Daily Archives: 22 març 2011

Voleu escoltar com parla la Terra quan hi ha un terratrèmol?

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha aconseguit gravar el so submarí que va provocar el sisme de 9 graus en l’escala de Richter de divendres passat al Japó.

L’enregistrament s’ha obtingut mitjançant la xarxa d’observatoris submarins que l’Agència Japonesa de Ciència i Tecnologia Marítim-Terrestre (Jamstec) té situats a l’entorn de l’epicentre del terratrèmol i s’ha penjat a la xarxa en el marc del projecte internacional “Listening to the Deep Ocean Environment” (Lido), que lidera la universitat catalana.

Les dades s’han accelerat fins a 17 vegades per tal que siguin audibles per l’oïda humana i els espectrogrames reflecteixen la intensitat i la distribució de l’energia del so del sisme.

En aquesta mateixa web hi ha molts més sons que pots escoltar en la llibreria de sons. La web està en anglès, però és una bona manera de practicar-lo.

Per escoltar aquests sons, quan cliqueu sobre la imatge ,primer entrareu en una pàgina més general. Heu de clicar sobre el dibuixet de la terra que hi ha sota Natural, earthquake i quan ja haureu entrat, sobre cada una de les fletxes. La primera és el moment real del terratrèmol a les 5.47h. Les altres fletxes són moments posteriors, a les 6.15h i a les 8.16.

Proveu!

terratremol-japo_araima20110311_0100_102

Recomanació d’un joc.

El joc que vull recomanar és d’un mag que et demana que et pensis un personatge, desprès et pregunta coses com per ex. si és de sexe masculí o femení , si és cantant, si és real … el demés ja us ho deixo a vosaltres i per acabar d’endevinar l’últim que diu la bafarada es “pienso en…”i us ensenyarà una foto del personatge. A mi em va sorprendre per què tu li poses difícil i és quan te l’endevina. És impossible que el mag no sàpiga qui és perquè aquest joc és un joc sembla el “ qui és qui”.
En fi espero que us agradi.
La direcció es la següent: http://es.akinator.com/

Alba Matallana
akinator_1_defi

Tema de medi

El tema nou de medi de la classe de 6èA Calder és els pols.
Hem triat aquest tema perquè el Martí ens ho ha dit (era broma) jeje. L’hem triat perquè algú el va proposar i desprès la majoria el vem votar. També el vem votar perquè a les notícies vem veure que els pols s’estan desfent per això ens va semblar interessant.
Clara i Judit V.antartida