Film final

Ja podeu veure el nostre film a l’apartat “Films finals” del nostre bloc!

El nostre guió

SEQ. 1 HABITACIO NOIA               INT. TARDA

habitacio anna 1habitacio anna 2habitacio anna 4

L’Anna està asseguda a l’escriptori de l’habitació. Té tota la taula plena d’apunts i alguns llibres. A la paret té penjats els horaris de l’Institut. La veiem de perfil, estudiant, sembla cansada. Sona el mòbil, ella mira el telèfon i es queda uns moments dubtosa, finalment despenja.

– Ei Àlex!! – diu, entre contenta i incòmoda. Mentre parla s’allunya una mica de l’escriptori amb la cadira.- Ei, què tal? Com va? Estic al bar amb en Javi!! Vine! Vaa, que després sortirem!! – veu en of d’una noia. To content, animat. De fons se sent soroll de bar.- Tia, no puc….he d’estudiar..ja saps… – To tímid. No acaba la frase que l’Alex l’interromp. – Vaa…ni que sigui per prendre algo!! Així parlem!!– Ja, però… – s’aixeca i va cap al llit. Es queda asseguda en un racó.- Total serà una estoneta….tia! que mai ens veiem!!Però…és que no puc…

– Va vine….De sobte se senten uns riure’s i la veu d’un noi com de fons – Tia!! Que t’he de posar al dia!

Vaa…vine i parlem…. – Ara l’Alex té un to més suau, més dolç.- Bueno….– Un petó!!!! – se sent al noi que diu – T’esperem!!

La noia penja el telèfon i es dirigeix cap a la finestra, pensativa. Es queda uns segons absent, mira unes fotos penjades a la paret amb els dos amics, després mira els apunts que té a l’escriptori. De sobte se sent des de fora de l’habitació la veu d’una dona gran (la seva mare).– Era l’Alex?– Síii!! – contesta amb desgana.- No pensaràs sortir?? Que ja n’has suspès una, eh? I t’hi jugues…– Sense deixar-la acabar – Que vale!!! – malhumorada.

L’Anna torna a mirar els apunts, dubitativa i torna a mirar cap a la finestra. Després d’uns segons, agafa el bolso i l’abric i marxa. Se sent com tanca la porta d’entrada de la casa mentre diu – Marxo!! 

SEQ. 2. CARRERS DE LES CORTS         EXT. TARDA 

fragments_cafe_1 fragments_cafe_2

Veiem el rostre de l’Anna amb una expressió entre trista i enfadada. Camina cap a la càmera, totalment aliena a l’entorn. La veiem de cara, amb un pas ràpid, immersa en els seus pensaments. La càmera es centra amb ella mentre que tot el fons queda desenfocat. L’Anna va avançant fins a desaparèixer de pla. D’aquí passem al pla d’un carrer peatonal, ombrívol; el carrer fa pujada i el veiem en perspectiva, des del final del carrer; està pràcticament buit. Del fons del carrer veiem aparèixer a l’Anna, amb pas ferm, però més relaxada. De tant en tant mira el seu entorn. (Pensar si alternem aquest pla amb algun pla i contraplà més tancats del que mira…).

Des d’una cantonada d’una plaça amb arbres i terrassetes, veiem com al fons apareix l’Anna, al principi casi imperceptible però es va apropant a mida que creua la plaça.  De sobte es para davant d’un cafè que fa cantonada i es queda quieta amb la mirada fixa. En un pla escorç veiem com està mirant als seus dos amics dins del cafè a través del vidre de la finestra. Els dos amics riuen tot conversant. Després d’uns segons l’Anna desapareix de pla i la tornem a veure darrera del vidre. En veure-la, els dos amics s’aixequen i l’Alex li fa una abraçada  amb molt entusiasme. En Javi, després també la saluda carinyosament i s’asseuen: l’Alex i en Javi de costat, com estaven abans, i l’Anna enfront.  Gairebé no sentim la conversa ja que veiem tota l’acció des de l’exterior, a través de la finestra.


 SEQ. 3. BAR INT/TARDA 

fragments_cafe_int1fragments_cafe_int2

Un cop asseguts la canviem de pla, ara dins del bar. Arriba el cambrer i li demana a l’Anna aviam què voldrà prendre. A la taula hi ha vàries ampolles de cervesa buides. L’Anna es queda uns moments pensativa: Anna – No, no…res…estic bé!Alex (al cambrer) – Si, si, posa-li una cervesa. I a mi porta’m una altra. El cambrer marxa. L’Anna es queda mirant a l’Alex, somrient.

Javi – Ja veig que al final surts!! Anna – No, no…que va…acabo de tenir un marrón a casa… – mentre l’Anna parla l’Alex l’escolta sense dir res.Javi- Com que un marron! Què ha passat?Anna – Sí, perquè és que vaig suspendre i ara els meus pares m’estan molt a sobre…i tot el dia pressionant-me amb la merda d’exàmens.

Javi – Tio, no hi ha qui els aguanti….

Alex – Bueno tia, sempre amb el mateix rotllo!! Com si els altres no tinguessim problemes….Va, canviem de tema que això ja cansa…

En aquest moment arriba el cambrer amb les begudes, l’Alex i en Javi es distreuen parlant amb ell amb to molt animat.L’Anna es queda tallada i dolguda, la càmara ho fa evident, mira a terra, els torna a mirar, però com “des de fóra”, ho evidencia el so,  el que el soroll i la música es confon. L’Anna després d’uns moments, mira a terra, es gira i surt del bar perdent-se entra la gent. En aquest moment l’Alex se n’adona que l’Anna no hi és, la busca i la veu desaparèixer entra la gent….
 

SEQ. 4 CARRERS EXT/VESPRE 

L’Anna torna pel carrer on havia passat abans, ara de pujada. Es troba amb un grup d’amics rient i xerrant i se’ls mira pensativa i trista. Se’n va carrer avall, sola, fins perdre’s en la distància.

Comencem el curt! Ja tenim els personatges!!

Hola a tothom!

Després d’una setmanan debatint i treballant la història de què volem parlar i els nostres personatges, hem decidit fer el curt sobre tres amics que s’allunyen perquè comencen a seguir camins diferents; cada cop tenen menys coses en comú i van sorgint, poc a poc les contradiccions i la distància entre ells. En breu, us explicarem més detalladament el nostre guió.

De moment, us descrivim els tres personatges centrals del curt (encara que a una encara li falta nom…).

JAVI 

Té 16 anys. Es un noi discret, sempre vesteix amb texans caiguts i samarretes fosques. Ha deixat l’institut i està fent un mòdul de mecànica. Li agrada la música dels 40 principales, les motos i sortir. És addicte al tabac, es passa el dia fumant. Tot i que és un noi extravertit, en un primer moment es mostra distant i segur amb els altres. És un noi espavilat, tot i que no gaire intel·ligent i atrevit. Es bo en els negocis: es dedica a robar petites coses, així com roba, per revendre-la i així tenir els diners per sortir ja que a casa seva no n’hi donen. No té bona relació amb els pares, és fill únic, mai para per casa, excepte per sopar. Tot i que li agrada molt la mecànica i està content amb el que fa, li molesta que no se li donin els estudis. És irresponsable, inestable i no té les idees massa clares sobre què vol fer més enllà del present; va fent. Tot i que coneix a molta gent i surt molt, té els amics comptats. L’Àlex i l’altra amiga són les seves millors amigues; tot i que es van conèixer a l’institut, amb elles ha trobat sinceritat i intimitat; el to d’ell quan està amb elles (més aviat sensible) és radicalment diferent que quan està amb els altres. Amb l’Àlex s’entenen molt, surten sempre junts i comparteixen bons moments, tot i que en un punt en Javi la troba massa utòpica. De la que estudia batxillerat pensa que és massa responsable i un xic avorrida perquè darrerament mai vol sortir; en el fons té enveja que tingui les idees tan clares sobre el seu futur. 

ÀLEX 

Té 16 anys. Ha deixat d’estudiar ja que no se li donaven bé els exàmens i ara busca feina, o millor dit, els seus pares l’obliguen a buscar feina, però ella no vol treballs cutres, sinó que es vol dedicar a la música, la seva gran passió. Porta un look alternatiu, rotllo punk. És molt desordenada, però ella s’entén dins del seu desordre; li agrada tocar la guitarra, els bongos, i cuidar de plantes. Li agrada molt la música punk, ska i el reagge i li encanta anar de festa. És independent, sempre va al seu rotllo, és tossuda, pel que li agrada mostra molt interès i pel que no, gens; és extravertida, propera, simpàtica i alegre, és la que sempre anima la festa. És molt xerraire i mai escolta. Somniadora, un pèl il·lusa i inestable. Tot i que s’estima als seus pares no hi manté una bona relació ja que no s’entenen. Li agradaria marxar de casa però també veu que és una tonteria ja que no podria mantenir-se; és per això que té moltes ganes de fer-se més gran. Li agradaria poder fer el que realment vol i que els seus pares l’entenguin,Té els principis molt clars i uns ideals molt marcats però ara tampoc està segura de que tot no siguin etiquetes sobre les coses i sobre la gent.Surt amb molta gent i es mou amb diferents grups amb els que toca música o surt. De l’institut només té dos amics: en Javi i la que fa batxillerat. A la noia se l’estima molt ja que són amigues des de la infància però veu que s’estan distanciant i la culpa de no pensar per si mateixa i que deixi que els pares li taladrin el cap. D’en Javi pensa que és molt divertit i s’ho passen molt bé junts, però també creu que és un passota i el veu una mica perdut, però tampoc fa res per ajudar-lo. 

NOIA DE BATXILLERAT 

Té 16 anys. És la única que segueix a l’institut; està estudiant e batxillerat científic i vol fer medicina. Des de sempre ha tingut les coses clares: està molt segura del que vol fer. És una noia responsable, previsora i ordenada; a la seva habitació té els horaris penjats al costat de les fotos dels amics. És intel·ligent i sempre si li han donat bé els estudis i s’hi aplica molt però és una estressada i s’agovia molt en època d’exàmens. Sempre porta amb ella el seu portàtil per treballar.Li agrada la música dels 40 principales, com a en Javi. És extravertida, divertida i sensible però com sempre anava amb en Javi i l’Àlex, ara que ja no van a l’institut s’ha quedat sense ningú. Se sent molt sola ja que els seus pares la pressionen i els seus millor amics no l’entenen ja que només surten de feina i mai arriben a comprendre-la o escoltar-la. Ara es comença a plantejar perquè està fent el que fa, ja que mai s’ha plantejat una altra cosa que no sigui acabar el batxillerat i fer una carrera i no té amb qui parlar del que li està passant. Té una germana, però és més petita que ella i li resulta emprenyadora.De l’Àlex, tot i que l’estima molt i accepta els seus pensaments i la seva manera de fer, li fa ràbia que mai l’arribi escolar: només la deixa parlar una mica i de seguida salta amb els seus problemes. I amb en Javi, tot i que es riuen molt junts quan surten, però tenen un conflicte de punt de vista sobre les coses; són massa diferents com per comprendre’s.

Com ha anat la pràctica de presentació del personatge?

Dilluns 31 de març

Fa un mes vam fer un rodatge d’un personatge posant en pràctica les lliçons apreses en l’assignatura de “cinema en curs”. 

Abans de l’inici del rodatge, vam acordar els protagonistes, les seves característiques comunes i el desenvolupament de la història.

L’objectiu d’aquesta pràctica era aprofundir més els diversos punts de vista que ja havíem treballat anteriorment. 

Creiem que el rodatge podia haver estat una mica més llarg, encara que per començar, ja està be. 

A través d’aquesta pràctica hem pogut experimentar noves experiències, hem descobert la dificultat d’utilitzar una càmera professional, els passos principals que s’ han de dur a terme abans de començar el rodatge, etc.

Sergi Càrceles

Presentació d’un personatge

En la nostra presentació de personatge hem intentat crear un ambient estudiantil on es vegi reflectida la desgana d’ un dels protagonistes, en Víctor, envers la classe de tatre, un nou crèdit variable que ell no havia escollit i que detesta.Una de les nostres preocupacions era aconseguir que en es pogués interpretar la tensió que sent en Víctor quan està pressionat i intenta disimular-ho, i a més la incredulitat de la Sara, un altra protagonista, en contemplar l’escena. Aconseguir que l’espectador es fixés per sobre de tot en aquests dos personatges, també era una prioritat.  Marina Ramírez

L’experiència rodant va ser molt satisfactòria: vam poder entrar plenament en contacte amb els estris necessaris per grabar, els de so, imatge, etc. Tot i això vam tenir dificultats degut al poc temps del que disposàvem i per la inexperiència, que ens feia equivocar i perdre temps. D’altra banda, cal destacar el fet que la professora de teatre d’un altre crèdit variable, va interferir fent-nos fora, cosa que ens va perjudicar enormement.* 

Els resultats obtinguts han estat força semblants als desitjants i hem pogut fer una presentació bastant satisfactòria, tot i que el so no era tant bo com haguéssim desitjat.Ens ha resultat molt útil treballar amb el programa de muntatge, ja que no l’havíem utilitzat mai i n’hem après molt.  Elena Casanovas

*Aquesta va ser la nostra percepció, però en realitat ens havia passat l’hora i a l’hora següent la sala estava reservada per ella, i era el seu darrer assaig abans de representar l’obra. Nervis de rodatges i representacions….

grups per la pràctica del personatge i visionats

Dijous 21 de febrer

Avui a la classe de cinema en curs hem decidit els grups de rodatge de la pràctica central. El grup A està composat per l’Aleix, l’Ana Palacín, l’Elena, l’Elvira, en Facundo, la Lisseth i en Víctor i es centraran en el noi com a protagonista. El Grup B són l’Alba, l’Ana Criado, la Betty, en Jonathan, la Marina, la Mònica, en Sergi C, en Sergi i l’Ulunay i han triat a la Sarah com a protagonista.

