08.- Les aplicacions positives de l’EDU.Curts.-

1.- Definició del model:

L’EDU.Curts considerat com un desenvolupament per equips en educació amb tasques de temps curt amb principis de reenriquiment per esquemes decisoris (PaRED). El creixement de grup a equip de rols seqüencials de direcció, actes i instruments (DAI).

En EDU.Curts el personal dinamitzador com el personal aspirant gestiona a diversos nivells el curriculum: CERADAI (C: Curriculum: Continguts, Competències Bàsiques, Objectius i Resultats; E: Estímuls; R: Recursos ; A: Activitats; Decisions en els criteris d’avaluació compartida i d’autoavaluació i de recuperació, amb Autoavaluació del personal dinamitzador i el seu Intercanvi d’experiències metodològiques i estratègies inclusives. Dins de la dinàmica C.R.D. (Compartir, Reflexionar i Decidir).

2.- Aquesta dinàmica grupal de jocs de rol s”ha aplicat des de 1999 de forma progressiva en:

2.1.- Formació de mares i pares des de 1999 en l’Escola de mares i pares de la Fapac.

2.2.- En parelles en CPM, en aquest cas per rols seqüencials de la parella dins d’un grup més gran, des de 1999.

2.3.- En formació permanent del professorat CERADAI , de forma constructiva des de 1995.

2.4.- En general es comprova que l’aprenentatge de rols costa però quan es domina s’apren molt més i de forma més completa i global. També ho hem aplicat en conferències i xerrades col.loqui, com en entrevistes col.lectives des de 1989.

2.5.- En l’actualitat portem a terme tres tipus d’actuacions utilitzant tècniques de l’aprennetatge basat en problemes, tècniques per projectes i en el marc de l’aprenentatge servei:

2.5.1.- Tasques a la ràdio dins dels nostres programes  locals. Radi.Oral

2.5.2.- En el voluntariat per la llengua  VOLcat

2.5.3.- En els repassos dins del projecte NADAR

De moment podem concluir que la cooperació i el treball individualitzat són clau en l’aprenentatge. Superar els rols estables per a fer-los seqüencials és una tasca delicada que precisa constància i tasques definides i curtes, amb freqüència periòdica. Des de l’enfocament de l’assaig i l’entrenament però mai des dels deures per a casa.

3.- Dins dels nostres plans de formació permanent es poden exercir deu hores en aprenentatge servei en els  projectes:

NADAR. Aplicar EDU.Curts en el reforç escolar i en tasques d’entrenament en l’aprenentatge d’adolescents i joves, com també en la preparació de proves d’accès a CFGM o del GE.ESO. Curs 2010-11  Experiència en la Fundació l’Heura. Tarragona.

VOLcat. Apliquem EDU.Curts en la conversa i en les habilitats lingüístiques d’interacció verbal, en el reenriquiment de les capacitats del domini de la llengua oral i en les seves implicacions en la millora de l’expressió escrita. Cursos 2010-11 i 2011-12. Voluntariat per la llengua. Oralitat del català. Tarragona

Radi.Oral. Apliquem EDU.Curts en la conversa, en el diàleg  i en la producció de programes, en el estudi dels efectes mentals de l’expressió oral radiofònica. Des de 1989. Més concretament hem progressat des de 2007. Curs 2011-12. Priorem Priorat a Falset i Priorem Tarragona, Priorem Catalunya a Tarragona

Més informació per a la formació o per al voluntariat EDU.Curts. escriu a info@cooperis.cat

Necessitem persones que aprenguin i a la vegada aajudin a altres a superar-se.

Contacta’ns, apren i ajuda

EDU.Curts és aplicable a més de les aules, en associacions i en família.

Visualitza la imatge a mida completa

I l’alumnat amb TDAH, Asperger, Down i trastorns de conducta, altes capacitats intel.lectuals i trastorns de l’aprenentatge se sent més inclós i més motivat.

Fes ho possible. Ciutadà, ciutadana…..

Com?

1.- Col.labora en incorporar EDU.Curts en les formacions del professorat en ajuts específics a necessitats educatives de l’alumnat.

2.- Col.labora en la presència i difusió EDU.Curts en totes les activitats públiques de les entitats i de les associacions.

3.- Col.labora en l’organització d’experiències en el lleure dins de la teva associació sigui de famílies afectades de NEES o AMPES, etc. EDU.Curts és per a totes les edats.

Gràcies a tu podrem avançar