Alexia Família: programari de gestió i comunicació a partir del curs 2017-2018

0

Després d’haver utilitzat el VirtusClass durant el curs 2016-2017 ens hem vist abocats a prescindir d’aquest programari de gestió i comunicació. Amb el VirtusClass feiem l’enviament de les e-circulars, missatges SMS, el control d’absències i retards dels alumnes i les actes d’entrevistes dels tutors amb les famílies.

Alexia funcionalitat

A partir del curs 2017-2018 Alexia família serà l’únic programari del centre per la gestió acadèmico-administrativa, la comunicació i la integració dels recursos on-line. De fet, la plataforma Alexia Escola és la que hem utilitzat des de fa anys per gestionar els rebuts, la matriculació i l’avaluació de l’alumnat. Ara, amb l’ampliació a l’Alexia Família, podem incorporar la gestió de la comunicació i dels altres aspectes esmentats abans, en aquesta única plataforma i permetre la interactivitat amb les famílies i amb els alumnes.

 

Alexia família

Estem treballant per fer la configuració dels diferents mòduls. A finals de juliol es va fer la migració de les dades des de la plataforma amb la versió windows a la versió que treballa al núvol (serveis cloud). Això ens permetrà treballar amb la versió web i amb les Apps prteparades per als mòbils i les tauletes.

Alexia web app

Hi ha tres versions disponibles al Play Store i a l’App Store

 

tres Alexia

 

Segons el dispositiu que utilitzeu escrivint Alexia Familia en el cercador del Play Store us poden aparèixer fins a 3 Apps diferents: Alexia Educación / Alexia / Alexia Familia.

  • Alexia Família: És l’aplicació per a les Famílies (mòbils o tauletes)
  • Alexia: És l’aplicació per al professorat (Tauletes Android)
  • Alexia Educación: És l’aplicació per al professorast (mòbils Android)

La meva recomanació és que als dispositius mòbils baixeu i useu la versió de l’App recomanada per cada dispositiu.

 

Virtusclass: un pas més en la integració de les TIC a la nostra escola

0

captura virtusclass 2

 

A partir d’aquest curs 2016-2017 disposarem de la plataforma Virtusclass en la integració de les TIC en la nostra feina a l’escola. En el marc del VirsaTIC anem desenvolupan una sèrie d’accions que ens han de permetre treballar en les activitats de gestió i d’ensenyament-aprenentatge beneficiant-nos dels avantatges de les eines i recursos TIC.

 

Virtusclass complementa la gestió acadèmico-administrativa perquè ens permetrà millorar la comunicació amb les famílies mitjançant l’enviament de missatges push a través de les APPs corresponents d’aquest programari, a més a més dels enviaments per e-circulars i els SMS que ja fem amb el Virtus360. D’altra banda facilitarà el control i la comunicació del seguiment de les absències i els retards dels alumnes amb vàries notificacions diàries a nivels de totes les etapes educatives impartides.

 

La gestió on-line de les sol·licituds d’entrevistes amb les famílies també és un dels punts forts d’aquesta aplicació per a concretar les dates i la disponibilitat del professorat i dels pares-mares.

 

Continuarem digitalitzant les actes de les entrevistes amb les famílies com ja fèiem amb el Virtus360.

 

També aquesta plataforma tindrà incidència en les activitats d’ensenyament-aprenentatge ja que permet la creació d‘aules virtuals i la integració dels recursos aportats per la G Suite de Google que tenim associada al domini vergesalut.net. També hem preparat la informació necessària per a fer la gestió dels recursos compartits mitjançant la reserva on-line d’aquests recursos, com ara les aules multimèdia, els netbooks, els laboratoris, les aules de dibuix, de música, de ritme o els materials d’oficina …

 

Al llarg del curs anirem ampliant l’ús dels molts altres recursos que ens aportarà el Virtusclass com a substitut del Virtus360. Entre d’altres el control i seguiment de les faltes disciplinàries dels alumnes i el seguiment tutorial.

Pissarra Digital Interactiva a l’aula 7 de l’edifici de secundària

0

A la primera setmana d’octubre hem acabat la instal·lació dels diferents components i de la infraestructura necessària per a poder disposar d’una PDI a l’aula 7 de l’edifici de Secundària. Aquesta aula és utilitzada per diferents grups d’alumnes que cursen algunes matèries optatives de batxillerat.

L’equipament consisteix en una pantalla de projecció, el projector Epson 750wi que és interactiu, i l’armari amb l’ordinador corresponent i els punts d’accés a la xarxa local cablejats. També hi ha un parell d’altaveus.

