TALLER DE CREACIÓ DE PARAULES

La bona o mala ortografia està estretament relacionada amb la memòria visual. Els nens i nenes que no disposen de manera innata d’aquesta habilitat, l’han d’exercitar per tal d’activar-la. És per això que aquest curs hem iniciat un treball d’ortografia seguint la metodologia de l’escriptora i mestra Alegria Julià. Per això, estem dedicant un dels tallers intercicles que fem els divendres a crear paraules amb diferents tècniques i materials, que després pengem en diferents espais de l’escola.

A continuació podeu veure una mostra d’aquest taller.

TALLERS D’EN DOMÈNEC FITA

HOLA A TOTES LES FAMILIES DE L’ESCOLA, US VOLEM INFORMAR QUE HEM COMENÇAT A FER TALLERS.

ESTEM ESTUDIANT EN DOMÈNEC FITA QUE ÉS UN ARTISTA QUE VA NÉIXER A GIRONA. QUAN ERA JOVE  VA CAURE DE DALT D’UNA ESCALA I DES D’AQUELL MOMENT HA ANAT SEMPRE AMB CROSSES I CADIRA DE RODES.

EN  FITA FA DIFERENTS ARTS: ABSTRACTES, REALISTES I ALTRES TIPUS DE CREATIVITATS. AQUEST ANY CELEBRA EL 90 ANIVERSARI.

ESTEM DIVIDITS EN GRUPS DESDE P3 A 6È. CADA DIVENDRES A LA TARDA CADA GRUP FA UN TALLER DIFERENT. ESTEM FENT DIFERENTS ARTS DEDICADES A EN DOMÈNEC FITA: VITRALLS , COLAGE,  RETRATS, CERÀMICA… TENIM 8 TALLERS QUE SÓN D’EN FITA MENYS UN QUE ES DIU PARAULES. EL TALLER DE PARAULES EL FEM TOT L´ANY I ALGUN DIA TAMBÉ PUBLICAREM UN ARTICLE AL BLOC SOBRE AIXÒ.

PER ACOMIADAR-NOS US VOLEM DIR QUE EN FITA ÉS UN ARTISTA GENIAL! I MOLT IMPORTANT, JA QUE ESTÀ MOLT A PROP DEL NOSTRE POBLE I ENTORN.

COM FER UN FÒSSIL

Hola, som els nens i nenes de 5è i aquests dies hem estat treballant el text instructiu i us volem ensenyar com fer un fòssil.

INSTRUCCIONS:

Material:

Una closca de cargol.

Guix.

Aigua calenta.

Vinagre.

Plastilina.

Estris:

Un pot de iogurt o el que trobis a casa .

Un recipient de plàstic.

PREPARACIÓ:

1. Dins un recipient amb aigua calenta hi aboquem la closca de cargol i canviem l’aigua , si cal, fins que sigui ben neta.

2 .Barregem 3 cullerades de guix i dos d’aigua. Ha de quedar una pasta fina i no gaire espesa.

3. Aboquem una mica del guix dins la closca i mirem que arribi fins al fons de l’espiral.

4. Acabem d’omplir la closca i li donem petits copets a la taula perquè surti l’ aigua.

5. Fem una base amb la plastilina i hi col·loquem la closca amb el forat amunt.

6. Ho deixem assecar un dia.

7. En el pot hi posem el cargol i l’omplim de vinagre. Ho deixem actuar fins que la closca es              desintegri.

Ja tenim el fòssil!

LA CASTANYADA

Divendres 27 d’octubre a l’escola va ser un dia especial. Vam celebrar la castanyada!

Ens vam ajuntar per classes grans i petits i vam fer panellets de molts gustos: de cirera, xocolata, coco, ametlles, codony… és una activitat que ens agrada molt fer cada any. També vam fer paperines, per guardar-hi les castanyes.

Després del pati, cada classe va recitar el seu poema, cançó,… Ens va fer molta gràcia els de P3 i P4 perquè estaven molt nerviosos, però ho van fer molt bé! Quart es va inventar un rap amb molta energia. Fins i tot els mestres van acabar cantant una cançó!

Van venir alguns avis i àvies a coure’ns les castanyes. A la tarda, es van afegir algunes mares i pares a cantar i ballar amb nosaltres la rumba de les castanyes. Finalment ens vam menjar els panellets i les castanyes!

Va ser un dia molt divertit!

Alumnes de 4t