Pissarra Digital
Benvinguts a la pissarra digital de Tecnologia. En ella trobareu emocions, entusiasme, autenticitat, imaginismes, aprenentatge, creativitat i aventurismes per a la matèria de Tecnologia d'ESO.CATEGORIES
- #Poquet i bo! (9)
- 1ESO (18)
- 3ESO (68)
- Amb "E" d'Estudiant (4)
- Com ho veus! (4)
- COMPETÈNCIES BÀSIQUES (19)
- Essentials (7)
- Fora de l'aula (3)
- JuGaR SeRiOsAmEnT (1)
- MÈTODE DE PROJECTES (18)
- Per REC-ordar (9)
- PíndolesDigitals (7)
- SABIES QUE…? (1)
- T'agradaria saber… (8)
- TECnotícies (18)
- _Projectes Tècnics (9)
Anem_al_taller?
Rellotge
octubre 2025 dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg. « des. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Visites
Enllaços d´interès
->[…i jo erre que erre]
![]()
Tots nosaltres podem contribuir de moltes maneres a l’estalvi de recursos naturals i a disminuir la producció de residus:
REDUINT_REUTILITZANT_RECICLANT


Per tal de facilitar el reciclatge de materials de rebuig convé separar-los en diferents recipients:
Què es pot lliurar al contenidor d’orgànica?
Restes de fruita i verdures, marro de cafè i restes d’infusions, restes de carn, ossosi peix, pa sec i restes de menjar cuinat o en mal estat, paper de cuina, tovallonsbruts, suro i serradures, restes de plantes, rams marcits i flors seques…
Què es pot lliurar en la recollida selectiva de paper i cartró?
Principalment diaris, revistes, llibretes, sobres, capses de cartró, envasos de paper,papers d’embolicar regals, la publicitat que trobem a les bústies, entre d’altres.
El cartró cal dipositar-lo sempre plegat.
Què es pot lliurar en la recollida selectiva d’envasos?-
Envasos de plàstic- Envasos metàl·lics: llaunes de ferro i d’alumini, esprais buits- Cartró per begudes.- Altres envasos. En general aquells envasos identificats amb el punt verd que no siguin ni de paper ni de vidre (envasos de fusta, ceràmica…) Els principals residus d’envasos són ampolles i pots de plàstic, llaunes de conserves i refrescos, cartró per begudes, tapes metàl·liques…
Què es pot lliurar en la recollida selectiva de vidre?
Els envasos de vidre i el vidre pla precisen una recollida selectiva diferent. La recollida selectiva municipal admet solament el vidre procedent d’envasos amb la l’objectiu de reciclar-lo per a finalitats similars. En els contenidors de vidre només s’ha de dipositar ampolles de vidre i pots de vidre sense tapa.
US PODEN SERVIR ELS SEGÜENTS ENLLAÇOS:
Publicat dins de MÈTODE DE PROJECTES
Deixa un comentari
->[Treballar respectant les normes]