 

Ordinador Acer TRavelmate 5744 8 Mb RAM, 750 Mb HDD, HD Led, Intel HD, ...

Ordinador Acer TRavelmate 5744 8 Mb RAM, 750 Mb HDD, HD Led, Intel HD, …

 

Projector interactiu Epson 475 wi

Projector interactiu Epson 475 wi

 

pdi-eso-8

Armari amb el portàtil i els dos punts d’accés ethernet a la xarxa local

 

 

 

 

 

VideoBlog de la biblioteca Padre Bustillo

0

Hem afegit una nova secció al bloc de la nostra Biblioteca Padre Bustillo. Es tracta d’un videoblog en el qual anirem mostran vídeos gravats pels nostres alumnes amb una temàtica relacionada amb la lectura. Inicialment, hem posat el vídeo d’introducció que han el·laborat alguns alumnes de Batxillerat.

captura logo videoblog combinat logo

L’accés al videoblog es fa des de la pàgina d’inici del bloc amb l’enllaç corresponent a la part dreta o a través de qualsevol dels menús en els quals apareix aquesta secció.

Ben aviat anirem afegint els vídeos que pujem al nostre canal de vídeos de Youtube.

Tauletes per a Infantil

0

Hem adquirir 15 tauletes Samsung per treballar amb els nes i nenes de P4 i P5 a l’aula.

D’aquesta manera mitjançant els jocs hem treballat:

  • La lògica matemàtica
  • Les figures geomètriques
  • La memòria visual
  • L’atenció i concentració
  • La situació espaial

Als nens i nenes es el agrada molt treballar amb aquestes eines i ens demostrem que la seva acapacitat per manipular-les és excel·lent.

 

“Quan toques, veus, sents i fas aprens més”

Nou bloc per a la nostra Biblioteca

0

La nostra biblioteca ja té el seu bloc!. A partir d’ara tota la informació relacionada amb la biblioteca escolar Padre Bustillo es podrà seguir a través del nou bloc: bibliotecavirsa.wordpress.com.

La secció més important del bloc és Els llibres del mes on anem proposant, cada mes, la lectura d’un llibre per cadascuna de les etapes impartides: Infantil, Primària, ESO i Batxillerat. Les entrades es poden consultar per categories (Infantil, Primària, ESO i Batxillerat) o per mesos (novembre 2015, octubre 2015, …). També es pot consultar al bloc les Guies de lectura que ens fa arribar el Seminari de Dinamització de biblioteques escolars Baix Llobregat I.

En altres apartats del bloc poden conèixer les Normes de funcionament de la biblioteca, com demanar el préstec de materials, el funcionament de la zona d’ordinadors o com funciona el servei d’informació i referència. Properament incorporarem altres seccions. Els animen a consultar la informació del bloc i a participar-hi, si així ho desitgen, a través del comentaris sobre les diferents entrades.

 

biblioteca P. Bustillo3

 

Captura bloc biblio web

Actualització del Moodle

0

A partir del curs 14-15 hem fet una actualització del Moodle que està allotjat al nostre hosting. Des de que vàrem iniciar el treball amb aquest entorn virtual de formació havíem treballat amb la versió 1.6. Actualment, hem instal·lat la versió 2.4.1 ja que és una versió estable i no podem actualitzar a versions superiors per algunes limitacions del nostre hosting. De fet, disposem del MoodleVirsa i del MoodleTIC i els dos han estat actualitzats.


 

El MoodleVirsa és utilitzat amb el nostre alumnat per a la formació virtual amb activitats d’ensenyament-aprenentatge repartides en 41 cursos, alguns dels quals encara en fase de preparació i no visibles per a l’alumnat. Hi ha 1070 usuaris registrats però encara hem de fer una actualització d’usuaris i donar de baixa aquells que ja han finalitzat els seus estudis en el nostre centre.

Captura MoodleVirsa


 

CapturaintranetEl MoodleTIC és la base de la Intranet del professorat, amb 63 usuaris registrats. Entre d’altres, acompleix la funció d’aconseguir una “escola sense papers” i així contribueix a mantenir els objectius que ens permeten continuar amb el distintiu d’Escola Verda.

 

CapturaMotic2

 

 

Fibra òptica amb connexió de 100 Mb a Internet

0

A partir d’aquest curs 2013-2014 disposem d’una connexió a Internet amb Movistar Fibra òptica 100Mb. Això ens ha de permetre millorar substàncialment l’accés a Internet del conjunt d’ordinadors instal·lats en xarxa local (ethernet i wifi).

