Taller de gegants i capgrossos

El dia 3 de febrer a la Farga va començar el taller de GEGANTS I CAPGROSSOS.

Cada dimarts de 2/4 de 6 a les 7, 10 alumnes de 6è, guiats per en LLuís, mestre que ja havia fet plàstica a la nostra escola, es trobaran per construir 2 gegantons i 3 capgrossos.
Moltes gràcies LLuís i ànims a tots els alumnes de 6è que han començat aquest projecte!

La poesia envaeix les aules i el pati

El divendres  28 de novembre de 2014 va ser un dia molt especial per nosaltres, teníem de convidat a un poeta: Salvador Sunyer i Aimeric.

Cada curs va recitar i interpretar una poesia de Salvador Sunyer.

Si cliqueu damunt la descripció de cada poesia podreu llegir-la.

El diari de Girona també se’n va fer ressò: Sunyer i el diari de girona

La poesia que ens va regalar la podeu llegir a continuació: VORA LA LLAR

Aquí teniu un primer tastet d’imatges

MOLTES FELICITATS a tots els guanyadors del primer BIBLIOENDEVINA del curs 2014-15

Els campions són: Moad El Amrani i Giroba Balde de CS i en Buba Nimaga i en Mussa Diawara de CM
IMG_3901 (Copiar)IMG_3928 (Copiar)IMG_3920 (Copiar)Els finalistes són :

Nyuma Krubally, Alan Cevallos, Yousra El Mourabiti, Xinmiao Yang, Irina Martí, Ule Baldeh, Jakanke Cessay, Muhamadu Tangara, Fàtima Ouchan, Hune Touray, Mohamed Keita, Oumaima Chatib de 6è

Younes Chatib, Safae El Ahmadi, Bothaina Soultani, Yasmine Alloui, Muhamadu Diawara, Fatumata Ceesay, Mahamadu Ceesay, Samba Kande, Jaga Jabi, Saen Guadi Mijango i Yuma Fofana de 5è

Bakari Baragi de 4t

Mariam Guenfoudi, Ansata Bah, Rachel Aleman, Sami Lagid, Haja Ferraouene, Hajar Allaoui de 3r

IMG_3899 (Copiar)IMG_3917 (Copiar)

IMG_3921 (Copiar)

Un poeta de Salt: SALVADOR SUNYER

Després de dos cursos experimentant què cal fer per ser un bon poeta o una bona poetessa, la Farga mira cap a un poeta de Salt: SALVADOR SUNYER
Amb motiu de l’any Sunyer la UOC ha enregistrat 4 vídeos que ens permeten obrir la porta de casa seva per compartir vida i obra, i tot plegat de la mà de Josep Mª Fonolleras i la presència del mateix Salvador Sunyer.

PRIMERA PART DE LA CONVERSA: L’ACTIVISTA, EL MESTRE, L’ESCRIPTOR

SEGONA PART: EN DEFENSA DE LA LLENGUA I EL PAÍS

TERCERA PART: LA LITERATURA I LA VIDA

LA FIGURA DE SALVADOR SUNYER: LA LITERATURA PER A LA FELICITAT

Recull de documents de poesia

En el primer àlbum hi podrem llegir 16 consells per arribar a ser uns bons poetes.

Estan ordenats cronològicament respectant l’ordre que es van treballar:

En aquest segon recull hi trobarem els  27 poemes treballats al llarg dels 2 últims cursos.
Els 7 primers van ser triats a l’atzar.
A partir del 7è corresponen als diferents gèneres poètics treballats:
ENCANTERIS, POEMES VISUALS, ENDEVINALLES, CAL·LIGRAMA, HAIKUS, ACRÒSTIC…

Si es vol llegir la definició de cadascuna d’elles, es pot consultar a: TIPOLOGIES POÈTIQUES

Tots els documents estan en pdf i es poden imprimir.

A la Biblioteca també s’hi pot trobar un llibre amb totes les poesies i consignes.

Tant de bo la poesia hagi deixat rastre i sapiguem continuar sentint la seva olor!