Una mica de mal humor i El cassó del Gerard

Edició: Barcelona, 2012

Edat recomanada: A partir de 6 anys

LLengua: Catalana

Dos llibres de la mateixa autora i amb característiques comunes: Il·lustracions tendres i divertides, escriptura amb paraules senzilles i metafòriques

Una mica de mal humor: Quan en Pit i en Pat es coneixen, de seguida es fan inseparables. Riuen, juguen… s’entenen molt bé i creuen que si estan junts sempre seran feliços. Però, amb el temps, comencen a no estar d’acord, a donar la culpa a l’altre, i sovint s’enfaden. A poc a poc, s’instal·la una cosa que tots coneixem: el mal humor, que creix, creix… i de sobte, els separa.

El cassó del Gerard: Amb paraules tendres i dibuixos senzills ens explica el dia a dia d’un nen diferent, les seves dificultats, les seves qualitats, els obstacles que ha d’afrontar. Un conte molt directe per explicar el valor de la diferència als més petits.

L’autora: Isabel Carrier va néixer a l’any 1964 a Voiron (França). Va estudiar a l’escola d’Art d’Estrasburg. Actualment es dedica a il·lustrar i escriure contes infantils. A vegades fan llibres junts amb Jérome Ruiller el pare dels seus fills i autor de: Quatre cantonades de no res, Aquí és casa meva, Un home de color, …

A la cua!

Autor i il·lustrador: Tomoko Ohmura

Traducció: Raquel Solá

Editorial: Corimbo

Format Àlbum il·lustrat

Edició: Barcelona, 2012

Edat recomanada: Lectors a partir de 3 anys

LLengua: Catalana

Resum: Tots hem hagut de fer cua algun cop en algun lloc, i per distreure’ns mentre esperem, ens hem fixat en la resta de persones que també n’estan fent, oi? Doncs aquest divertit llibre de Tomoko Ohmura justament ens permetrà fer el xafarder de mala manera en una curiosa cua d’animals. Curiosa perquè l’espera és per enfilar-se al llom d’una balena, i passar-ho d’allò més bé quan l’animal es posi a nedar i saltar per l’aigua, fent perillar l’estabilitat dels seus passatgers a cada viratge! Un llibre molt original i divertidíssim per compartir-lo amb els més menuts!

Observacions: Tot i que és un àlbum que pot interessar els nens des de ben petits, també té una segona lectura que es pot utilitzar per treballar  amb tots els alumnes de primària.