La fibra òptica és un mitjà de transmissió de dades que consisteix en un fil molt fi de material transparent, vidre o materials plàstics, pel qual s’envien polsos de llum que representen les dades a transmetre.
La tecnologia FTTH presenta els següents avantatges:
– Gran velocitat en la transmissió de dades: Amb la fibra òptica pots assolir velocitats d’1 Gigabit per segon i rebre a més diversos canals d’Alta Definició i 3D simultàniament.
– Excel·lent capacitat de transmissió. Això és a causa de que el senyal és immune a interferències externes.
– Més seguretat en la transmissió de dades. Un dels valors especialment important en aplicacions que requereixin un alt nivell de confidencialitat.
Captura Test velocidad

Pissarres digitals interactives a 5è i 6è de Primària, a 4t d’ESO i a 2n de Batxillerat

0

Des del 29 d’agost fins el 12 de setembre hem instal·lat les pissarres digitals a les aules de 5è i 6è de Primària i a 4t d’ESO i a 2n de Batxillerat. Finalitzem així l’aplicació del pla d’implantació de les PDI, previst en el VIRSATIC per al nostre centre, pel que fa a les aules dels grups-classe. Amb aquestes noves pissarres a partir del curs 2012-2013 tots els grups-classe, des d’Infantil fins a Batxillerat, passant per la Primària i l’ESO, disposen de la possibilitat d’usar aquesta eina en les activitats quotidianes d’ensenyament-aprenentatge.

A continuació podem llegir les principals característiques d’aquesta nova instal·lació

  • 10 noves PDI
    • 4 a Primària: 2 a 5è i 2 a 6è
    • 3 a ESO: 3 a 4t d’ESO
    • 3 a Batxillerat: 3 a 2n de Batxillerat

Components de les PDI

  • 10 projectors EPSON EB 475 wi
    • Els projectors tenen la tecnologia interactiva incorporada
    • En aquest model, hi ha un llapis electrònic per al profressor/a i un altre per a l’alumne/a la qual cosa permet el treball simultani de dues persones
  • 10 armaris amb clau
    • Contenen les connexions a la xarxa local (2 punts ethernet), la regleta d’endolls amb un magnetotèrmic i les safates per a col·locar l’ordinador i els dispositius de control: teclat, ratolí, llapis electrònic i comandament del projector
  • 10 parelles d’altaveus autoamplificats
  • 10 teclats i ratolins sense fil Logitech MK 260
  • 10 ordinadors notebook
    • ACER Travelmate 5744 amb 8 MB de RAM, 750 Mb de disc dur i gràfica Intel HD
  • Superfície de projecció
  • A les aules de primària hem col·locat 4 pissarres blanques mats d’acer vitrificat de 2 m x 1,20 m al damunt d’una part de la pissarra verda.
  • A les aules de 4t d’ESO i 2n de Batxillerat hem optat per a aprofitar la pissarra verda de 5m x 1,20 m  com a superfície de projecció i escriptura. Les pissarres han estat recobertes d’una làmina blanca especial de manera que això permet la projecció de les imatges i la interacció amb el llapis electrònic i, també, l’escriptura convencional amb retoladors de pissarra blanca.
  • Cablejat de xarxa i elèctric
    • Connexions i cablejat de xarxa i elèctric fins a les diferents aules amb les canals tabicades corresponents fins l’interior dels armaris
  • Instal·lació del programari d’ús habitual
    • Navegadors, ofimàtica, tractament d’imatge, so i vídeo, eines d’autors, utilitats de manteniment, antivirus, programari de gestió i control de la PDI, continguts digitals dels llibres de text, …

Llapis blau i taronja del Projector Epson 475 wi

 

Armari rack per a l'ordinador i les connexions elèctriques i de xarxa

Projector interactiu Epson 475 wi

Ordinador Acer Travelmate 5744 amb 8 Mb RAM, 750 Mb HDD, HD Led, Intel HD, Intel Core i3, ...

Article sobre les PDI a la nostra escola publicat a l’Anuari 2011-2012

0

Les pissarres digitals interactives a la nostra escola

Les coses canvien. Darrerament a més velocitat del que ho han fet mai. Si teniu al voltant estudiants, especialment dels més jovenets, poder heu sentit a parlar de les PDIs (llegiu pedeiïs). Fan servir la paraula com si res, però suposen un canvi important en el funcionament i les possibilitats d’una aula. Però… de què estan parlant? Comencem pel principi: què és una PDI?.

