Les tardes del divendres toca joc simbòlic (on els nens i nenes tenen la oportunitat de jugar imitant la realitat dels adults i així facilitar l’assimilació del funcionament d’aquesta realitat alhora que aprenen habilitats socials (compartir, respectar, organitzar el joc, recollir…) i, molt important, gaudeixen i aprenen entre iguals.
Durant aquest primer trimestre es fan 3 grups amb nens/es de P4 i P5 cosa que encara enriqueix més el joc. Hi ha una primera fase de presentación dels racons, on les mestres donem models correctes i estructures típiques per tal que després les puguin fer servir de manera autònoma, a continuación un a un els infants van triant el racó pel que volen començar, la següent fase és la del desenvolupament del joc (que poden anar canviant de racó respectant les normes). Un cop finalitzada l’estona de joc i recollides les joguines hi ha una última fase de reflexió i valoració del joc en rotllana.
Els racons de joc proposats són la bogaderia, la clínica veterinària, el tren i el racó de la llum a l’aula de P4, al vestíbul hi ha els metges, els cotxes, la joieria i les titelles i a P5, maquillatge, ferretería, animals i científics/ques. Aquestes sessions també serveixen, com els racons de treball, per controlar i respectar número permès de participans en un racó, autogestionar el temps i organitzar-se en general.
A continuación podeu veure una petita mostra de cada racó: