Pissarra Digital
Benvinguts a la pissarra digital de Tecnologia. En ella trobareu emocions, entusiasme, autenticitat, imaginismes, aprenentatge, creativitat i aventurismes per a la matèria de Tecnologia d'ESO.CATEGORIES
- #Poquet i bo! (9)
- 1ESO (18)
- 3ESO (68)
- Amb "E" d'Estudiant (4)
- Com ho veus! (4)
- COMPETÈNCIES BÀSIQUES (19)
- Essentials (7)
- Fora de l'aula (3)
- JuGaR SeRiOsAmEnT (1)
- MÈTODE DE PROJECTES (18)
- Per REC-ordar (9)
- PíndolesDigitals (7)
- SABIES QUE…? (1)
- T'agradaria saber… (8)
- TECnotícies (18)
- _Projectes Tècnics (9)
Anem_al_taller?
Rellotge
gener 2025 dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg. « des. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Visites
Enllaços d´interès
->[#3 Condicions que han de reunir les estructures]
Publicat dins de 03_ANEM D'ESTRUCTURES
Deixa un comentari
->[Expressar idees ] Oct23
Publicat dins de 02_Eines i tècniques de representació gràfica
Etiquetat com a Activitats, Reptes, Treball d'estudiants
Deixa un comentari
CROQUIS
El croquis és la representació gràfica definida de les idees suggerides a l’esbós. Conté la informació necessària (dimensions, materials, forma d’unió entre peces, etc) perquè qualsevol persona pugui interpretar fàcilment els elements descrits.
COM ES FA UN CROQUIS?
MÀ ALÇADA – MESURES – PROPORCIONAT
Un croquis ha d’incloure les dades següents:
– Mesures generals de l’objecte i de cadascuna de
les peces
– Materials dels quals estan fetes les peces
Mode d’unió de cada peça
– Funció de cada peça
– Mode de muntatge de les peces per formar un
objecte
A l’hora de fer un croquis s’han de fer diversos dibuixos per poder-los detallar millor.
Publicat dins de 02_Eines i tècniques de representació gràfica
Etiquetat com a Activitats
Deixa un comentari
->[i jo erra que erra]
Quins són els símbols de reciclatge i el seu significat
Símbol de reciclatge – Tidyman – Punt Verd – símbols del plàstic – Metalls
Publicat dins de MÈTODE DE PROJECTES
Deixa un comentari
#PíndolaDigital07 – Marca el rècord de velocitat propulsat pel vent]
La velocitat màxima assolida va ser de 202.8 Km/h .
L’ocell verd és una construcció híbrida, entre una avioneta, un veler i un cotxe dissenyat aerodinàmicament per maximitzar l’ ús del vent a favor de la propulsió . El pilot se situa dins de la cabina central, pràcticament estirat, i des d’aquí pot dirigir de manera suau el navili per corregir les possibles desviacions.
Publicat dins de PíndolesDigitals
Deixa un comentari
->[Astronautes]
![](https://decine21.com/media/com_decine21/listas/100060/27476d2d55b044fbc3136df0ec817334-780.jpg)
Viatge a la lluna (1902)
Sabies que…
|
“Imagineu que esteu a la lluna. Heu finalitzat la vostra missió i ha arribat l’hora de tornar a la Terra; però ara teniu un greu problema: heu recollit tantes mostres lunars que la nau no pot suportar l’excés de pes. Us veieu obligats a establir un ordre de prioritats entre tots els objectes que porteu a l’equipatge per decidir quins haureu de deixar”
Cerca la utilitat dels objectes i estableix l’ordre de prioritat
Publicat dins de Essentials
Deixa un comentari
->[Motivar el silenci]
1. Convideu l’alumnat a pensar en silenci en un so.
2. Els participants s’enumeren en cercle, dient el número consecutiu que va dir el seu company més proper (1,2,3,4…)
3. Ara es convida a romandre en absolut silenci. Es motiva perquè percebin els sons que han aparegut en silenci
Escriu en gran nombre aleatori. Aquest ha d’emetre el so que va pensar durant un breu instant. És important que hi hagi almenys un minut de temps per facilitar la visualització.
Publicat dins de Essentials
Deixa un comentari
->[Situacions d’aprenentatge]
Són escenaris que l’alumnat es troba a la vida real i que els centres educatius poden utilitzar per desenvolupar aprenentatges.
Plantegen un context concret, una realitat actual, passada o previsible en el futur, en forma de pregunta o problema que cal comprendre, a la que cal donar resposta o sobre la que s’ha d’intervenir.Permet articular la programació del curs de qualsevol nivell, àrea, matèria o àmbit, a partir d’una seqüència de contextos, reptes o circumstàncies del món real.
COL·LABORAR – COMUNICAR – AUTOREGULAR-SE – GESTIONAR INFORMACIÓ – RECURSOS – RAONAR – IMAGINAR – PLANIFICAR – EXPLORAR … |
Situa a l’alumnat en una posició activa respecte del seu propi aprenentatge.
Font: Currículum Departament d’Educació
Publicat dins de T'agradaria saber...
Deixa un comentari
->[Tecnologia i…]
- Trieu un tema que es presti a la idea de fer llistes de pros i contres/avantatges i desavantatges i punts a favor/punts en contra per a algun problema. Dividir els alumnes en petits grups.
- Feu que els grups arribin amb almenys tres punts per cada bàndol. A més, feu saber als estudiants si haurien d’ajuntar les seves llistes en forma de punts o frases completes.
- Un cop els alumnes hagin tingut temps per completar l’activitat, torneu a reunir la classe per compartir i discutir els punts de cada costat.
Publicat dins de Essentials
Deixa un comentari
->[Activitat creativa]
Utensili per a subjectar o unir papers que consisteix en una barreta de plàstic o de metall, a vegades recobert de plàstic, doblegada diverses vegades sobre si mateixa; el paper s’introdueix entre els plecs, de manera que queda subjecte per pressió.
Pensa en tots els usos que li podries donar a un clip. Fes una llista amb totes les idees que se t’acudeixin. Revisa-la i compta el nombre d’idees diferents.
A veure quantes ets capaç de trobar!
Publicat dins de 01_Terrible...ment extraordinària., Essentials
Deixa un comentari