PROJECTE PATI

El Claustre de l’Escola Miquel Martí i Pol volem donar les gràcies a tots els pares, mares, avis, àvies, tiets, tietes,… per la vostra col·laboració en el projecte que estem portant a terme sobre el pati.
Amb la vostra ajuda, volem aconseguir que el pati, no només sigui un espai per esbargir-se, sinó també sigui un espai educatiu i molt enriquidor.
Hem començat fent un Chill out posant una estora d’herba amb uns coixins, on els nens/es es poden relaxar llegint llibres i descansant tot parlant els uns amb els altres. El pati promou la socialització, la participació, la creativitat i permet adquirir moltes habilitats socials com resoldre conflictes i prendre decisions.
Com més divers sigui el pati i més jocs oferim als infants, major llibertat tindran els nens/es a l’hora de jugar i podran gaudir d’experiències molt més enriquidores. L’avi de l‘Eira i l’Irune ens ha construït una gran cuineta, que pares i mares voluntaris ens van venir a envernissar.
Les estones de pati són un espai molt útil per seguir educant. Cal aprofitar el seu potencial i no deixar-lo com una simple estona de lleure.
El curs vinent seguirem treballant  en el projecte i esperem que puguem seguir gaudint de la vostra ajuda.
Moltes gràcies a tots/es per la vostra col·laboració.
IMG_3193

PROJECTE “MARE MORTUM”

Com ja sabeu, al llarg d’aquest curs els alumnes d’Educació Infantil i Primària hem estat treballant en el projecte “Caos” amb l’objectiu de relacionar la pedagogia amb les arts contemporànies a l’escola.

El CAOS forma part de l’existència humana i implica la incapacitat de tenir-ho tot sota control. Partint d’aquest concepte hem apostat per realitzar un Happening (manifestació artística) recreant la ruta migratòria més caòtica i mortal del món: l’exili dels refugiats sirians.

L’objectiu d’aquest treball ha estat evidenciar veritats ocultes, potenciar l’esperit de crítica i de protesta social, utilitzant l’art com a vehicle d’expressió.

La realitat pot resultar molt més contundent que qualsevol ficció, per aquest motiu volem creure que existeix la possibilitat de somiar amb llibertat un món diferent, més humanitari.

Tal i com va dir Adam Broomberg: “La responsabilitat de reinventar i transformar la realitat resideix en l’artista. En ell recau el treball de provocar la reflexió i el debat en el públic.

El resultat final de tot aquest treball ha estat el Happening que hem titulat: Mare Mortum.

Imatge de previsualització de YouTube

El procés que hem seguit per fer tot el treball del CAOS ha estat el següent:

Imatge de previsualització de YouTube

PRESENTACIÓ DEL “Mare Mortum”A LA UNIVERSITAT DE VIC

Aquest curs un grup d’alumnes ha anat a la Universitat de Vic a presentar el projecte Mare Mortum a la resta d’escoles participants. De tots els alumnes que es van presentar voluntaris es va fer un sorteig per anar a fer la presentació.

Imatge de previsualització de YouTube

Agraïm a la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt la seva col·laboració i el seu suport per poder dur a terme tot el projecte del Mare Mortum.

Finalment visitarem l‘exposició a les AcVic, els dies 19 i 26 de maig, per conèixer tots els treballs realitzats per totes les escoles participants en el projecte de “El CAOS”.

Esperem que l’any vinent us puguem presentar un nou projecte!

Jornada de portes obertes

Com cada any l’escola Miquel Martí i Pol obre les seves portes a tots els que ens vulguin conèixer.

Ceip Miquel Martí i Pol de Lliçà d'Amunt

Podreu venir dimecres 8 de març d’ 17:00 a 19:00 hores. Us ensenyarem les nostres instal·lacions, us explicarem el nostre projecte educatiu i podreu saber com treballem i qui som.  També coneixereu les mares i els pares que formen part de l’AMPA Podreu demanar hora per formalitzar la preinscripció a secretaria.

El període de preinscripció és del 23 de març al 4 d’abril.

Per més informació: http://queestudiar.gencat.cat/ca/preinscripcio/info-general

Projecte Art i Escola: EL CAOS

Us informem que aquest any l’escola torna a participar al projecte d’Art i Escola. Aquest projecte consisteix en treballar l’art a partir d’una temàtica concreta. Aquest any l’eix central del projecte és el CAOS.

Per iniciar l’activitat necessitaríem que tots els alumnes de l’escola portessin una definició del significat de CAOS: poden ser sinònims, definicions de diccionaris (psicològic, sociològic, filosòfic… els poden trobar a internet), explicacions personals, etc. A l’hora de presentar aquesta  definició podeu utilitzar diferents formats per tal de potenciar la creativitat: es pot representar mitjançant l’escriptura o el dibuix, en un post-it, en un tovalló de paper,  en un paper reciclat, en un tros de fullola, fent una composició amb lletres de diari,  en un “posa gots”…

Totes les definicions s’utilitzaran per confegir un mural  caòtic que s’exposarà  al vestíbul per explicar què és el caos.

El projecte del Caos que realitzarem a l’escola el basarem en el caos que genera el flux migratori dels refugiats. Per aquest motiu, necessitem també que tots els alumnes portin una foto dels refugiats impresa, o retallada de diari. Poden ser de qualsevol mida, però com a màxim de mig full.

La data límit per portar les definicions de Caos i les fotos de refugiats és el divendres 3 de març.

Com el curs passat, totes les escoles participants tindran la possibilitat d’exposar i donar a conèixer el seu projecte a la Universitat de Vic. Es farà una trobada d’escoles i els alumnes podran veure els treballs presentats. Com a cloenda, tots els treballs realitzats s’exposaran a l’ACVIC (Centre d’Arts Contemporànies de Vic).

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

 

L’equip de mestres

CONCERT DE NADAL 2016

Com cada any, us presentem el tradicional concert de Nadales que hem preparat per a vosaltres.

Els alumnes de P3 (La Selva) cantem la cançó del CAGA TIÓ. Esperem que us agradi.

Imatge de previsualització de YouTube

Els Massai Mara (P4) hem preparat una cançó molt tradicional, com “ELS CANALONS ESTAN MOLT BONS”, que com tots sabeu és el menjar típic del dia de Sant Esteve.

Imatge de previsualització de YouTube

Els Kilimanjaro (P5), com que som els més grans d’infantil ens hem atrevit a cantar “JA ÉS NADAL”. És una cançó que segur tothom coneixeu.

Imatge de previsualització de YouTube

A primària aquest any hem preparat un repertori de Nadales amb la música de cançons molt conegudes per tots vosaltres, però amb lletra adaptada al Nadal. Estem ben segurs que les reconeixereu de seguida.

Els nens i nenes de 1r, l’Amazones, ha volgut interpretar la seva cançó amb la música dels Beatles. Esperem que us agradi i podeu recordar temps enrere amb la cançó “Yellow submarine”. La nostra versió es diu “BLANCA NAVIDAD”.

Imatge de previsualització de YouTube

Amb les classes New York i Hollywood (2n) ens anem als anys 70 i cantem amb la música de la sèrie televisiva “Cuèntame”. El títol de la nostra cançó: “CÀNTAME”.

Imatge de previsualització de YouTube

Amb la música de La Chica ye-ye ens traslladem als típics “guateques” de l’època dels 60. Esperem que us agradi la versió que hem preparat els alumnes de 3r (Les Torres Petrones i El Temple Blanc) “PASTORES, PASTORAS YE-YE”.

Imatge de previsualització de YouTube

Els Himalaia i Fujisan (4t) us interpreten “EL BAUL DE LOS REGALOS”, segur que ja sabeu amb la música de quina cançó….

Imatge de previsualització de YouTube

Les classes de Islàndia i Big Ben han volgut fer un tribut als Beatles. Estem segurs que tot heu ballat alguna vegada amb aquesta la cançó “Help”. La nostra versió es diu “HEY”.

Imatge de previsualització de YouTube

Per finalitzar el nostre concert, us deixem amb els alumnes de 6è (Lapland i Atomium). Tot i que és molt més actual, estem segurs que “Bailando” és una de les cançons més conegudes dels últims anys. Us deixem amb “CANTANDO”

Imatge de previsualització de YouTube

Fins aquí el nostre concert de Nadal. Esperem que us hagi agradat i gaudit de les nostres actuacions, de la mateixa manera que nosaltres ho hem fet preparant-ho.

Bon Nadal i Bon Any 2017!!!

Els alumnes i equip de mestres de l’Escola Miquel Martí i Pol.

REPRESENTANT DE L’AJUNTAMENT VISITA L’eMMPty

El divendres 10 de juny la Tècnica d’Educació de l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt, Marta Mimó, va venir a la nostra escola a visitar l’eMMPty. Un petit grup d’alumnes i de mestres van explicar-li el procés de tot el projecte i la van acompanyar a visitar l’exposició del vestíbul. Posteriorment, vam visualitzar el vídeo que vam presentar a la Universitat de Vic durant les Jornades d’Art i Escola, on els alumnes de tots els centres participants exposen el seu treball.

Aprofitant que la psicòloga municipal, Georgina Biosca,  estava a l’escola també ens va acompanyar durant la visita.

Tota l’escola estem molt contents per l’interès mostrat des de l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt pel nostre treball artístic.

LA COLLITA DE L’HORT

Hola pares i mares,
El nostre hort continua donant els seus fruits! Us deixem algunes fotografíes i us animem a comprar els nostres productes de proximitat i cultivats amb molt d’amor pels vostres fills. Ells són els que fan tota la feina, fins i tot la de vendre!

PROJECTE “eMMPty”

Fotografia que representa el buit per una de les escoles del projecte 'ART + ESCOLA + BUIT'. Imatge del 5 de maig de 2016 (Horitzontal).

Fotografia que representa el buit “eMMPty” per l’escola Miquel Martí i Pol en el projecte ‘ART + ESCOLA + BUIT’.

Com ja sabeu, al llarg d’aquest curs els alumnes d’Educació Infantil i Primària hem estat treballant en el projecte “Buit” amb l’objectiu de relacionar la pedagogia amb les arts contemporànies a l’escola.

L’objectiu a l’hora de dur a terme el nostre projecte ha estat crear una intervenció escultòrica en un pati en desús, que representi el buit des de diferents perspectives: el buit i el ple, les emocions i la transformació de l’entorn. Aquests han estat els eixos conductors que ens ha portat a la creació d’una estructura cúbica, on cada paret aprofundeix en una de les interpretacions del concepte de buit.

Fins i tot, el nom de l’escultura  juga amb la paraula buit. Els alumnes han fusionat la paraula buit en anglès (empty) amb el nom de l’escola Miquel Martí i Pol (MMP). El resultat final de tot aquest treball l’hem titulat: eMMPty.

Imatge de previsualització de YouTube

Després de tot el treball realitzat i, com a novetat aquest any, han estat els propis alumnes els que han presentat l’eMMPty als seus companys, als mestres i a les famílies de l’escola. Convidant a tots els espectadors a observar, a reflexionar i a interpretar cada element de l’eMMPty.

VISITA DELS ALUMNES A L’ESCULTURA

VISITA DE LES FAMÍLIES A L’ESCULTURA

Tot el Claustre de l’escola agraïm a l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt la seva col·laboració, cedint-nos la brigada municipal i el material necessari per instal·lar l’estructura de l’eMMPty.

Finalment visitarem l‘exposició a les AcVic, els dies 2 i 3 de juny, per conèixer tots els treballs realitzats per totes les escoles participants en el projecte de “El BUIT”.

I esperem que l’any vinent us puguem presentar un nou projecte!

