INFORMACIONS INICI DE CURS 2014-2015
REUNIONS DE PARES CURS 2014-2015
Beques Necessitats Educatives Especials
SOL·LICITUD D’ AJUTS PER ALUMNAT AMB NECESSITATS ESPECÍFIQUES ESPECIALS ASSOCIADES A DISCAPACITAT O TRASTORN GREU DE CONDUCTA O DE SUPORT EDUCATIU ASSOCIADA A ALTES CAPACITATS INTEL·LECTUALS
Curs 2014-15
- S’ha de fer per internet en les pàgines www.educacion.es o http://sede.educacion.gob.es a l’apartat corresponent a “trámites y servicios” i imprimir l’imprès.
- Termini de presentació: fins al 27 de setembre, al centre.
- Documentació que cal adjuntar:
o Fotocòpia del NIF del sol·licitant i de tots els membres computablesmajors de 14 anys.Tots fotocopiats al mateix full.
o Document de l’entitat bancària on voleu rebre l’ajut. El sol·licitant ha de ser titular o cotitular del compte o bé autorització perquè rebi l’ ajut l’ escola
o Certificat de minusvalidesa, si s’escau.
o Fotocòpia del Carnet de família nombrosa, de la pensió d’orfandat,… si s’escau
o El document imprès s’ha de portar a signar al centre on l’alumne està rebent o rebrà la reeducació i adjuntar un informe diagnòstic del trastorn que presenta. L’ EAP no signarà les beques que no s’ajustin a la normativa.
L’imprès omplert amb la documentació, es pot lliurar a secretaria de dilluns a dijous de 12:00h a 13:00h i de 15:00h a 16:00h.
Atentament,
Rosa Ma Miró i Rodríguez
Directora
Lliçà d’ Amunt, 15 de setembre de 2014
llibres de text curs 2014-2015
ENS VOLEN TREURE LA MÚSICA
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aOAA3mZsYY4&list=UU66wOGFBppFI1nbVV3uSZVg[/youtube]
Després de mesos de treball, finalment ha arribat el 6 de juny, dia escollit per realitzar el ‘Dóna la nota’. La iniciativa va néixer al Camp d’Aprenentatge Pau Casals del Vendrell, que es dedica a treballar i promoure la música a tots els centres educatius catalans. El seu director, i un dels impulsors del ‘Dóna la nota’, David Melgar, ha explicat que tot plegat va néixer quan van començar a notar el “neguit” que hi havia entre el professorat dels centres catalans quan van saber què suposava la LOMCE. Una llei, ha continuat Melgar, que “relega la música a una assignatura optativa”. En aquest sentit, el director ha manifestat que “optativa és una paraula que no ens agrada”, i ha reivindicat que “no podem entendre l’educació d’un alumne sense música, llavors no podem treure la música de les escoles”. “Hem d’aconseguir que sigui obligatòria, per tothom, i que no sigui elitista”, ha finalitzat.
Isabel González, mestra de música de l’escola Pla de Mar del Vendrell, ha assegurat que la iniciativa és molt encertada, i ha dit que els seus alumnes han treballat intensament amb tot el material que els van facilitar per preparar la cançó, amb la qual han estat entusiasmats. Així mateix, González ha remarcat que quan van explicar als nens i nenes què suposava l’aplicació de la LOMCE es van mostrar “incrèduls”, i ha declarat que cal fer “el que sigui” perquè no treguin la música de les escoles. Saray Seuren, alumna de l’escola Els Secallets, també del Vendrell, ha posat de manifest la importància de la música, i en nom dels seus companys ha exposat que no volen que els treguin aquesta assignatura.
L’acte d’aquest divendres ha començat amb la lectura d’un manifest en què, des de l’organització de l’esdeveniment, han posat sobre la taula la necessitat de mantenir la música en els currículums escolars. “La música forma part de l’aprenentatge. No hi renunciarem. No poden prendre’ns-la. No pot desaparèixer de l’educació”.
La cançó ‘Mirall de Pau’, composta especialment per l’ocasió per David Melgar i Gibert d’Artze, ha estat interpretada al Vendrell per 500 alumnes de set escoles i tres instituts del municipi, acompanyats per la professora de música Àngels López, que ha posat la veu a la peça. En l’enregistrament de la cançó també hi han participat Lax’n’busto, Buhos, Filippo Landini, o Joan Reig, d’Els Pets. Així mateix, molts altres músics i grups catalans han donat suport a la iniciativa, com ara Ol’Green, Marina Rossell, Marc Parrot, Joan Masdéu o Sergio Dalma.
III Jornades Lúdico-esportives
Una vegada més, i ja és el tercer any, que els nostres alumnes han pogut gaudir de l’esport i els jocs tradicionals. Durant els dies 8 i 9 d’abril s’ha desenvolupat aquestes jornades amb un temps fantàstic.
El primer dia al matí els alumnes de 1r, 2n i 3r van realitzar diferents proves atlètiques: curses, llançaments i salts.
A la tarda els més petis de l’escola, P3 i P4 van divertir-se jugant amb les bitlles, les xanques i les cadires musicals i van demostrar les seves habilitats al circuit.
El segon dia al matí va ser el torn dels alumnes de 4t, 5è i 6è. Van practicar diferents esports com handbol, hoquei, cross, orientació, tennis taula…
[youtube]http://youtu.be/AFsoAI-IvKQ.[/youtube]
Per finalitzar vam fer una masterclass de ZUMBA dirigida per la Yolanda, monitora de ball de l’escola.
[youtube]http://youtu.be/3UBnZAVlztQ.[/youtube]
A la tarda els alumnes de P5 va realitzar jocs tradicionals. com la xarranca, 1 2 3 pica paret, el mocador…
[youtube] http://youtu.be/2mHIZtnxVNA.[/youtube]
El alumnes i mestres hem gaudit d’aquestes jornades amb un ambient festiu. Al’hora del pati, els mestres i els alumnes de 6è s’han enfrontat en un partit de futbol per parelles i un partit de beisbol.
Gran assitència a les Jornades de Portes Obertes!
Aquest dissabte vam celebrar les Jornades de Portes Obertes de l’escola perquè les famílies poguéssiu conèixer les instal·lacions i, alhora, veure el treball que realitzem amb els nostres alumnes.
Des de l’escola agraïm l’assistència a tothom que va venir.
Si no vareu poder assistir a les Jornades, us deixem el vídeo de presentació perquè coneixeu com treballem i el dia a dia de la nostra escola.
Recordeu! El proper dimecres 5 de març podeu venir a l’escola en horari lectiu a veure com treballem. Hi hauran dos torns: un a les 9:30 del matí i l’altre a les 15:30 de la tarda. Us hi esperem!
JORNADA DE PORTES OBERTES
L’escola Miquel Martí i Pol obre les seves portes a totes les famílies que vulguin conèixer la nostra escola.
Podeu venir dissabte 22 de febrer d’11:00 a 13:00 hores i passareu una bona estona amb nosaltres. Ens podreu conèixer, visitar les instal·lacions i saber com treballem. Ah! També gaudireu d’un bon esmorzar.
El període de preinscripció per el curs 2014-2015 és del 11 al 21 de març.
Per mes informació sobre la preinscripció:
Projecte Euronet 50×50 d’estalvi energètic
La nostra escola, juntament amb altres de Lliçà, forma part d’un projecte d’estalvi energètic impulsat per la Diputació i per l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt. L’objectiu d’aquest projecte és estalviar energia, reduir emissions de CO2 i abordar la lluita contra el canvi climàtic.
Així doncs, l’escola abordarà la conscienciació del nostre alumnat sobre la importància d’un ús racional d’aquests recursos. Hem creat la figura dels eco-delegats, a partir de 3r de primària, que s’encarregaran de vetllar pel compliment de les mesures d’estalvi d’aigua, llum i gasoil. Cada més es reuneixen amb l’equip directiu per establir les mesures i les actuacions per tal d’estalviar energia. Durant el més de gener estan recollint dades de l’escola: punts de llum, interruptors, aparells electrònics, la caldera, el comptador d’aigua… Els eco-delegats informaran als seu companys sobre les actuacions a les hores de tutories.
A finals d’any, es calcularà l’estalvi a les factures de llum, aigua i gasoil; i d’aquest estalvi el 50% serà per l’escola.
Per a més informació:
CANÇÓ DE NADAL 2013 PER PART DELS MESTRES
CONCERT DE NADAL
PROJECCIÓ CONCERT
BENVINGUTS AL CURS ESCOLAR 2013-14
BONES VACANCES!
Llibres de text 2013-2014
En aquest enllaç trobareu el llistat de llibres de text del curs 2013-2014:
PROJECTE DE SOCIALITZACIÓ DE LLIBRES DE TEXT
Benvolgudes famílies,
De cara al curs 2013-2014 i seguint la mateixa línia l’AMPA i el Claustre de professors iniciem el programa de socialització de llibres de text, diccionaris i llibres de lectura. Els objectius del projecte són:
- Potenciar l’estalvi de les famílies vers l’adquisició de llibres de text.
- Educar en la solidaritat, la igualtat, la sostenibilitat i la responsabilitat.
- Conscienciar l’alumnat sobre la necessitat de reutilitzar els llibres, valorant-lo com un element de cultura.
- Promoure el reciclatge i la reutilització dels recursos.
Què vol dir “socialització de llibres”?
