Racó de lectura

hemeroteca

El Racó de Lectura que pretén potenciar i difondre tots aquells materials, recursos, propostes didàctiques, i tota la documentació que permeti i faciliti la dinamització de la lectura i la preparació del treball a l’aula.

Des d’aquest servei educatiu volem apropar-vos, de forma ordenada i classificada, tots aquells recursos de que disposem. Aquesta publicació vol aportar una primera informació que pugui simplificar, encara que sigui inicialment, la recerca de materials i de documentació en el moment d’organitzar les diferents activitats de llengua a realitzar amb els nois i noies.

Es prou coneguda l’afirmació que en aquest país no hi ha lectors o lectores suficients. No llegim, o no llegim prou, això és el que surt en la majoria d’estadístiques publicades quan es parla de l’hàbit lector de la nostra població. Aquesta afirmació, dissortadament, continua essent vàlida en el món educatiu.

Per aquest motiu és que els ensenyants dels centres educatius s’han de transformar, avui per avui, en innovadors i motivadors per poder introduir l’ hàbit lector en els seus alumnes. Aquest és l’objectiu prioritari per tal que nois i noies esdevinguin lectors actius en un futur immediat . Allò que anomenem hàbit lector i lectura comprensiva és un concepte que s’inicia en l’educació infantil però que esdevé plenament en vigor a la resta de cicles de primària i de secundària. Cal doncs, prioritzar la potenciació de l’hàbit lector en els nostres alumnes per tal que la societat futura amb les noves tecnologies ja incorporades totalment i de manera sistemàtica conflueixin més encara, perque llegir signifiqui aprendre a viure però també sigui un plaer únic i patrimoni de cadascú.

Els professionals de l’ensenyament han de buscar tot tipus de recursos que proporcionin aquests estímuls per potenciar l’aprenentatge de la lectura amb els alumnes. Han de ser capaços d’utilitzar tots aquells recursos tecnològics (internet, mitjans audiovisuals, etc.) de forma integral amb la resta de recursos educatius. Els primers més volàtils i efímers s’han de complementar amb el treball lector realitzat a partir de bons llibres.

Els llibres com diu l’escriptora Carmen Posadas “Creixen de forma secreta dins nostre perquè hem fet l’esforç de llegir-los” aquest esforç compensarà amb escreix als alumnes quan siguin capaços de gaudir i de viure les mil i una vida a l’endinsar-se en les seves pàgines.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *