Daily Archives: 27 gener 2014

CESIRE

El CESIRE és un Centre de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa que difon la recerca en didàctica i educació i en dóna a conèixer els resultats i els adequa a les necessitats del professorat. Alhora, dissenya i difon activitats i recursos que faciliten la tasca innovadora del professorat.

Les seves actuacions es despleguen en diferents àmbits Científic i Medi, Educació d’Adults, Lingüístic, Matemàtic, Social i cultural i Tecnològic i es desenvolupen en tres eixos:

Suport al porfessorat i als centres,  com són, l’atenció a demandes concretes dels docents, la creació i el manteniment de la xarxa col·laborativa entre professorat, centres i entitats de recerca, la difusió d’activitats i recursos pedagògics i la participació en jornades i trobades pedagògiques.

Innovació i recerca,  a través del qual es promou la reflexió didàctica per a la millora de l’ensenyament i l’aprenentatge a partir de la recerca educativa i de recursos i projectes didàctics innovadors.

Projectes transversals que es construeixen a partir de la col·laboració amb entitats, institucions i centres educatius de l’entorn, amb la fira de crear una xarxa d’intercanvi d’experiències contrastades que contribueixin a l’èxit educatiu.

NanOpinion

nanopinionL‘Institut Sant Just Desvern aquest curs 2013-2014 participa en el projecte europeu NanOpinion que té com objectiu donar a conèixer als nois i les noies el món de la nanociència i, en concret, la seva aplicació a través de la nanotecnologiaEl projecte es treballa en llengua anglesa amb alumnat de 1r de Batxillerat de Ciències del Món Contemporani i, també, compta amb la participació de diferents àrees (ciències, tecnologia, català…) i nivells educatius.

El curs 2012-2013 el centre va participar per primera vegada al projecte  European Schoolnet amb el projecte NanoYOU amb una valoració molt positiva. Els materials del projecte es poden consultar lliurement través del moodle de l’institut.

Enhorabona a tots els participants i felicitats al professorat per la seva implicació  en el projecte.

Jornada de commemoració del Tricentenari en l’àmbit educatiu

1714_top_retallat

Dins del marc dels actes de commemoració del tres-cents aniversari dels fets de 1714, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya col·labora activament en la promoció d’iniciatives que podeu consultar a lespai web. La primera d’aquestes iniciatives fou la celebració el dia 26 d’octubre de 2013 d’una Jornada de presentació de propostes per a la commemoració del Tricentenari 1714-2014 en l’àmbit educatiu.

Per donar-hi continuïtat, us proposem la participació en una jornada pedagògica, que es farà el dia 16 de maig de 2014 a Barcelona, en la qual es presentaran les experiències didàctiques treballades amb els alumnes en els centres educatius per fer-los conèixer els fets de 1714 i les seves repercussions.

Aquestes experiències les poden presentar tant els professors com els alumnes, tant de primària com de secundària. Poden ser treballs elaborats pels alumnes fets per reconstruir la història des d’òptiques ben diverses i amb un enfocament transversal, i poden ser també activitats per estimular els alumnes a conèixer la història i a analitzar-la també en clau contemporània i des d’òptiques diferents.

Alguns dels temes a treballar podrien ser, orientativament:
• Una història de vida.
• Anàlisi d’un document de l‘arxiu local o general.
• Algun text de literatura popular (literatura de canya i cordill), romanç, romanç de cec, que es pugui reinterpretar.
• Un text de ficció que pogués preveure què hauria estat Catalunya sense aquest final de la guerra.
• Un text valoratiu de les conseqüències dels fets de 1714.
• Qualsevol altra aportació que es consideri interessant.

El format és lliure, així com també el suport, que pot ser un text, un text il·lustrat, una història gràfica, un guió audiovisual, una lectura en veu alta, un concert, un recitat, un blog, un espai web, un audiovisual, una representació, etc.

Una comissió organitzativa valorarà les propostes presentades. A l’hora d’escollir-les, es valorarà l’aportació original que representi, ja sigui documental o d’imatges, gravats, etc., el tractament transversal del tema tractat, la qualitat artística, si escau, de la realització, l’ús de les TIC…

Tant a les comunicacions com a les experiències, es creu adient la participació dels alumnes, que n’haurien de ser els veritables protagonistes. Es valorarà especialment totes aquelles iniciatives que aportin una manera eficaç i innovadora de treballar a l’aula i el treball en equip, sempre des de la perspectiva d’estimular la recerca i la creació literària.

Per participar-hi, cal trametre la fitxa de l’activitat adjunta abans del 31 de març de 2014.

El Departament d’Ensenyament emetrà, segons el cas, un certificat com a ponent a les persones (professors o alumnes) que presentin una comunicació o una experiència i als assistents un certificat de formació.

Per a qualsevol informació més detallada, us podeu adreçar a la coordinadora de la Jornada, Carme Arenas (carme.arenas@gencat.cat).

Per a inscriure’s com a assistent a la jornada, s’obrirà un període d’inscripció del 15 de febrer fins al 15 de març de 2014 a la pàgina Xtec.

Esperem poder comptar amb la participació de tots vosaltres!