[Història de sis paraules]

Objectius

  • Implementar el paral·lelisme* i saber com funciona en Scratch.
  • Utilitzar els esdeveniments* i comprovar com funcionen.

*paral·lelisme: fer que les coses ocorrin al mateix temps

*esdeveniments: una cosa causa que ocorri una altra

La llegenda diu que una vegada van desafiar a Hemingway (1899-1961) a escriure un conte en sis paraules. El resultat:

“On sale: baby shoes, never worn”

 Així va néixer el micro-gènere de les històries en sis paraules.

Llibres

El repte d’avui consisteix en això: crear una història sobre algun aspecte de la teva vida en notes adhesives —real, fictícia— en sis paraules. 

 EXEMPLES

  • Els llops esperen en el pati.
  • Va pujar en bicicleta. Va volar.
  • Tipus de sang del nadó? Humà.

    Escenes del meu projecte

Què està passant?

Quins són els elements importants?

Publicat dins de 05_IMAGINA, PROGRAMA I COMPARTEIX | Etiquetat com a | Deixa un comentari

[About me (sobre mi)]

Objectius

  • Reconèixer un ampli rang de blocs Scratch.
  • Crear un projecte Scratch  interactiu fruit  dels meus  interessos.
  • Com pots combinar imatges i sons interessants per a fer un collage interactiu sobre tu?

PAS A PAS 

  1. Crea un personatge (tria, pintura, sorpresa, puja)
  2. Fes-ho interactiu
    Fes el teu personatge interactiu afegint programes perquè el personatge respongui a clics, tecles  i més.

  1. BLOCS per a utilitzar

 

Planifica

_Descripció del projecte que vull crear

_Passos que seguiré per a desenvolupar el meu projecte

_Recursos (personatges, escenaris, exemples) que tinc llestos per a desenvolupar el meu projecte:

Font: Programació creativa. Karen Brennan, Michelle Chung y Jeff Hawson
Publicat dins de 05_IMAGINA, PROGRAMA I COMPARTEIX | Etiquetat com a | Deixa un comentari

TNT13_Com cap altre

Publicat dins de TECnotícies | Etiquetat com a | Deixa un comentari

TNT12_Mars 2020.

Publicat dins de TECnotícies | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

PR_8

Profe… ha quedado niquelao – Alumne de 3ESO

Publicat dins de Per REC-ordar | Deixa un comentari

->[Treball Cooperatiu]

Perquè el treball cooperatiu sigui potencialment educatiu ha de complir una sèrie de condicions, i en aquestes coincideixen, els autors i autores que es dediquen a l’estudi d’aquest tema.

 

Publicat dins de T'agradaria saber... | Deixa un comentari

->[TNT_19-20]

COM BLINDAR LES TEVES CONTRASENYES?
LA TECNOLOGIA QUE AJUDA A FACILITAR LA COMUNICACIÓ A NENS AMB PARÀLISIS CEREBRAL
Ús de drons en emergències sanitàries
xina treballa el 6G
Una companyia europea supera la primera prova del seu taxi volador urbà
LA INTELIGENCIA ARTIFICIAL ES CONSOLIDA EN LA SELCCIÓ D’ASPIRANTS A EMPLEUS
UNA APP PERMETIA ESPIAR COMPTES PRIVADES D’INSTAGRAM
ulleres per a daltònics
Fira tecnològica
Implants de microxips dóna’n la volta al món
signaloud, uns guants que permeten traduir el llenguatge de signes a veu i text
Reeixit “ull electrònic” ofereix esperances per a cecs
Microsoft treballa en un llàpis digital que es converteix en un auricular bluethooth
EL CORONAVIRUS FORÇA A LES EMPRESES A ACCELERAR EL TELETREBALL
ull biònic
El cotxe “indestructible”…
Tecnologia per a impedir l’arribada de plàstics als oceans
2020, un any de grans canvis tecnològics
Aplicacions que et substitulen el dia a dia i descriuen la vida en temps real
Mobility Experience (CUbE)
FINGERBOT
Exoesqueletos
Dispositivo para personas paralíticas
La cápsula que contiene una sonda intestinal
Presenten el primer aerotaxi per desplaçar-se per la ciutat de manera autonoma
Creen nano-robots injectables que detecten i destrueixen tumors cancerigens
Y-BRUSH
Apps utiles en caso de incendio
Descobreixen com hackear un altaveu intel·ligent mitjançant un capdavanter làser
Aplicació que detecta enfermetats

