Una relació literària estable

Des de l’inici de curs, 12 nens i nenes de 4t cada dimarts es troben amb el seu padrí o padrina per passar-ho bé llegint.
Els grans cada vegada són més i els més petits han estat molt responsables assistint puntualment cada dimarts amb una actitud d’escolta activa i una participació també molt comunicativa.
Les imatges volen ser un petit homenatge a la seva actitud d’aprenentatge compartida.

Gegants i diables personatges de cercavila

Aquest trimestre hem continuat picant l’ullet a la poesia però ens hem centrat en tres temes: Gegants, diables i castells.
Els gegants i els diables han estat els protagonistes indiscutibles. En la pàgina epèrgam s’ha creat dues guies de lectura: Gegants i DiablesAquí teniu unes quantes imatges d’una activitat de gegants:

IMG_4083   IMG_4084IMG_4089

Hem creat un racó de diables els seus elements del qual ens han servit per explicar continguts i també de decorats i atrezzo per les diferents sessions de biblioteca.

IMG_4568

Després de descobrir què és un correfoc i els seus personatges, fem un correfoc.

Ja sou Auxiliars de Biblioteca

Després de 2 trimestres de venir puntualment cada dimarts a la Biblioteca i dia sí dia també a preguntar si podíeu venir encara que no toqués i després de mostrar un interès molt especial per tots els registres i també pel funcionament de la Biblioteca, el divendres 27 de març (últim dia de trimestre),  es va formalitzar el vostre càrrec:  AUXILIAR DE BIBLIOTECA.

Nueva imagen

Al llarg del tercer trimestre anirem definint totes les funcions d’una Auxiliar de Biblioteca.

Moltes felicitats pel vostre nou títol!

Els finalistes i els campions del Biblioendevina de CM

L’últim dimarts del segon trimestre els guanyadors del Biblioendevina de CM s’acosten a la Biblioteca per recollir la seva recompensa.

IMG_4606

Els finalistes de 3R són: Usmana Konate i Musa Diakite finalistes

El CAMPIÓ: Lamin Keita

IMG_4604

Els finalistes de 4T són: Souley Mane Bah, Nisrine Dabihi i Muhamadou Lamin Tunkara.

EL CAMPIÓ: Ayman Ochen.

MOLTES FELICITATS A TOTS I TOTES, SOU ELS GUANYADORS!!!

Taller de gegants i capgrossos

El dia 3 de febrer a la Farga va començar el taller de GEGANTS I CAPGROSSOS.

Cada dimarts de 2/4 de 6 a les 7, 10 alumnes de 6è, guiats per en LLuís, mestre que ja havia fet plàstica a la nostra escola, es trobaran per construir 2 gegantons (un nen de la Farga i una reina) i 3 capgrossos (un nen futbolista, un drac i una sirena).

Moltes gràcies LLuís i ànims a tots els alumnes de 6è que han començat aquest projecte!
Mirant les imatges podrem veure l’evolució del taller al llarg del trimestre.

La poesia envaeix les aules i el pati

El divendres  28 de novembre de 2014 va ser un dia molt especial per nosaltres, teníem de convidat a un poeta: Salvador Sunyer i Aimeric.

Cada curs va recitar i interpretar una poesia de Salvador Sunyer.

Si cliqueu damunt la descripció de cada poesia podreu llegir-la.

El diari de Girona també se’n va fer ressò: Sunyer i el diari de girona

La poesia que ens va regalar la podeu llegir a continuació: VORA LA LLAR

Aquí teniu un primer tastet d’imatges

MOLTES FELICITATS a tots els guanyadors del primer BIBLIOENDEVINA del curs 2014-15

Els campions són: Moad El Amrani i Giroba Balde de CS i en Buba Nimaga i en Mussa Diawara de CM
IMG_3901 (Copiar)IMG_3928 (Copiar)IMG_3920 (Copiar)Els finalistes són :

Nyuma Krubally, Alan Cevallos, Yousra El Mourabiti, Xinmiao Yang, Irina Martí, Ule Baldeh, Jakanke Cessay, Muhamadu Tangara, Fàtima Ouchan, Hune Touray, Mohamed Keita, Oumaima Chatib de 6è

Younes Chatib, Safae El Ahmadi, Bothaina Soultani, Yasmine Alloui, Muhamadu Diawara, Fatumata Ceesay, Mahamadu Ceesay, Samba Kande, Jaga Jabi, Saen Guadi Mijango i Yuma Fofana de 5è

Bakari Baragi de 4t

Mariam Guenfoudi, Ansata Bah, Rachel Aleman, Sami Lagid, Haja Ferraouene, Hajar Allaoui de 3r

IMG_3899 (Copiar)IMG_3917 (Copiar)

IMG_3921 (Copiar)

Un poeta de Salt: SALVADOR SUNYER

Després de dos cursos experimentant què cal fer per ser un bon poeta o una bona poetessa, la Farga mira cap a un poeta de Salt: SALVADOR SUNYER
Amb motiu de l’any Sunyer la UOC ha enregistrat 4 vídeos que ens permeten obrir la porta de casa seva per compartir vida i obra, i tot plegat de la mà de Josep Mª Fonolleras i la presència del mateix Salvador Sunyer.

PRIMERA PART DE LA CONVERSA: L’ACTIVISTA, EL MESTRE, L’ESCRIPTOR

SEGONA PART: EN DEFENSA DE LA LLENGUA I EL PAÍS