Llegim en parella

Els nens i nenes de Cicle Mitjà hem iniciat, aquest mes de gener, el programa “Llegir en parella”. El portarem a terme al llarg del segon trimestre, fent dues sessions setmanals a l’escola i una sessió a casa.

Llegim en parella és un programa de tutoria entre iguals per a la competència lectora, amb implicació de les famílies. Una de les millors maneres d’aprendre és haver d’ensenyar a un igual.

A l’escola, una part de l’alumnat de Cicle Mitjà som tutors i l’altra meitat som tutorats. Els tutors hem de preparar-nos la lectura per tal de llegir-la després amb el tutorat. A casa, el tutor pot ser qualsevol membre de la família.

Els i les alumnes ens ajudem, ens comuniquen, llegim, aprenem a fer-nos entendre; en definitiva, el fet de poder treballar amb un altre, amb un igual, genera empatia i crea sinèrgies, aprenentatges afegits molt importants en un món en tensions permanents.