Socialitzar llibres implica compartir la important despesa de la compra de llibres entre totes les famílies de l’escola, així com poder reutilitzar aquests llibres durant més o menys quatre anys. Així els llibres socialitzats ja no són de l’alumnat sinó de l’escola. L’alumne en fa ús durant tot el curs, i en acabar els retorna a l’escola per ser reutilitzats el curs següent per un/a altre/a alumne/a.
Al iniciar la tria de llibres, ens hem trobat amb la dificultat de la imminent aprovació d’una nova llei educació que modificarà els llibres i que les editorials resten a l’espera d’aquests canvis. Degut a aquestes dificultats, només podem començar a socialitzar els llibres d’anglès i els llibres de lectura i els diccionaris de 3r i 4t.
Totes les famílies de l’escola pagaran una quota de socialització proporcional per fer us dels llibres socialitzats, juntament amb la quota d’AMPA i material. Aquest projecte està subvencionat per l’AMPA i, possiblement l’Ajuntament, per tant la quota serà mínima. Cada llibre tindrà assignat un número i aquest número associat a un alumne. El mestre tindrà un llistat d’alumnes amb el número de llibre que toca cadascú. Aquest projecte demanda la col·laboració tota la comunitat educativa que haurà de complir amb uns compromisos i unes obligacions.
Els curs vinent es canviaran els llibres de text de cicle inicial, ja que no són reutilitzables (excepte els llibres d’anglès), i de 3r fins a 6è, es mantindrà la mateixa editorial que teníem fins ara. (Recordeu que els quadernets de treball no són reutilitzables). Es recomana que us poseu en contacte entre famílies per tal de poder reutilitzar els llibres. El dimecres 26 de juny es farà el mercat del llibre de text de segona mà. I l’AMPA, com cada any, s’encarregarà de la venda de llibres.
A mesura que les editorials facin les noves edicions d’acord amb la nova llei educativa, anirem socialitzant la resta de llibres de text de 3r a 6è. La quota de socialització anirà variant.
Comissió de socialització de llibres de text
DIMECRES GROCS
VOCABULARI DE CINEMA
LA LLEGENDA DE SANT JORDI
AND THE OSCAR GOES TO…
Ahir a la tarda els pares i mares de l’AMPA de l’escola ens van oferir un gran espectacle. Van representar-nos la llegenda de Sant Jordi en una increïble obra de teatre! Ens vau deixar embadalits, bocabadats, astorats, meravellats, sorpresos…sense paraules. Va ser una representació plena d’originalitat i, perquè no dir-ho, ahir els MESTRES vàreu ser vosaltres!
Només ens resta agrair-vos la vostra dedicació, la vostra ajuda i el vostre esforç desinteressat. Per aquest motiu, en aquesta Setmana Cultural dedicada al Cinema, el claustre de mestres de l’escola hem decidit que l’Oscar és…PER TOTS VOSALTRES.
Moltíssimes felicitats i enhorabona pel treball ben fet!
El claustre de mestres
Voleu veure el treball que han fet? Mireu,mireu… Aviat també podreu veure l’obra sencera, ja que la penjarem al bloc!
BÚSTIA SOS
Benvolguts pares i mares de l’Escola Miquel Martí i Pol,
Com ja heu pogut observar cada dimecres tots els mestres sortim a les 8:25, i a les 14:55 amb les samarretes grogues a l’entrada de l’escola. Alguns d’aquests dimecres llegim manifestos, fem alguna performance, fem pancartes,… Sortim tots units per fer pinya i reivindicar-nos davant totes les injustícies i retallades que estem patint, diem QUE ESTEM PATINT, perquè ens afecta a tots.
A principi de curs en un claustre uns quants mestres vam veure la necessitat de crear una petita Comissió SOS de mestres per proposar i desenvolupar diferents maneres d’arribar a les famílies, a les altres escoles, a l’administració, etc. També aquesta comissió s’encarrega d’anar a diferents reunions de Plataformes SOS per l’Educació Pública i poder reflexionar i treballar per arreglar aquesta situació.
Per això, ens volem dirigir a vosaltres per dir-vos que en breu tindreu una bústia SOS a l’entrada de l’escola per poder-hi deixar les vostres queixes envers el Departament d’Educació a causa de baixes de mestres no substituïdes, de no rebre reforços, retallades en dotacions, supressió d’una aula de P3, la Llei LOMCE…
Totes aquestes queixes les farem arribar al Departament d’Ensenyament per fer més força, juntament amb totes les altres dels treballadors que formem l’Escola Pública.
Moltes gràcies,
Comissió SOS per l’Escola Pública del Miquel Martí i Pol
CAIXA FÒRUM: Georges Méliès “La màgia del cinema”
Aprofitant que estem celebrant la Setmana Cultural del Cinema, des de l’escola, volem recomanar-vos una exposició de temàtica cinematogràfica que podeu visitar des del 5 d’abril fins al 24 de juny al Caixa Fòrum de Barcelona.
