TALLERS DEL TERCER TRIMESTRE (TIM BURTON)

Aquest tercer trimestre del curs, a tallers intercicle, estem treballant el director de cinema, productor, dibuixant, escriptor i artista plàstic Tim Burton. Com cada trimestre hem repartit els tallers en vuit activitats, una segueix essent la realització plàstica de les paraules de l’Aixart i les altres set estan destinades al món del cinema on treballem diferents tècniques segons el taller. Així doncs tenim un taller on utilitzem la plastilina per treballar l’Sparky, personatge d’una animació de dibuixos animats feta amb plastilina per en Tim Burton. Un altre taller on s’utilitzen tècniques de collage i scrapbook per fer una cartellera d’Alícia al país de les meravelles. Un altre taller on es treballa un flipbook, que és una tècnica d’animació senzilla en la que fent dibuixos que canvien molt poc entre ells, després es fan passar molt ràpidament i es va creant un moviment. Un altre taller on ens basem en un Thaumatrope, que consisteix en un disc (fet de paper) amb imatges diferents a cada banda unides per un pal que fent-lo girar ràpidament es genera una il·lusió òptica on les dues imatges es sobreposen. Un altre taller on treballem esbossos de pel·lícules i acabem realitzant un esbós d’un personatge d’en Tim Burton. Un altre taller que pren com a referent el protagonista de la pel·lícula “The Nightmare Before Christmas” (Malson abans de Nadal), on treballem diverses emocions que podem interpretar observant la gestualitat de la cara d’en Jack Skellington i ho plasmem de manera culinària en una galeta Oreo. I, per últim, un taller on es realitza un vídeo màgic, el qual consisteix en fer un truc de màgia gravat en càmera.

Aquí podeu veure un recull fotogràfic de tot el que estem fent! Ens ho passem molt bé i aprenen moltíssimes coses del món del cinema i del món de les arts plàstiques!

BICICLETADA A CICLE MITJÀ

Els nens i nenes de Cicle Mitjà avui hem realitzat la bicicletada que fem cada any. Hem sortit de l’escola a les 9 i hem tornat a les 12’15h.

Sort que l’hem pogut fer perquè cada dia plovia i pensàvem que no podríem fer-la. Hem tingut molt bon temps, hi havien algunes basses però encara ha sigut més divertit perquè alguns volien passar pel mig i han quedat ben bruts.

Aquest any també ens han acompanyat algun pare i mare. No hi han hagut gaires incidències, només alguna cadena treta i una pelada de genolls, en fi, coses que passen.

Hem esmorzat a Sobrànigues i hem anat a sota el pont del tren a esperar que en passés un per poder sentir el soroll que feia.

Cada any en sabem més i ens ho passem molt bé!!

MATINAL DE PATI I PARAULES

El dissabte dia 12 de maig, vam realitzar una altra matinal al pati de la nostra escola. Aquesta vegada, la vam dedicar a pintar jocs a terra i als arbres,  repintar estructures que s’havien malmès, muntar un sistema de reg automàtic a l’hort, polir i pintar les canastes, pintar una barca que ja s’havia muntat la setmana anterior… i a més també la vam dedicar a crear paraules gegants que han quedat exposades en una part del pati, basades en el projecte que segueix l’escola per treballar l’ortografia a través del mètode de l’Alegria Julià. Per fer aquestes paraules, vam comptar amb l’ajuda d’alguns artistes: en Pep Torrebella, en Joan Corominas Geli, la Sandrine Bueler i l’Anna Carlota Fernández Moya. Volem donar les gràcies a tots ells, i a tots els pares, mares, alumnes i familiars que van col·laborar un cop més en aquest gran projecte!

MOLTES GRÀCIES A TOTS!!!

UN ALTRE ANY AMB L’HORT I EL GALLINER

Aquest any han passat moltes coses a l’hort i el galliner de l’escola.

Al galliner s’hi han instal·lat una nova família de gallines i un gall. Es van sentir  tant còmodes que van tenir pollets molt macos. Entre tots vam triar noms per els pollets i van sortir: Blanquet i Ploma

Com que no podíem tenir dos galls vam penjar cartells per tot el poble per si algú el volia adoptar i amb molta sort una noia que tenia una granja i li faltava un gall el va voler adoptar. Ara viu amb la seva família i va tenir pollets. Durant tot l’any ens hem partit la feina de cuidar-los  entre tots els cursos.

A l’hort també hem estat fent molta feina plantant: enciams, bròquils , els xerris els vam plantar fa molt poc, bledes , cebes , alls , pèsols que per desgràcia vam tenir un accident i els ocells se’ls van menjar.  També vam plantar algunes  flors i plantes aromàtiques de la temporada de tardor i primavera, les hem anat cuidant durant el curs. I per no confondre’ns de plantes  hem fet títols amb l’ordinador.

Hem continuat fent compostatge amb la resta d’esmorzars dels nens i mestres i les restes de menjar de la cuina.

A l’última matinal vam instal·lar un rec automàtic per ajudar-nos a regar.

Nota elaborada per : L’Alex H, Judit C i Xènia G

SORTIDA A GIRONA DELS ALUMNES DE CICLE INICIAL

Els alumnes de cicle inicial vam anar d’excursió a Girona el dimarts 8 de maig. Vam arribar i vam esmorzar a la plaça U d’octubre, tot seguit vam visitar el museu del cinema on vam fer un taumatrop, vam veure el conte de la Ventafocs amb ombres xinesques i vam poder visitar una mica l’exposició on ens van ensenyar la llanterna màgica i les joguines òptiques.

Un cop vam acabar la visita al museu, vam fer un passeig per la Rambla i vam explicar la llegenda del Tarlà i vam veure el mapa de Paris que hi ha pintat sota les voltes. Tot seguit vam agafar el trenet turístic i vam visitar el casc antic.

Per dinar ens vam acostar fins al parc de la Rosaleda a la Devesa i just quan vam acabar de dinar, el temps ens va amenaçar amb tempesta i vam tenir el temps just per anar corrents fins a sota les vies on ens esperava l’autobús.

ENS HO VAM PASSAR MOLT BÉ!