JORNADA DE PORTES OBERTES CURS 2015-2016

Com cada any l’escola Miquel Martí i Pol obre les seves portes a tots els que ens vulguin conèixer.

Ceip Miquel Martí i Pol de Lliçà d'Amunt

Podreu venir dissabte 12 de març d’ 11:00 a 13:00 hores. Us ensenyarem les nostres instal·lacions, us explicarem el nostre projecte educatiu i podreu saber com treballem i qui som.  També coneixereu les mares i els pares que formen part de l’AMPA, que ens oferiran un esmorzar i alguna sorpresa. Podreu demanar hora per formalitzar la preinscripció a secretaria.

El període de preinscripció és del 30 de març al 7 d’abril.

Per més informació: http://queestudiar.gencat.cat/ca/preinscripcio/informacio_general/

 

Arriba el Carnaval!!!!

El proper divendres 5 de febrer celebrarem la Rua de Carnaval al pati de l’escola. Aquest any hi haurà diferents comparses pel que necessitem que els vostres fills/es vinguin vestits representant la regió o país d’on són plats típics els noms de les diferents classes de l’escola.
Igual que l’any passat, les famílies podreu entrar i gaudir de la rua amb tots nosaltres. L’entrada es farà de 15:05 a 15:15h, hora en que començarà la rua, i cap a les 16:15 finalitzarà. Tots els alumnes hauran de tornar a les classes amb els seus tutors per fer la sortida com cada dia. A la sortida els alumnes de 6è oferiran una xocolatada.

Us posem unes imatges per tal d’orientar-vos per confeccionar el vestuari dels vostres fills:

Educació Infantil: p3 p4 i p5 Catalanets i catalanetes

Cicle inicial: 1r i 2n Andalusos i andaluses

3r: parisencs i pariesenques

4t: Italians i italianes

5è A: Mexicans i mexicanes

5è B: Tuaregs

6è A: Turcs i turques

6è B Japonesos i japoneses

VENEM ELS PRODUCTES DE L’HORT

Aquest any la comissió de l’hort de l’escola hem decidit vendre els productes que cultivem. Els diners que guanyem els invertirem en comprar planter nou, renovar eines i en el manteniment de l’hort.

Els productes que recollim els vendrem els dimarts a les 12 i a les 16:30 davant de l’entrada principal de l’escola. Com que no podem garantir que cada dimarts hi hagi venta us avisarem el dia abans posant un rètol a la porta de l’entrada. El preu de venda dels productes sempre serà d’1 € i són completament ecològics ja que no utilitzem cap producte químic durant el cultiu.

La venta la realitzaran els alumnes de 6è amb l’ajut d’alguns mestres de la comissió. Avui ja hem començat a vendre!

RUA DE CARNAVAL

Aquest any la rua l’hem fet dins el pati de l’escola. Tots els alumnes i els mestres de l’escola hem fet una gran rua donant tota la volta al pati i pujant finalment a dalt l’escenari on hem fet les fotos i hem saludat a tots els pares, mares i família que ens han acompanyat.
Després hem fet un ball els alumnes d’infantil juntament amb els de Cicle Inicial. Seguidament hem ballat cicle mitjà i superior. Per acabar la festa hem ballat al ritme la música tots junts.

El Rei Carnestoltes s’acomiada de tots nosaltres! Esperarem fins l’any vinent perquè torni la disbauxa, la gresca i la xerinola!!!

Carnaval 2015

Les festes de Carnaval a casa nostra, també conegudes per Carnestoltes o Darrers Dies, es celebren de Dijous Gras (dia de la truita) a Dimecres de Cendra (enterrament de la sardina), sempre en lluna nova. La festa segueix el ritual que inclou l’arribada, el regnat, la mort i l’enterrament d’un personatge anomenat Carnestoltes.

Amb el Carnaval comencen dies de gresca, disbauxa,  ballaruga, desfilades de comparses i rues plenes de gent disfressada, i molta  festa  en què el món es posa momentàniament de cap per avall.