L’Obra Social “la Caixa” presenta un homenatge a qui ha estat cridat el primer mag del cinema, Georges Méliès. La mostra repassa la diversitat de la seva obra i el valor que ha tingut en l’evolució de la història del cinema, un valor que recentment ha tornat a sortir a la llum gràcies al film en 3D de Martin Scorsese Hugo (2011). D’on ve Méliès? Com va forjar el seu extraordinari univers? Quines van ser les seves fonts d’inspiració?
L’exposició explica per primera vegada les arrels culturals, estètiques i tècniques de Méliès i ens demostra que els orígens del seu món es troben en els orígens del cinema: ombres animades, llanterna màgica, fantasmagoria, cronofotografia, il·lusionisme, màgia i fantasia.
El visitant viatjarà al món estrany, agitat i animat d’un dels creadors més importants de la història del cinema, assistint al seu naixement. Marcaran el ritme de la mostra projeccions, aparells cinematogràfics en funcionament i objectes únics, com ara la primera càmera de Méliès o el vestuari original de Viatge a la Lluna. Els objectes presents en l’exposició pertanyen a la Cinémathèque Française. Fundada el 1936, disposa de la col · lecció més important a escala mundial de dibuixos, pel · lícules, aparells, vestuaris i objectes de Georges Méliès, així com d’un extens i valuós fons d’objectes i imatges relacionats amb els inicis del cinema.
Per més informació podeu visitar la web:
http://obrasocial.lacaixa.es/nuestroscentros/caixaforumbarcelona/georgesmelies_es.html
BONA DIADA DE SANT JORDI!
La llegenda de Sant Jordi fou molt celebrada durant el segle XIX, quan el moviment romàntic de la Renaixença la prengué com un símbol de les llibertats nacionals que calia recobrar i que va afavorir l’arrelament de la festa. Però no fou fins ben entrat el segle XX que la diada es va revestir amb tots els elements que avui la fan tan excepcional. En efecte, el 7 d’octubre de 1926 es va fer per primera vegada el Dia del Llibre, en commemoració del naixement de l’escriptor Miguel de Cervantes Saavedra, autor del Quixot. La idea sorgí de l’escriptor i editor valencià Vicent Clavel Andrés, que la va proposar a la Cambra Oficial del Llibre de Barcelona. Quatre anys més tard, el 1930, aquest dia es traslladà al 23 d’abril, diada de Sant Jordi i data de la mort de Cervantes. Finalment, el 1995 l’Organització de les Nacions Unides de l’Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO) va declarar el 23 d’abril Dia Mundial del Llibre.
QUI VA ÉSSER SANT JORDI?
Diu la tradició que Jordi era un soldat romà de la Capadòcia (l’Àsia Menor) que, per la seva actitud coratjosa, passà a formar part de la guàrdia personal de l’emperador Dioclecià. Quan el 303 Dioclecià decretà la persecució dels cristians, Jordi li confessà que era cristià i s’oposà a dur a terme el decret, raó per la qual fou torturat i executat. La veneració de Sant Jordi, convertit de seguida en el megalomàrtir (el gran màrtir) de les esglésies cristianes orientals, s’estengué per l’occident europeu; igual passà amb la llegenda que atribuí al cavaller Sant Jordi la mort d’un drac esfereïdor per alliberar una princesa. La tradició catalana situaaquesta llegenda entorn de la vila de Montblanc (Conca de Barberà). L’actitud valerosa de Jordi es va popularitzar enormement entre els primers cristians. Uns quants segles més tard, probablement en temps de les croades, el mite de Sant Jordi arribà a Occident.