 

Publicat dins de TECnotícies | Deixa un comentari

->[Una vacuna pel planeta]

QUÈ SÓN ELS OBJECTIUS DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE?

Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), també coneguts com a Objectius Mundials, es van adoptar per tots els Estats membres en 2015 com una crida universal per a posar fi a la pobresa, protegir el planeta i garantir que totes les persones gaudeixin de pau i prosperitat per a 2030.

Els 17 ODS estan integrats, ja que reconeixen que les intervencions en una àrea afectaran els resultats d’unes altres i que el desenvolupament ha d’equilibrar la sostenibilitat mig ambiental, econòmica i social.

Visiteu els llocs web que hi ha a continuació per entrar en matèria:

12galets.com/

https://www.diba.cat/web/ods/que-son-els-ods

https://www.un.org/sustainabledevelopment/es/objetivos-de-desarrollo-sostenible/

https://worldslargestlesson.globalgoals.org/es/

Després de la visita us toca a vosaltres… 3, 2, 1

  • Del que has llegit, vist, escoltat… escriu 3 idees que t’hagin cridat l’atenció amb relació dels ODS.
  • Escriu 2 preguntes i respon-les. Com exemples: Fa alguna diferència si…? Què passa si…?
  • Redacta (1 paraula, 1 frase) i  il·lustra-la en una cartolina o paper. Fes-te una fotografia i penja-la en aquesta tasca. Recorda que ha d’estar relacionat amb un ODS.

Aquesta tasca servirà per a recopilar idees i buscar aquelles més adequades per a millorar la nostra relació amb l’entorn. Per això, pensa d’explicar aquestes coses que has fet durant aquestes setmanes de confinament i que són positives per al Planeta. Son les “vacunes” que poden servir per a curar a la naturalesa, i volem conèixer-les i compartir-les.

 

Tramesa de la tasca:

Text en línia (3 idees, 2 preguntes i respostes)

Tramesa de fitxers (fotografia)

Sort i endavant!

Publicat dins de COMPETÈNCIES BÀSIQUES | Deixa un comentari

->[Cerquem informació i compartim resultats (Fòrum)]

És probable que algun cop hàgiu sentit allò de:

Les tecnologies enriqueixen i impacten en la vida de les persones i les societats a tot el món”

La teva feina consisteix a fer una cerca d’informació per donar la teva opinió fonamentada sobre l’afirmació anterior.

Quan hagis fet la cerca corresponent, hauràs de fer una intervenció en aquest fòrum. La teva intervenció ha de seguir aquestes pautes:

  • Encapçala i tanca la teva intervenció amb una salutació i un comiat, respectivament.
  • La teva intervenció ha de constar de tres paràgrafs:

– En el primer paràgraf has d’expressar la teva opinió, bé sigui a favor o bé en contra, de l’afirmació que encapçala aquesta tasca.

– En el segon paràgraf hauràs de citar, com a mínim, dues pàgines web (caldrà que posis l’enllaç actiu a aquestes adreces web) que reforcin i justifiquin la teva opinió.

– En el tercer paràgraf hauràs de comentar la relació existent entre TECNOLOGIA  i la vida de les persones a tot el món. Per reforçar aquest últim comentari, hauràs de citar dues pàgines web (caldrà que posis l’enllaç actiu a aquestes adreces web) que reforcin el teu comentari.

– Abans de fer la teva intervenció al fòrum, revisa-la i corregeix-la, si és el cas.