Uns dies plens d’excessos abans de l’arribada de la meditació i els dejunis, abstinència propis de la Quaresma segons la tradició cristiana.

 SETMANA CARNAVAL (activitats i consignes)

 DIMARTS  10 de febrer: El rei de carnestoltes vindrà al gimnàs a la tarda i llegirà el pregó de la festa. Ens dirà les consignes de la setmana.

 DIMECRES 11 de febrer:

El dimecres al matiiiiiiiiiiiiiii  ben modern vindràs

amb un pentinat extravagant a l’escola arribaràs!!!!!!

DIJOUS 12 de febrer:

Si ben “guapo” vols  anar

pinta’t un cor i t’enamoraràs!!!!!!

L’entrepà de truita o de botifarra no pots oblidar

perquè anirem a caminar,

sinó una penyora hauràs de pagar.

DIVENDRES 13 de febrer:                      

El divendres al matí ben arregladet arribaràs

Un barret  portaràs  i amb una corbata ben original l’acompanyaràs.

I  per la TARDAAAAA  disfressat vindràs

de la manera que tu voldràs.

RUA: Aquest any com a novetat, les famílies podran entrar a l’escola a les 15:15 hores, ja que farem la gran desfilada dels nens i de les nenes  en el pati.

Cap a les 16:15 acabarem la festa. Els nens/es tornaran a les classes amb els seus tutors per fer la sortida com cada dia. A la sortida els alumnes de 6è oferiran una xocolatada.

 Moltes gràcies.

L’equip de mestres

Nadal a l’escola

Arriba el Nadal a  l’escola i com cada any desitgem que aquestes festes siguin especials pels nostres alumnes i les seves famílies. Així que organitzem una sèrie d’activitats per poder gaudir d’aquests dies:

Nadal Solidari: recollida d’aliments del 24 al 5 de desembre.

Concert de Nadal: 17 i 18 de desembre a la tarda.

Cantada de nadales a la Residència Bell-Indret de Mas Bo a càrrec dels alumnes de 4t: divendres 19 a la tarda.

Visita dels patges reials: 22 de desembre al matí.

Teatre de Nadal a càrrec de l’AMPA : 22 de desembre a la tarda.

Esmorzar de Nadal i Cagar el Tió: 23 de desembre al matí.

 

Bones Festes

Claustre de mestres escola Miquel Martí i Pol

 

AJUDA’NS A GUANYAR

Els alumnes de 6èB hem creat un vídeo d’un minut per enviar-lo a participar a un concurs a nivell de tot Espanya, on es consciencia d’utilitzar un boca”n”roll o un tuper en comptes d’eutilitzar el paper d’alumini que tant contamina. Per fer-vos una idea, un alumne en 6 anys (la vida d’un Boca”n”roll) genera un total de 158kg de CO2, en canvi amb un Boca”n”roll només es generen 0,27 kg de CO2, per tant reduim en un 99’8 % les emisions.
Si us plau, quan més vegades visualitzeu aquest vídeo, més opcions tindrem per guanyar el concurs i d’aquesta manera aconseguiríem un Boca”n”roll per a tots els alumnes de la nostra escola!
Vinga doncs, clica aquest enllaç tantes vegades com puguis!

MOLTES GRÀCIES!!

Beques Necessitats Educatives Especials

SOL·LICITUD D’ AJUTS PER ALUMNAT AMB NECESSITATS ESPECÍFIQUES ESPECIALS ASSOCIADES A DISCAPACITAT O TRASTORN GREU DE CONDUCTA O DE SUPORT EDUCATIU ASSOCIADA A ALTES CAPACITATS INTEL·LECTUALS

Curs 2014-15

  • S’ha de fer per internet en les pàgines www.educacion.es o http://sede.educacion.gob.es a l’apartat corresponent a “trámites y servicios” i imprimir l’imprès.
  • Termini de presentació: fins al 27 de setembre, al centre.
  • Documentació que cal adjuntar:

o    Fotocòpia del NIF del sol·licitant i de tots els membres computablesmajors de 14 anys.Tots fotocopiats al mateix full.

