Minitutoriales de herramientas TIC

Minitutorial que apareix a la pàgina Educ@conTIC explicat l’ús i funcions de la pissarra digital.A la mateixa pàgina poden trobar-se altres minitutorials molt interessants i didàctics que tenen l’objectiu d’explicar de manera molt clara les possibilitats de diferents eines TIC.

Per visualitzar-los cal disposar de connexió a Internet i d’un navegador com l’Adobe Flash Player instal·lat.

Prem sobre la imatge per visualitzar-lo.

Índex de minitutorials disponibles:

FONT: educ@conTIC

Publicat dins de publicacions, recursos | Deixa un comentari

HistoTube.cat

L’HistoTube és un projecte que té com a objectiu posar a l’abast de docents, alumnes i interessats per la història i el patrimoni una sel·lecció dels vídeos sobre aquesta temàtica que es poden trobar a la xarxa.
Els vídeos estan classificats per àrees geogràfiques, períodes històrics o àrees temàtiques com “reproduccions 3D” d’on he estret aquesta mostra:

Coneguem Les Corts: la transformació del territori


FONT: Navegant per la història, Vilaweb

Publicat dins de recursos | Deixa un comentari

Human Body Maps. El cos en 3D

Human Body Maps és una aplicació de healthline.com que dóna una visualització del cos humà en 3D. És molt fàcil d’utilitzar i no cal instal·lar cap complement a l’ordinador.
Es poden veure sistemes complerts del cos humà i també detalls d’òrgans i articulacions. Els mapes poden ser de cos femení i masculí. Passant  el ratolí per sobre es van activant les diferents parts,  es pot anar navegant per les diferents capes del cos i a l’hora girar-lo per tenir una visió de 360º. També podem trobar vídeos molt didàctics.


La web està en anglès i té publicitat.

Per una bona visualització cal posar la pantalla complerta (F11) i si es fa servir una PDI pot ser bo activar l’ombra de pantalla o cortina per tapar algun espai que pugui distreure l’atenció dels alumne tal com es pot veure a la imatge.

 

Publicat dins de recursos | Deixa un comentari

La magia de la PDI la pones tú

Presentació de Pere Marquès on comenta el concepte de PD, la seva aportació a les aules, problemes que cal afrontar, quina és la formació que necessita el professorat així com les claus del seu èxit. Molt interessant la reflexió que fa sobre competències i l’avaluació.
FONT: la pissarra digital

Publicat dins de General, investigacions, publicacions | Deixa un comentari

TIC I EDUCACIÓ… ¿Cambiará la escuela?

Suggerent presentació de Jaime Olmos

View more presentations from Jaime Olmos

Publicat dins de publicacions | 1 comentari

Pissarres interactives en línea

Per poder treballar amb una PDI cal tenir instal·lat el programari específic a l’ordinador on està connectada i així accedir a totes les seves funcions. Actualment també hi ha algunes aplicacions en línea que simulen un programari de PDI.

Inclouen les eines més comuns com:

Eines per fer anotacions:  llapis, marcador, llapis de color, text…
Eines  per editar: tallar, copiar, enganxar, esborrar…
Eines per gesionar i crear pàgines: pàgina nova, endavant, enrere
Eines de gestió: crear i desar arxius, inserció d’imatges i d’arxius…

Per tal de poder accedir a totes les seves prestacions cal crear un compte d’usuari.

Algunes d’aquestes pissarres digitals interactives en línia són:
Scriblink
Dabbleboard
Scribblar
Skrbl

SMART Notebook Express és una versió reduïda del programari  SMART Notebook  accessible des de qualsevol ordinador i a través d’internet. Aquest aplicatiu permet accedir en línia als recursos *.notebook, independentment del sistema operatiu o la marca de PDI que es faci servir.

FONT: ReportEducació

Publicat dins de novetats | Deixa un comentari

La universitat ha de demostrar que el professor continua aprenent gràcies a internet

Entrevista amb Jordi Adell, professor de noves tecnologies aplicades a l’educació de la Universitat Jaume I de Castelló.
L’aprenentatge es fa pertot i tothora, no se circumscriu a les quatre parets d’una aula ni a un període de la vida. Justament, una de les missions de la universitat és de demostrar, amb l’exemple, que el professor continua aprenent gràcies a un conjunt d’eines i a unes persones amb qui es relaciona via internet.

En Jordi Adell parla amb una visió força crítica de l’actual política educativa, la implantació de l’Escola 2.0 i els llibres digitals. Com hauria de ser la universitat del futur i la gestió de recursos.

Autor/s: Susanna Ginesta (10.03.2011)
FONT: VilaWeb

Hi ha escletxa digital i pedagògica en l’àmbit professoral?
Sí, i cada dia més gran, perquè els qui accedeixen a la informació i al coneixement cada dia són més preparats i fan servir més aquests recursos; en canvi, els qui no es mouen del llibre de text i de les pràctiques de tota la vida s’estanquen. L’escletxa no és tan sols tecnològica, sinó pedagògica i didàctica, i com més va, més. No és generacional, sinó actitudinal. Hi ha una visió del professor responsable que no ha de conformar-se i que constantment ha d’innovar (el més feliç, i els alumnes se’n contagien) i hi ha la del professor que repeteix la mateixa classe cada dia… Els qui es pensen que, quan han acabat la carrera o han començat la docència, ja ho saben tot i ningú no els pot ensenyar res més haurien de ser foragitats del sistema educatiu.

Llegir l’entrevista sencera.

Publicat dins de entrevistes | Deixa un comentari

Bon ús de les TIC

Per reflexionar amb bon humor.

Una vinyeta de Néstor Alonso

abrir_portatil

Publicat dins de humor | Deixa un comentari

Art Project

Google Art Project permet visualitzar més de 1.000 obres d’art de 17 museus de tot el món.

Nota de premsa. Font EL PERIÓDICO.CAT

art-project

Publicat dins de recursos | 1 comentari

Entre els docents no hi ha fractura digital, sinó educativa i metodològica

Entrevista amb Ramon Barlam, mestre i coordinador pedagògic del projecte Espurn@ L’escola és el pilar de la societat del coneixement i s’hauria de posar de moda. I n’és la clau la metodologia. Així ho creu Ramon Barlam (Sallent, 1964), llicenciat en història, mestre de secundària, actualment a l’Institut Cal Gravat de Manresa i coordinador pedagògic del projecte Espurn@. Va començar la incursió a la xarxa educativa el 1990 amb Calidoscopi (Grup de Recerca Pedagògica Tidoc-projecte), va fer la primera web d’una escola i amb alguns companys més va impulsar l’aula d’internet de l’Escola Joventut de Callús, població pionera de la internet social. És un dels impulsors de la xarxa comarcal de Bages, LaceNet.

Llegir entrevista completa

FONT: Vilaweb

Publicat dins de entrevistes | Deixa un comentari