aquest llibre perquè quan el llegeixes et passa el temps volant si entres a dins del conte,        t’ imagines com són els dibuixos, les persones…

Arnau (10 anys)

 

 

Un matí, en Llim es troba uns nois molt trapelles que tiren sal a sobre uns llimacs. Només en queda un, i aprofita per agafar-lo. A partir d’aquell dia tot li canvia. Se’n cuida d’ell cada dia; el temps va passant i el llimac cada cop es va fent més gros. Té uns poders extraordinaris i menja d’una manera molt rara. Una tarda, després de tornar de l’escola es troba una nota del llimac. Li demanava perdó, vés a saber què havia fet ara el llimac, va pensar, i a més…………….
Si voleu saber més coses busqueu a la biblioteca “Atac llimac” de Rubèn Montañá. I si us agrada aquest escriptor també ha publicat “La nena de l’arbre”.

Júlia (10 anys)

Els murs no poden trencar l’amistat

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

El dilluns passat vam celebrar l’assemblea dedicada al Dia de la Pau.
En primer lloc, cada curs va llegir les reflexions i conclusions sobre l’amistat que havien estat treballant a l’aula. També vam cantar tot junts la cançó “Si tingués la màgia d’un mag” de Dàmaris Gelabert. Després, els de sisè van presentar un seguit de diapositives sobre la pau i l’amistat. Per acabar, vam veure el conte de “Puk y el muro” el qual ens va ensenyar la importància de respondre de manera positiva i responsable davant d’un conflicte o d’una situació d’injustícia com un camí per arribar a la pau.

 

What’s the matter?

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Els alumnes de cicle superior hem començat a fer medi en anglès. A 6è, a més d’aprendre moltes coses sobre la matèria (allò de què una cosa està feta) i les seves propietats, millorem l’anglès escrit i oral! Us deixem un resum d’un dels nostres experiments:

To see the properties of matter we did some experiments: first we did the experiment of density and we discover that if there is air in the bottle, it flotes.

 

A cicle mitjà fem un club de lectura

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Cada divendres ens trobem a l’aula de 3r…

QUI?

L’Ot, l’Helena, l’Ona, la Fiona, en Gerard, l’Adrià, la Mont, la Joana, l’Ian, la Berta, en Nil A., l’Isaac, la Regina, en Grau, en Pau M., la Mariona, en Marc, la Sofia, l’Eimantas, en Nil O., l’Alícia, l’Omar, en Pau R., en Zoran, en David, la Hannah, la Davínia, l’Aniol, la Carlota, l’Abril i les senyoretes Àngels, Elena i Montse.

QUÈ FEM?

Ens asseiem en rotllana i llegim, parlem de la lectura, escoltem quan llegeixen els/les altres…

Però sobretot gaudim del fet d’estar tots i totes llegint el mateix llibre, poder parlar-ne, dir el que ens agrada, ens fa gràcia, no ens agrada, entenem o no entenem… En fi de moltíssimes coses i aspectes del llibre i de l’autor.

PERÒ…

Ah! És veritat! Encara no hem dit quin era aquest llibre!

És EL PETIT PRÍNCEP d’Antoine de Saint Exupéry.

Els de segon us recomanem…

Els nens/es de segon recomanen la lectura del llibre “La Tina embruixa els deures” perquè és una història molt divertida, pel fet que la Tina fa encanteris al seu germà Pitus, ( li canvia les orelles, el transforma en diferents animals…) perquè la molesta quan està fent els deures. És un conte de fantasia que té un final feliç. Els deures d’en Pitus es fan sols.

Llegim en parella

Els nens i nenes de Cicle Mitjà hem iniciat, aquest mes de gener, el programa “Llegir en parella”. El portarem a terme al llarg del segon trimestre, fent dues sessions setmanals a l’escola i una sessió a casa.

Llegim en parella és un programa de tutoria entre iguals per a la competència lectora, amb implicació de les famílies. Una de les millors maneres d’aprendre és haver d’ensenyar a un igual.

A l’escola, una part de l’alumnat de Cicle Mitjà som tutors i l’altra meitat som tutorats. Els tutors hem de preparar-nos la lectura per tal de llegir-la després amb el tutorat. A casa, el tutor pot ser qualsevol membre de la família.

Els i les alumnes ens ajudem, ens comuniquen, llegim, aprenem a fer-nos entendre; en definitiva, el fet de poder treballar amb un altre, amb un igual, genera empatia i crea sinèrgies, aprenentatges afegits molt importants en un món en tensions permanents.