PATRÓ DEL PRINCIPAT DE CATALUNYA
Segons que explica el ‘Costumari Català’ de Joan Amades, l’origen del patronatge català de Sant Jordi es remunta a la fi del segle XI, més concretament, al 1094. Aquest any el rei Pere I d’Aragó, després d’invocar l’ajut de Sant Jordi, va vèncer a la batalla d’Alcoraç les tropes que el rei àrab de Saragossa, Almoçaben, havia enviat al rei d’Osca, Abderraman, per ajudar-lo en la lluita contra els catalans. Agraït, el rei va proclamar Sant Jordi patró de la noblesa catalana. Des d’aleshores, l’aristocràcia del Principat, l’estament que governava la societat medieval ensems amb el rei, va celebrar justes, torneigs i jocs d’armes de tota mena en homenatge del sant patró. Els de més renom eren els que es feien a la plaça del Born de Barcelona. El 1456 la Generalitat de Catalunya féu una crida perquè el 23 d’abril tothom celebrés la diada de Sant Jordi. També d’aquesta època data el costum de repartir roses a les dames que assistien a la missa celebrada a la capella de Sant Jordi del Palau de la Generalitat. Tot amb tot, no fou fins el 1667 que el papa Climent IX aprovà oficialment el patronatge català de Sant Jordi, amb celebració el dia 23 d’abril. També és patró de Geòrgia, la Gran Bretanya, Lituània, Portugal, Rússia…
FESTES DELS ENAMORATS
La diada de Sant Jordi, en què la tradició marca que les persones que s’estimen es regalin llibres i roses, ha esdevingut el dia dels enamorats per excel·lència a Catalunya. Però al sud del nostre país, al País Valencià, els enamorats tenen una altra data tradicional, el 9 d’octubre, en recordança de l’entrada del rei Jaume I a la ciutat de València el 1238. La commemoració del Nou d’Octubre guanyà molta popularitat devers el segle XV, amb la tirada de petards i coets (piules i tronadors) i l’encesa de fogueres, però fou suprimida de cop pel decret de Nova Planta (1707). Fou aleshores que els pastissers i confiters valencians tingueren la pensada de perpetuar la commemoració per uns altres camins: a base de dolços de massapà en forma de fruita, hortalisses, piules i tronadors, tot plegat embolicat amb un mocador. Heus ací l’origen de la mocadorada (‘mocadorà’), el present que els enamorats es fan el 9 d’octubre, per Sant Dionís.
Font: http://www.vilaweb.cat/www/diariescola/noticia?id=4004119
SETMANA CULTURAL
CURSA POPULAR ANSELM CLAVÉ
Ahir diumenge 14 d’abril, més de seixanta alumnes de la nostra escola, van participar a la 27ª Cursa Popular a Mollet del Vallès. Hi van participar alumnes des de P3 fins a 6è en gairebé totes les categories. Al final de cada cursa els atletes van rebre una medalla i diferents obsequis per la seva participació. A més a més, els alumnes Queralt Romero de P5 i Àlex Paniagua de 5è van quedar tercers a les seves corresponents categories.
ELIMINACIÓ D’UN AULA DE P3 CURS 2013-2014
Us volem informar que el proper curs 2013-14 el Departament d’Ensenyament continua amb la seva política de retallades, i el nostre centre les torna a patir en primera persona.
Degut a la davallada de la natalitat a tota Catalunya, només hi haurà una aula de P3 amb 25 alumnes, amb una sola mestra, ja que des d’un despatx creuen que el reforç i ajuda que fins ara ens donava la TEI (Tècnica en Educació Infantil) no és necessari.
Que 25 nens/es de 2 i 3 anys tant sols seran atesos per una mestra.
– Què passarà si un nen/a s’ha de canviar? Qui atendrà la resta del grup?
– I les entrades i sortides?
– I el procés d’adaptació?
– I com treballarem els hàbits d’autonomia només amb una mestra a l’aula?
Aquesta actitud política purament econòmica redueix la qualitat educativa, a més de deixar sense feina a professionals.
Cal que sapigueu també que a causa de l’eliminació de l’aula de P3 el Departament ha decidit eliminar de la nostra plantilla la plaça de dos mestres.
Retallades , retallades i més retallades a la qualitat de l’educació pública.
ELS NOSTRES FILLS NO S’HO MEREIXEN
REPERCUSSIONS DIRECTES
MENÚ MÉS D’ABRIL
BONES VACANCES DE SETMANA SANTA
II Jornades Esportives
Aquesta setmana hem celebrat a l’escola les II Jornades Esportives. El dimarts 19 vam participar-hi els alumnes de 1r, 2n i 3r pel matí i P3 i P4 per la tarda. El dimecres 20 es van haver d’ajornar les activitats pel matí a causa de la pluja i només els alumnes de P5 van poder realitzar les Jornades per la tarda. Finalment, el dijous 21 els alumnes de 4t, 5è i 6è van realitzar les proves esportives al matí.
Aquestes Jornades han tornat a tenir un gran èxit i tothom, alumnes i mestres, ens ho hem passat molt bé. Us deixem unes quantes fotos i alguns vídeos dels diferents dies.
DIMARTS 19 (matí): Alumnes de 1r, 2n i 3r
Partit de futbol entre els mestres i els alumnes de 6è a l’hora del pati.
DIMARTS 19 i DIMECRES 20 (tarda): Alumnes de P3, P4 i P5
DIJOUS 21 (matí): Alumnes de 4t, 5è i 6è
Partit de la “Pilota presonera” entre els mestres i els alumnes de 6è a l’hora del pati.
Acabem la festa amb un ball dels mestres “Baile en el cuadrado”
AVUI 20/03/13 A LES 12:02 ARRIBA LA PRIMAVERA
Dimecres 20 de març, a les 12 hores i 2 minuts, hora oficial, comença la primavera astronòmica. La nova estació durarà 92 dies i 18 hores fins al 21 de juny, en què entrarem a l’estiu. Durant l’equinocci de primavera els dies començaran a ser més llargs que les nits, a raó d’uns 3 minuts al dia.