o    Document de l’entitat bancària on voleu rebre l’ajut. El sol·licitant ha de ser titular o cotitular del compte o bé autorització perquè rebi l’ ajut l’ escola

o    Certificat de minusvalidesa, si s’escau.

o    Fotocòpia del Carnet de família nombrosa, de la pensió d’orfandat,… si s’escau

o    El document imprès s’ha de portar a signar al centre on l’alumne està rebent o rebrà la reeducació i adjuntar un informe diagnòstic del trastorn que presenta. L’ EAP no signarà les beques que no s’ajustin a la normativa.

L’imprès omplert amb la documentació, es pot lliurar a secretaria de dilluns a dijous de 12:00h a 13:00h i de 15:00h a 16:00h.

Atentament,

 

 

Rosa Ma Miró i Rodríguez

Directora

Lliçà d’ Amunt, 15 de setembre de 2014

 

ENS VOLEN TREURE LA MÚSICA

Imatge de previsualització de YouTube


 

Després de mesos de treball, finalment ha arribat el 6 de juny, dia escollit per realitzar el ‘Dóna la nota’. La iniciativa va néixer al Camp d’Aprenentatge Pau Casals del Vendrell, que es dedica a treballar i promoure la música a tots els centres educatius catalans. El seu director, i un dels impulsors del ‘Dóna la nota’, David Melgar, ha explicat que tot plegat va néixer quan van començar a notar el “neguit” que hi havia entre el professorat dels centres catalans quan van saber què suposava la LOMCE. Una llei, ha continuat Melgar, que “relega la música a una assignatura optativa”. En aquest sentit, el director ha manifestat que “optativa és una paraula que no ens agrada”, i ha reivindicat que “no podem entendre l’educació d’un alumne sense música, llavors no podem treure la música de les escoles”. “Hem d’aconseguir que sigui obligatòria, per tothom, i que no sigui elitista”, ha finalitzat.

Isabel González, mestra de música de l’escola Pla de Mar del Vendrell, ha assegurat que la iniciativa és molt encertada, i ha dit que els seus alumnes han treballat intensament amb tot el material que els van facilitar per preparar la cançó, amb la qual han estat entusiasmats. Així mateix, González ha remarcat que quan van explicar als nens i nenes què suposava l’aplicació de la LOMCE es van mostrar “incrèduls”, i ha declarat que cal fer “el que sigui” perquè no treguin la música de les escoles. Saray Seuren, alumna de l’escola Els Secallets, també del Vendrell, ha posat de manifest la importància de la música, i en nom dels seus companys ha exposat que no volen que els treguin aquesta assignatura.

L’acte d’aquest divendres ha començat amb la lectura d’un manifest en què, des de l’organització de l’esdeveniment, han posat sobre la taula la necessitat de mantenir la música en els currículums escolars. “La música forma part de l’aprenentatge. No hi renunciarem. No poden prendre’ns-la. No pot desaparèixer de l’educació”.

La cançó ‘Mirall de Pau’, composta especialment per l’ocasió per David Melgar i Gibert d’Artze, ha estat interpretada al Vendrell per 500 alumnes de set escoles i tres instituts del municipi, acompanyats per la professora de música Àngels López, que ha posat la veu a la peça. En l’enregistrament de la cançó també hi han participat Lax’n’busto, Buhos, Filippo Landini, o Joan Reig, d’Els Pets. Així mateix, molts altres músics i grups catalans han donat suport a la iniciativa, com ara Ol’Green, Marina Rossell, Marc Parrot, Joan Masdéu o Sergio Dalma.

III Jornades Lúdico-esportives

Una vegada més, i ja és el tercer any, que els nostres alumnes han pogut gaudir de l’esport i els jocs tradicionals. Durant els dies 8 i 9 d’abril s’ha desenvolupat aquestes jornades amb un temps fantàstic.

El primer dia al matí els alumnes de 1r, 2n i 3r van realitzar diferents proves atlètiques: curses, llançaments i salts.