Una PDI és un Pissarra Digital Interactiva, és la versió moderna de les pissarres de guix de tota la vida, però amb unes quantes diferències… Imagineu-vos una pantalla enorme, on s’hi pot escriure, veure vídeos o navegar per Internet. N’hi ha de tàctils que funcionen directament amb els dits. Hauríeu de veure als nens d’infantil resolent trencaclosques, ordenant seqüències de números o aprenent les seves primeres paraules. Ara no només poden escriure sinó que després poden moure les paraules per la pantalla arrossegant-les amb la mà. Altres funcionen amb una mena de llapis digitals que es connecten per rajos infrarojos al projector. Aquests aparells converteixen una pissarra blanca qualsevol, (d’aquelles que funcionen amb retoladors que s’esborren amb la mà), en una pantalla d’ordinador immensa, on amés, pots moure el ratolí.

Així doncs, una PDI és un sistema informàtic multimèdia, un ordinador connectat a una pantalla enorme, amb un equip de so que permet transformar la classe en una sala de cinema en qüestió de segons i que, davant de qualsevol dubte que apareix a classe, permet accedir directament a Internet per trobar més informació. Imagineu-vos que estem parlant de la fotosíntesi i no queda clar com funciona, trobem un vídeo a Youtube i en segons, l’estem mirant a classe. Sembla divertit, oi?

Per Christian Negre, a Opinió

N’hi ha prou amb que sigui divertit per a justificar una quantiosa inversió econòmica?. Es tracta d’una moda?. Milloren el procés d’ensenyament-aprenentatge de manera significativa?. Poden ajudar a reduir el tan llastimós fracàs escolar? Realment, fan canviar la relació professorat-alumnat i els seus respectius rols?

Qüestions com les anteriors i moltes altres no es poden respondre fàcilment i més si tenim en compte que la introducció de noves tecnologies a l’escola molt sovint ha anat acompanyada d’expectatives de canvi i d’innovació educativa que al cap del temps mai no s’han acabat de produir.

Sembla que totes aquestes possibilitats de les PDI, junt amb tots els canvis que s’estan duent a terme en la societat en general, haurien de fer canviar l’activitat escolar i s’hauria de produir una autèntica revolució educativa… però es corre el risc de seguir fent el mateix de sempre (vella pedagogia) però amb recursos tecnològics del segle XXI (noves tecnologies).

A la nostra escola hem fet un pas endavant i, en el marc del VIRSATIC – el nostre pla d’integració de les TIC en tots els àmbits de la gestió i de l’ensenyament-aprenentatge -, hem instal·lat des de la setmana santa del curs 2010 – 2011:

  • 6 PDI tàctils a les 6 aules d’Infantil
  • 8 PDI a 1r, 2n, 3r i 4t de Primària
  • 9 PDI a 1r, 2n i 3r d’ESO
  • 3 PDI a 1r de Batxillerat.

Molt probablement, al Nadal del curs 2012-2013 finalitzarem la instal·lació de 4 PDI a 5è i 6è de Primària, 3 PDI a 4t d’ESO i 3 PDI a 2n de Batxillerat.

Però, n’hi ha prou amb la disponibilitat dels recursos materials?. És clar que no. Per això, és del tot imprescindible fer la formació en l’ús i el coneixement de les metodologies i estratègies específiques per a treure el màxim profit d’aquesta eina tecnològica. Per aquest motiu, tot el claustre de Primària (Infantil i Primària) ha fet un curs de formació de 15 hores al llarg del segon trimestre del curs actual i el claustre de Secundària (ESO i Batxillerat) farà un curs inicial de 15 hores i un altre curs avançat, també de 15 hores, les dues últimes setmanes del mes de juny.

La pissarra digital interactiva està resultant una eina molt útil en la tasca diària a l’aula. No hi ha dubte que és un avantatge respecte als recursos que hem fet servir fins ara, el seu ús és molt senzill i intuïtiu, l’èxit està gairebé assegurat. Gràcies a que la PDI és una gran superfície sobre la qual podem presentar nombrosos continguts i mitjans de forma simultània, dinàmica i controlada, produeix en els alumnes i als professors, una important sensació d’autoconfiança.

Tot està a les nostres mans i en la possibilitat real de desenvolupar les habilitats necessàries en els nostres alumnes.

Josep Ma Saura Badia

Cap de TIC i MAV

Go to Top