Canvi d’horari
Un dels trets de l’inici de la primavera és el canvi d’horari adaptat a l’estiu. Com és habitual, el darrer diumenge de mes, 31 de març, caldrà avançar el rellotge de les 2 a les 3 hores. Canvi antipàtic perquè perdrem una hora de son o de festa si encara no heu arribat a casa. Per contra, les tardes seran més llargues, amb un sol que es pondrà passades les 8 del vespre.
Tres eclipsis
Al llarg de la primavera tindrem 3 eclipsis, un de sol el 10 de maig, que serà de tipus anul·lar i visible des d’Austràlia i Nova Zelanda, i dos de lluna visibles des de Catalunya, el 25 d’abril i el 25 de maig.
Planetes
Tindrem tres planetes que veurem a ull nu. Saturn el veurem durat tota la primavera, a darrera hora de la nit durant la primera meitat de l’estació i cap al vespre al final de l’estació. Júpiter es veurà durant tota l’estació a primera hora de la nit i Venus serà visible a partir de maig.
Pluges de meteors
La pluja d’estrelles més important de la primavera serà la de les Eta Aquàrides. El màxim es preveu al voltant del 5 de maig.
TENIM GUANYADORA DELS PREMIS SAMBORI ÒMNIUM CULTURAL
DÚNIA GAÑÁN SANTIVERI FINALISTA DEL PREMI SAMBORI
El Premi Sambori és un premi de narrativa en català dirigit als centres educatius de tots els Països Catalans i que té com a objectius promoure la participació en un projecte comú d’alumnes i centres de totes les terres de parla catalana i difondre l’ús del català dins de l’àmbit escolar, tot incentivant la imaginació, la creativitat i aquells valors pedagògics que es treballen en cadascun dels centres.
Un total de 300 escoles i instituts de tot Catalunya han participat en la 7a edició del Premi Sambori Òmnium que s’ha celebrat aquest any.
Aquest dimarts dia 19 de març, a la biblioteca Singuerlín de Santa Coloma de Gramanet s’han lliurat els premis als guanyadors de les diferents categories a cadascuna de les 10 demarcacions que té Òmnium a tot Catalunya.
La nostra escola va participar a la categoria de cicle superior de primària, demarcació Serralada litoral (Vallès Oriental, Maresme i Barcelonès Nord) amb els textos escrits pels alumnes de cinquè i sisè.
Les narracions, de temàtica lliure, havien de ser individuals , originals i escrites en català.
L’alumna de cinquè de la nostra escola, Dúnia Gañán Santiveri, ha rebut el tercer premi de la seva categoria amb la narració que porta per títol: “En Martí i la poció màgica”.
Moltes felicitats Dúnia!
Per cert! Sabeu que vol dir Sambori?
El nom del Sambori (o xarranca) ve d’un joc de carrer pera nenes i nens, i va estar escollit, per les associacions convocants del primer Premi Sambori, perquè es tracta d’un joc popular que es juga a totes les comarques de parla catalana i arreu del món.
Aquí teniu la narració guanyadora d’aquest premi i unes fotografies.
EN MARTÍ I LA POCIÓ MÀGICA
La història que us explicaré tracta d’un noi que es deia Martí i que vivia en un poblet anomenat “El Lloar” situat al Priorat. En Martí tenia 10 anys, i li passaven coses terribles. Sentia que ningú l’estimava, ni tan sols els seus pares i ,que el tractaven malament. El Martí tenia un germà petit que es deia Miquel , tenia 5 anys i era molt dolent, de totes les seves dolenteries acabava sent el culpable. Al Martí li agradava una nena que es deia Eva i tenia dues germanes molt simpàtiques.
Un dia, cansat que el maltractessin, va fugir de casa i va anar direcció a Gratallops perquè ningú el volia , deien que en Martí donava mala sort i va pensar que si marxava, la gent del Lloar es posaria més contenta , i a ell no el maltractarien i seria més feliç. A Gratallops tothom era molt presumit i molt estirat i ningú es va adonar que un nen buscava al mag Bernat. Però un senyor molt estrany, tot tapat amb una manta i una gorra negre, amb la veu tremolosa li va explicar que estava al mig del bosc. Li va donar un mapa i va desaparèixer. En Martí va mirar el mapa i va anar corrent al bosc que estava entre Gratallops i el Lloar. Pel camí va trobar persones que li van dir com n’era d’impressionant la màgia del mag Bernat. Feia desaparèixer la gent, els hi feia pocions màgiques que feien fugir els seus problemes…Al cap d’una estona, en Martí va trobar una cambra entre roques i arbres, va trucar a la porta i una veu greu va dir : paaaassaaa , paaassaaaa… en Martí va entrar amb una mica de por i tremolant va dir : Que hi ha algú?… , i va sentir la mateixa veu que deia: sííííí… De sobte, es van obrir els llums i va veure al mag en persona. En Martí li va explicar què li passava i perquè era allà. Li va demanar al mag si hi havia alguna manera de fer sentir a tots aquells que li havien fet mal com s’havia sentit ell.