És molt important que respectis les normes d’ús, de conservació i de seguretat de les instal·lacions, del mobiliari i de les diferents zones de l’aula. No respectar-les pot comportar un perill per a tu i per als teus companys i companyes, a més de malmetre l’aula. El professorat et donarà les normes i cal que les respectis escrupolosament.
Per treballar còmodament, evitar accidents, no fer malbé les eines ni les instal·lacions i aconseguir un bon resultat, cal respectar una sèrie de normes.
No podem clavar un clau amb un tornavís, ni tallar amb un martell: cada eina és dissenyada per fer una operació concreta. Quan utilitzem una eina per fer una operació que no li és pròpia, no obtenim els resultats desitjats i hi ha el perill de prendre mal o de fer malbé l’eina i també el material amb què treballem. Cada eina té unes condicions pròpies per ser utilitzada que es coneixen com a normes d’ús.
Les eines també es tornen velles, ja que es desgasten amb l’ús. Perquè una eina sigui útil, cal tenir-la en unes condicions adequades; és a dir, cal fer-ne un manteniment adequat. Moltes vegades, aquest manteniment consisteix, senzillament, a netejar-la. Altres cops caldrà untar-la, ajustar-la, esmolar-la o canviar-ne algunes parts o peces. El conjunt d’operacions de manteniment que cal fer a una eina són les normes de conservació. També els espais i les instal·lacions necessiten un manteniment perquè estiguin sempre a punt.
A més de tenir sempre a punt les eines, els espais i les instal·lacions, també s’han d’evitar les situacions de perill. Per això tenim les normes de seguretat, que són les instruccions que cal seguir per evitar accidents.
Has de tenir ben present que “les eines no són joguines”. Jugar-hi pot resultar molt perillós. Ara bé, tampoc no n’has de tenir por. Si les utilitzes per a la seva funció específica i en respectes les normes d’ús i seguretat, no tindràs cap mena de problema.
No solament has de conèixer i entendre les normes d’ús i conservació i les de seguretat, sinó que també les has de respectar i complir quan treballis a l’aula de tecnologia. Pensa que complir-les i respectar-les és un dels objectius que has d’aconseguir en el teu aprenentatge i, per tant, es tindrà molt en compte per avaluar-te, no tan sols en aquesta unitat, sinó durant tota l’etapa.
CAL FER-HO SEMPRE…
• Utilitzar cada espai per a la funció que té reservada.
• Col·locar al lloc corresponent totes les eines, els materials i els productes abans de sortir de l’aula.
• Netejar l’aula abans de sortir.
• Utilitzar l’aigua de l’aixeta amb moderacióper evitar esquitxades.
• Desconnectar i recollir el cable de les màquines elèctriques portàtils abans de desar-les.
•Utilitzar tot l’espai disponible que sigui necessari i treballar a una distància adequada dels companys i companyes, especialment si fas servir màquines elèctriques.
• Transportar els llistons i les peces llargues en posició vertical.
• Recollir-te els cabells, si els portes llargs,i ajustar-te els punys de la camisa.
• Utilitzar els elements de protecció(ulleres, guants i davantals) sempre que calgui.
S’HA DE FER MAI…
• Córrer per l’aula de tecnologia.
• Jugar amb les eines o les màquines.
• Posar-te molt a prop dels teus companys o companyes quan treballen amb eines, sobretot si són elèctriques.
• Mullar els aparells elèctrics o acostarlos a la zona del safareig.
• Introduir objectes en els punts de connexió elèctrica.
• Subjectar amb les mans el material mentre un company o companya treballa amb eines.
• Utilitzar la zona de disseny i experimentació per fer operacions que puguin produir pols o brutícia.
• Accedir sense permís dels professorsal magatzem o a les zones res tringides.
• Sortir de l’aula sense haver-la endreçat i netejat.
• Manipular les eines o les instal·lacions quan no es necessiten.
FONT: L’aula_de_tecnologia
Publicat dins de MÈTODE DE PROJECTES
Deixa un comentari
->[Plànol de conjunt i d’especejament]
El plànol de conjunt ens explica les diferents peces que formen l’objecte i la col·locació relativa de cadascuna d’elles.
Per realitzar-ho farem una vista del conjunt (pot servir-nos una igual a la dibuixada per al plànol general) i identificarem mitjançant marques (nombres correlatius tancats en un cercle i que assenyalen a totes i cadascuna de les peces que formen la màquina) totes i cadascuna de les peces que componen l’objecte. Al costat del dibuix es realitzarà una llista en la qual a cada marca s’associï amb el nom de la peça a la qual correspon (sempre en singular).
El llistat es construeix començant per la marca “1”, que ira en la part inferior, i continuant cap amunt correlativament. Si són necessàries més columnes s’escriurà una altra a la dreta de l’anterior i *asi successivament.
Quan l’objecte o sistema tècnic projectat tingui cert grau de complexitat es pot recórrer a dividir el conjunt en les seves parts funcionals i, a continuació, realitzar el plànol de conjunt de cadascuna d’aquestes parts.
Si realitzem bé aquest apartat ens adonarem de molts errors que ens passaven desapercebuts: peces que no havíem tingut en compte, dimensions que no concorden, possibilitat de repetir peces iguals i que inicialment havíem considerat diferents…
<a 
L’especejament és el que ens informa de les característiques tècniques de cada peça i és el més important per afrontar la fabricació de les diferents peces.
Podem realitzar un especejament que ens doni tota la informació que necessitem per escometre la construcció de totes i cadascuna de les peces sense haver de consultar cap altre plànol o disseny previ mentre ho fem.
>
FONT:cenice.mec
->[El mètode de projectes]

FASE TECNOLOGICA
1. Descripció i anàlisi del problema.
-
Tenir clar què es vol aconseguir.
-
Definició clara del problema a resoldre i les seves característiques.
2. Recerca d’informació.
-
Posar en comú el que els membres de l’equip coneixen del problema.
-
Comprovar possibles llacunes per trobar la solució del problema.
-
Completar la informació: Revistes, llibres, Internet, …
3. Avantprojecte.
-
Fase més important i creativa.
-
Es comença amb una “tempesta d’idees”, fent que les idees d’uns generen noves solucions en els altres.
-
En aquesta fase se seleccionarà les propostes definitives.
FASE TÈCNICA
4. Construcció.
-
Pot passar que tot o part de la nostra construcció no funcioni a la primera, amb el que es realitzaran els canvis oportuns perquè funcioni.
5. Avaluació.
-
Tot finalitzat i provem. No només val provar una sola vegada. En cas de fallar, haurem de tornar a pensar amb calma la solució i passar de nou al punt 3.
Us poden servir els següents enllaços: 😮 |
|
Publicat dins de MÈTODE DE PROJECTES
Comentaris tancats a ->[El mètode de projectes]
->[Motor de reacció]
Publicat dins de 09_MÀQUINES TÈRMIQUES
Comentaris tancats a ->[Motor de reacció]
->[Motor de 4T Dièsel]
Publicat dins de 09_MÀQUINES TÈRMIQUES
Comentaris tancats a ->[Motor de 4T Dièsel]