Criteris d’avaluació de la participació en el fòrum:  

  • L’acompliment dels requisits explicitats en l’enunciat pel que fa a la intervenció de participació en el fòrum.
  • L’estructuració correcta de les intervencions o participacions (salutació i comiat, inclosos).
  • Es valorarà la capacitat d’elaborar un escrit de manera clara, coherent i detallada (amb exemples, justificacions i argumentacions sòlides).
  • Ús d’un registre estàndard, amb correcció lingüística, que evidenciï una revisió dels text abans de presentar-lo.
Publicat dins de COMPETÈNCIES BÀSIQUES | Deixa un comentari

->[Escriptura TECreativ@]

Anem a treballar  l’expressió escrita fent servir una  imatge.

Imatge. Jo, robot  (títol original en anglès: I, robot) és una pel·lícula de ciència-ficció produïda el 2004, dirigida per Alex Proyas i protagonitzada per Will Smith. Està basada en una recopilació de contes del mateix nom, Jo, robot, escrits per Isaac Asimov.

Escriu en l’apartat 01_És ciència ficció o és realitat? de la PDA, una història de robòtica relacionada amb la imatge anterior. No et preocupis si la teva història és absurda o sense sentit. Escriu sense preocupar-te i deixa’t portar.

Objectius :

  • Practicar l’expressió escrita i observar el procés d’escriptura.
  • Fomentar la creativitat.
  • Aprendre a utilitzar el processador de text de la teva PDA.
  • Gaudir de la tecnologia escrivint una història inventada sobre robots.

Recursos

 

  1. Com començar?

_Inserta la imatge en la PDA, apartat 01 És ciència ficció o és realitat? enllaç: https://canalhollywood.es/wp-content/uploads/yo-robot.jpg

_Pot ser interessant fer-nos preguntes sobre la imatge com per exemple: On i quan passa la història? Qui apareix en la imatge? Quina relació hi ha amb el conflicte? Què  passa? 

_Hem de respondre sense pensar massa, per no permetre que conscientment estiguem preparant per endavant la història que anem a escriure després.

_A continuació, comencem a escriure sense tenir un guió ni una estructura prèvia. Simplement deixant-nos portar pel que ens inspiri la imatge o per les respostes a les preguntes que anteriorment hem formulat.

  1. Algunes idees per escriure la història.

1. El primer pas pot ser fer una pluja d’idees en un paper. Dóna’t un temps determinat (cinc minuts podria estar bé). Escriu totes les idees que et vingui al cap sense esborrar-ne ni dir-te que eixa idea és una ximpleria.

2. Quan hagin passat els cinc minuts, deixa d’escriure. Llig novament les idees que estan escrites. Organitza-les, agrupa-les. Tria aquella idea que penses que millor s’adapta a l’estat d’ànim que tens.

3. Ara pensa bé la història que vols contar i pensa com la faràs acabar. Planteja quins seran els personatges, on i quan passarà l’acció.

4. Rumia el títol de la història.

5. Comença a escriure intentar forjar una història amb sentit. Quan estigues bloquejat/ada, atura l’escriptura i la reprens més tard, segur que tens noves idees. Pots tornar a mirar les idees que has quedat escrites al paper.

6. No oblides, com qualsevol narració, ha de tenir una introducció o inici, un desenvolupament de l’acció i un final.

EXEMPLES: Hi havia una vegada …Va viure al …El seu amic …Malauradament, …De sobte…En qualsevol cas, …Durant el viatge a…Eventualment…De cop, …Finalment, …

CRITERIS D’AVALUACIÓ

  • Preparar una història escrita  en  l’ apartat 01_És ciència ficció o és realitat? de la PDA amb un màxim de 30 línies.
  • Utilitzar diferents eines de la barra d’edició de la PDA (tipus de lletra, color, subratllat, negreta, insertar imatge…)
  • Fer una llista  de 5 o més paraules o idees relacionades amb la robòtica.
  • Escriure amb correcció ortogràfica bàsica.
  • Utilitzar connectors i signes de puntuació per enllaçar les idees i  usar un lèxic adequat.

 

Publicat dins de COMPETÈNCIES BÀSIQUES | Deixa un comentari