El mag li va dir que tenia tres pocions per aquest problema :
1era.-El faria invisible i així podria escoltar les converses dels altres.
2ona.-El convertiria en esperit, per entrar dins els cossos i manipular-los.
3era.-El faria canviar, el veurien diferent, ja no portaria mala sort, tothom el tractaria bé.
El mag Bernat li va dir que escollís molt bé la poció correcta, ja que si escollia malament tindria conseqüències terribles,… El Martí no s’ho va pensar gaire, ell volia ser estimat i per això va triar la tercera poció. Se la va beure d’un glop i va marxar cap a casa. Esperava notar algun canvi en ell mateix però no va notar res. Quan va arribar a casa, la seva mare li tenia preparat el sopar, i com sempre, després de sopar, la va ajudar a desparar la taula i va anar a dormir. L’endemà va notar que els seus amics el tractaven bé i fins i tot, li va semblar que l’Eva es fixava en ell. Va notar que la seva vida havia canviat i va estar molt satisfet. Va fer amics nous i va ser molt feliç, ja no li va semblar que portava mala sort. I el seu germà petit ja no feia tantes dolenteries.
El que no va saber el Martí, és que la tercera poció, no era més que aigua amb sucre, que el problema no era dels altres, era ell el que havia de canviar, intentar ser feliç i agradar-se tal i com era. El mag Bernat ho sabia molt bé i per això el va voler ajudar.
Les pocions del mag Bernat eren inofensives però feien creure a la gent que els donava poder per canviar les cosses, i sense adonar-se, ells mateixos les canviaven. Aquest era el secret del mag Bernat.
FI
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vALD-DWxD1w[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KZwelkmbZPg[/youtube]
2es JORNADES ESPORTIVES
El curs passat a l’escola es van celebrar unes Jornades Esportives que van ser un gran èxit, per aquest motiu aquest any tornem a repetir l’experiència. L’objectiu d’aquestes Jornades és millorar el treball en equip, el companyerisme, el joc net i fomentar la pràctica de l’exercici físic conjuntament amb un estil de vida saludable.
Durant el matí del primer dia (dimarts 19) participaran els alumnes de 1er fins a 3er de primària i realitzaran proves d’atletisme. A la tarda participaran els alumnes de P3 i P4 que faran jocs populars i/o tradicionals, amb la col·laboració i l’ajuda dels alumnes de 6è A.
El segon i últim dia (dimecres 20), participaran els alumnes de 4t fins a 6è durant el matí realitzant proves esportives; i a la tarda els alumnes de P5 que faran jocs populars i/o tradicionals amb la col·laboració i l’ajuda dels alumnes de 6è B.
IMPORTANT! El dia que als vostres fills/es els hi toqui participar, haurien de venir amb la roba i el calçat adequats per a la pràctica esportiva (no caldrà portar samarretes de recanvi, ni material per dutxar-se).
Enhorabona als campions!
L’equip d’escacs de l’escola Miquel Martí i Pol va quedar segon classificat al torneig d’escacs promoció del Vallés Oriental on van competir amb escoles de tota la comarca. L’equip està format per Raül del Pino Gàlvez i Pablo Serrano Pérez de 2n A, Albert Llop Mateus de 3r A, Daniel Gutiérrez Fillot de 3r B, Marc del Pino Gàlvez de 4t C. Aquest èxit té més mèrit perquè van començar l’activitat extraescolar d’escacs el curs passat. Seguiu així!
A més, en Marc del Pino Gàlvez va quedar campió del Vallès Oriental en la categoria individual de la seva edat.
Moltes felicitats.
EL CLAUER SOLIDARI
MENÚ MES DE MARÇ
CANÇÓ 1/3/13
BON DIA ARC DE SANT MARTÍ
NO AL TANCAMENT DE SANT BALDIRI
JORNADA DE PORTES OBERTES I PREINSCRIPCIÓ CURS 2013-2014
A principis de març es publicarà la resolució del Departament d’Ensenyament per la qual s’aproven les normes de preinscripció i matrícula de l’alumnat als centres del Servei d’Educació de Catalunya en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics per al curs 2013-2014
Es mantenen els mateixos criteris generals i complementaris d’admissió d’alumnes i els barems que es van aplicar el darrer curs.