 


A la tarda els més petis de l’escola, P3 i P4 van divertir-se jugant amb les bitlles, les xanques i les cadires musicals i van demostrar les seves habilitats al circuit.

El segon dia al matí va ser el torn dels alumnes de 4t, 5è i 6è. Van practicar diferents esports com handbol, hoquei, cross, orientació, tennis taula…

Imatge de previsualització de YouTube

 

 

Per finalitzar vam fer una masterclass de ZUMBA dirigida per la Yolanda, monitora de ball de l’escola.

 

Imatge de previsualització de YouTube

 

A la tarda els alumnes de P5 va realitzar jocs tradicionals. com la xarranca, 1 2 3 pica paret, el mocador…

Imatge de previsualització de YouTube

El alumnes i mestres hem gaudit d’aquestes jornades amb un ambient festiu. Al’hora del pati, els mestres i els alumnes de 6è s’han enfrontat en un partit de futbol per parelles i un partit de beisbol.

Gran assitència a les Jornades de Portes Obertes!

Aquest dissabte vam celebrar les Jornades de Portes Obertes de l’escola perquè les famílies poguéssiu conèixer les instal·lacions i, alhora, veure el treball que realitzem amb els nostres alumnes.

Des de l’escola agraïm l’assistència a tothom que va venir.

Si no vareu poder assistir a les Jornades, us deixem el vídeo de presentació perquè coneixeu com treballem i el dia a dia de la nostra escola.

Recordeu!  El proper dimecres 5 de març podeu venir a l’escola en horari lectiu a veure com treballem. Hi hauran dos torns: un a les 9:30 del matí i l’altre a les 15:30 de la tarda. Us hi esperem!

JORNADA DE PORTES OBERTES

L’escola Miquel Martí i Pol obre les seves portes a totes les famílies que vulguin conèixer la nostra escola.

IMG_0149

Podeu venir dissabte 22 de febrer d’11:00 a 13:00 hores i passareu una bona estona amb nosaltres. Ens podreu conèixer, visitar les instal·lacions i saber com treballem. Ah! També gaudireu d’un bon esmorzar.

El període de preinscripció per el curs 2014-2015  és del 11 al 21 de març.

Per mes informació sobre la preinscripció:

gencat.cat/ensenyament

Projecte Euronet 50×50 d’estalvi energètic

La nostra escola, juntament amb altres de Lliçà, forma part d’un projecte d’estalvi energètic impulsat per la Diputació i per l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt. L’objectiu d’aquest projecte és estalviar energia, reduir emissions de CO2 i abordar la lluita contra el canvi climàtic.

Així doncs, l’escola abordarà la conscienciació del nostre alumnat sobre la importància d’un ús racional d’aquests recursos. Hem creat la figura dels eco-delegats, a partir de 3r de primària, que s’encarregaran de vetllar pel compliment de les mesures d’estalvi d’aigua, llum i gasoil. Cada més es reuneixen amb l’equip directiu per establir les mesures i les actuacions per tal d’estalviar energia. Durant el més de gener estan recollint dades de l’escola: punts de llum, interruptors, aparells electrònics, la caldera, el comptador d’aigua… Els eco-delegats informaran als seu companys sobre les actuacions a les hores de tutories.

A finals d’any, es calcularà l’estalvi a les factures de llum, aigua i gasoil; i d’aquest estalvi el 50% serà per l’escola.

Per a més informació:

http://www.euronet50-50.eu/index.php/cat/

CONCERT DE NADAL

 

Fotos del concert

 P3 “Oh! Benvinguts!”