El període de presentació de sol·licituds per al segon cicle d’educació infantil, educació primària, centres integrats i educació secundària obligatòria es preveu entre l’11 i el 22 de març.
LA GRIP
La grip duplica la seva incidència a Catalunya i supera els 280 casos per 100.000 habitants
BARCELONA, 31 (EUROPA PRESS)
L’epidèmia de grip ha prosseguit el seu avanç durant l’última setmana a Catalunya i ha duplicat la seva incidència, fins a arribar als 280 casos per cada 100.000 habitants, el màxim en el que va de campanya.
El Pla d’Informació de les Infeccions Respiratòries Agudes a Catalunya (Pidirac), consultat per Europa Press, recull que durant la quarta setmana de gener la xarxa de metges sentinelles ha aïllat 45 mostres del virus de la grip de les 78 mostres recollides, cosa que representa una positivitat al virus del 57,7%.
Les taxes d’incidència per síndromes gripals s’han incrementat en tots els grups d’edat, excepte en les persones de més de 64 anys, amb una especial progressió en els quals tenen entre 5 i 14 anys, que presenten la taxa d’incidència més alta amb 604 caos per cada 100.000 habitants –un 125% més respecte a la setmana passada–.
L’increment també del 51% en el grup de 0 a 4 anys –que acumulen una taxa de 592 casos– fa preveure que la incidència de la grip no ha arribat encara al seu nivell màxim aquesta temporada, tenint en compte que el comportament del virus passa per traslladar-se des dels més petits cap als més grans.
Una de les característiques d’aquesta temporada és que la grip ha començat a expandir-se mitjançant el virus B –que generalment apareix al final del període epidèmic– i no el virus A, que és el que genera més activitat, especialment al principi.
Addicionalment, durant l’última setmana s’han notificat sis casos greus, hospitalitzats pel virus de la grip –cinc casos pel virus B i un pel A–, el que eleva el nombre d’ingressos totals des del començament de la campanya fins a 16.
A tot Espanya la taxa d’incidència es situa en 156 casos per cada 100.000 habitants, amb una evolució creixent respecte a la setmana passada.
SENSE COMENTARIS
CONSIGNA DE DIVENDRES
CONSIGNA DE DIJOUS
MENÚ MES DE FEBRER
CONSIGNES
El Rei Carnestoltes
Ha arribat el Rei Carnestoltes!
Avui a la tarda ha arribat a l’escola el Rei Carnestoltes! Ha inaugurat el Carnaval amb molta gresca i xerinola. Us deixem el pregó que ens ha fet perquè seguiu totes les consignes que ens mana seguir durant tota la setmana.
PREGÓ DE CARNESTOLTES
Alumnes d’aquesta casa
que em mireu amb ulls badocs,
esperant que el pregó us faci,
escoltant com carallots.
Permeteu-me que pregoni
quatre versos, quatre mots
sobre la meva gran festa
amb permís dels professors.
Aquí sóc perquè vull gresca
i teniu el meu permís
per fer el que us doni la gana.
Que tothom sigui feliç!
Vinga, doncs, amunt la festa,
fora mandra, fora el dol,
que ningú no passi pena,
que ningú no es trobi sol.
De dimarts fins divendres
una consigna diferent portareu.
En la gresca haureu de participar
si no voleu que els alumnes de 6è
la cara no us hagin de pintar.
El dimarts vindreu amb el cap guarnit
del matí fins a la nit.
El dimecres si ben guapos voleu anar
unes pigues a la cara us heu de pintar.
I tothom des de primera hora
els mitjons per fora,
un de cada color tan si us agrada com si no!
El dijous vindreu vestits d’un sol color
i ben perfumats per fer bona olor.
Ah! I l’entrepà de truita o de botifarra no podeu oblidar
perquè anirem a caminar,
sinó hi penseu una penyora haureu de pagar.
El divendres portareu corbata o corbatí al matí
per ben elegants venir.
I a la tarda tiritititíííííííííí….
a la rua la vostra disfressa haureu de lluir!
En el vestíbul de la vostra escola estaré,
fins el divendres que ve.
Espero poder saludar
a qui em vingui a visitar
Així que celebreu el Carnestoltes
tant si plou com si fa sol.
Ja n’hi ha prou de tant d’estudi
i d’exàmens i controls,
que una festa com aquesta
no la fa tothom qui vol!
VISCA EL CARNESTOLTES!!!!!!
El Carnaval ja és aquí!
Entre tots els alumnes de l’escola hem decorat el vestíbul de l’escola. Ens ha quedat ben alegre, ple de colors que conviden a fer gresca i a estar tota la setmana de festa. Mireu com ens ha quedat!
Per cert, aquesta tarda arriba el Rei Carnestoltes a l’escola i ens dirà els manaments que hem de seguir a partir de demà. Després que hagi arribat us farem saber les consignes que ens ha ordenat.