P4 “M’agrada el Nadal”

P5 “El món seria…”

1r “Quan arriba el Nadal”

2n “El petit pastor”

3r “Un llençol d’estels”

4t “Són el teu camí”

“Quan somrius”

“Aquí és Nadal i estic content”

“Somewhere over the rainbow”

PROJECTE DE SOCIALITZACIÓ DE LLIBRES DE TEXT

Benvolgudes famílies,

De cara al curs 2013-2014 i seguint la mateixa línia l’AMPA i el Claustre de professors iniciem el programa de socialització de llibres de text, diccionaris i llibres de lectura. Els objectius del projecte són:

  • Potenciar l’estalvi de les famílies vers l’adquisició de llibres de text.
  • Educar en la solidaritat, la igualtat, la sostenibilitat i la responsabilitat.
  • Conscienciar l’alumnat sobre la necessitat de reutilitzar els llibres, valorant-lo com un element de cultura.
  • Promoure el reciclatge i la reutilització dels recursos.

Què vol dir “socialització de llibres”?

Socialitzar llibres implica compartir la important despesa de la compra de llibres entre totes les famílies de l’escola, així com poder reutilitzar aquests llibres durant més o menys quatre anys. Així els llibres socialitzats ja no són de l’alumnat sinó de l’escola. L’alumne en fa ús durant tot el curs, i en acabar els retorna a l’escola per ser reutilitzats el curs següent per un/a altre/a alumne/a.

Al iniciar la tria de llibres, ens hem trobat amb la dificultat de la imminent aprovació d’una nova llei educació que modificarà els llibres i que les editorials resten a l’espera d’aquests canvis. Degut a aquestes dificultats, només podem començar a socialitzar els llibres d’anglès i  els llibres de lectura i els diccionaris de 3r i 4t.

Totes les famílies de l’escola pagaran una quota de socialització proporcional per fer us dels llibres socialitzats, juntament amb la quota d’AMPA i material. Aquest projecte està subvencionat per l’AMPA i, possiblement l’Ajuntament, per tant la quota serà mínima. Cada llibre tindrà assignat un número i aquest número associat a un alumne. El mestre tindrà un llistat d’alumnes amb el número de llibre que toca cadascú. Aquest projecte demanda la col·laboració tota la comunitat educativa que haurà de complir amb uns compromisos i unes obligacions.

Els curs vinent es canviaran els llibres de text de cicle inicial, ja que no són reutilitzables (excepte els llibres d’anglès), i de 3r fins a 6è, es mantindrà la mateixa editorial que teníem fins ara. (Recordeu que els quadernets de treball no són reutilitzables). Es recomana que us poseu en contacte entre famílies per tal de poder reutilitzar els llibres. El dimecres 26 de juny es farà el mercat del llibre de text de segona mà. I l’AMPA, com cada any, s’encarregarà de la venda de llibres.

A mesura que les editorials facin les noves edicions d’acord amb la nova llei educativa, anirem socialitzant la resta de llibres de text de 3r a 6è. La quota de socialització anirà variant.

 

Comissió de socialització de llibres de text

 

VOCABULARI DE CINEMA

Durant la Setmana Cultural del Cinema els alumnes de cada classe vam treballar el significat d’una paraula relacionada amb aquest art. El dia de la cloenda cada grup la va presentar a la resta de l’escola i les vam penjar a l’arbre del pati. Aquí us deixem el nostre treball.

AND THE OSCAR GOES TO…

 

Ahir a la tarda els pares i mares de l’AMPA de l’escola ens van oferir un gran espectacle. Van representar-nos la llegenda de Sant Jordi en una increïble obra de teatre! Ens vau deixar embadalits, bocabadats, astorats, meravellats, sorpresos…sense paraules. Va ser una representació plena d’originalitat i, perquè no dir-ho, ahir els MESTRES vàreu ser vosaltres!

Només ens resta agrair-vos la vostra dedicació, la vostra ajuda i el vostre esforç desinteressat. Per aquest motiu, en aquesta Setmana Cultural dedicada al Cinema, el claustre de mestres de l’escola hem decidit que l’Oscar és…PER TOTS VOSALTRES.

Moltíssimes felicitats i enhorabona pel treball ben fet!

El claustre de mestres

Voleu veure el treball que han fet? Mireu,mireu… Aviat també podreu veure l’obra sencera, ja que la penjarem al bloc!