De cara a la planificació de la pràctica, hem visionat alguns fragments de presentació de personatges. Hem vist un tros de la pel.licula “El corredor de fons”, sobre un pres que es un bon corredor que la justícia el fa córrer per guanyar les olimpíades. També hem vist 4 o 5 fragments de la pel.lícula “L’esquiva”, ja que té molt a veure amb la nostra història: la pel.lícula canvia de plans molt ràpidament .Vem acabar la classe amb l’ultim fragment de la pel.lícula. 

El pròxim dia cada grup treballarà sobre la seva planificació de la pràctica.

Aleix Avila

Els nostres personatges

Dimarts 19 de febrer

Avui hem destinat les dues hores a fer un taller de guió i de creació de personatges. Tothom n’ha fet un i al final, parlant dels diferents personatges i veient quins ens agradaven més la cosa ha quedat així: Hem pensat en dos protagonistes:  

Un noi de 17 anys molt molt crack amb ciències, que passa de la gent i de tot una mica. Com és tan inteligent treu bones notes igualment. És fill únic. Es tan bo que és com que va de superior i li agrada estar sol tot i que podria tenir amics. En el tracte és amable, però mai deixa aprofundir les relacions per aquesta superioritat. Es distant.  

La noia és l’altra prota. Es diu Sarah i té 16 anys. Modernilla, porta roba diferent i es canvia el look sovint. Es molt simpàtica, extrovertida, riallera, desordenada i fa patinatge sobre gel, però tot li agrada, s’apunta a tot el que surt. Els caps de setmana treballa com a monitora de patinatge. És molt independent (s’ha fet a si mateixa). La seva mare és la dona de fer feines de l’institut però ningú ho sap. I no té pare així que s’espavila sola i va a la seva bola. Sempre està envoltada de gent ja que és molt sociable però té pocs amics de veritat. En el fons és insegura. 

Personatges secundaris: Professor Joan Campana. Molt bon tio, sempre ajuda als alumnes, fins al punt d’escriure per ells les respostes dels examens. Es “torpe”. Li agrada molt el futbol i és fanàtic del Barça, etc. Ell serà el professor del crèdit de teatre. 

Història: La Sarah s’apunta al taller de teatre que dóna el profe. El noi, com està per sobre de tot, no presenta els papers de crèdits de lliure elecció i li encolomen el taller de teatre (l’ha de fer si ho si per no haver presentat els papers de preferències). La peli va sobre tots els assaigs i la representació de l’obra i com els dos personatges s’acaben unint doncs ambdos se senten sols (ella sempre s’envolta de gent però finalment se sent sola, a casa sobretot i ell vol estar sol, ho busca, però en el fons no vol, voldria tenir algu amb qui compartir coses). Aquesta unió vindrà perquè ell veu que té una limitació molt gran en fer teatre (per primer cop algo no se li dóna bé) i ella l’ajuda (al principi ell està indignat i no vol ni sentir-ne a parlar). Al final, quan arriba l’hora d’escenificar a ella li entra la por a fracassar i ell serà quan per primer cop ajudi a algú altre.  

De cara a la pràctica hem pensat la següent situación: El primer dia de classe de teatre. Ell estarà indignat, no vol fer el taller. Ella estarà amb les amigues entusiasmada. Hi haurà una confrontació dels dos…no ha quedat molt clar això. No ens ha donat massa temps a concretar la situació….ja veurem!

Ja tenim els Minuts al bloc!!

Hola a tots!!

El diumenge passat vam acabar de filmar el nostre últim Minut. En total hem filmat 5 minuts, en grups de 3 o 4 persones. Ara, els podeu veure tots a la secció Minuts Lumière del bloc!

Fins aviat!!!

IES Les Corts

4 de febrer. Hitchcock

Amb la Maria, hem estat parlant de Hitchcock abans de la projecció de “Els Ocells” de demà.
 
Alfred Joseph Hitchcock (Londres, 13 d’agost de 1899Los Ángeles, 29 d’abril de 1980) va ser un cineasta britànic.

Era el rei del suspens i de la ironia. Tenia molt en compte l’espectador, que sempre estava en tensió, en suspens. En les seves pel·lícules sempre agafava noies roses perquè deia que tenien molt misteri.

Algunes de les pel·lícules que a fet són: Vértigo, Psicosis, The birds, La ventana indiscreta, Con la muerte en los talones

 

Avui, hem vist un tros de la pel·lícula Vértigo i també de la pel·lícula Con la muerte en los talones, exemple de pla i contraplà.

 

Demà anirem a veure la pel·lícula The birds, pel·lícula de terror on els ocells d’una ciutat ataquen els seus habitants. Aquesta pel·lícula està basada en un relat de l’escriptora Daphne du Maurier i és considerada una de les seves obres mestres absolutes.
Fitxa tècnica de la pel·lícula:

 
  • Direcció: Alfred Hitchcock.
  • Producció: Alfred Hitchcock – Universal.
  • Director de Producció: Norman Denning.
  • Guió: Eva Hunter, segons el relat de Daphné du Maurier “The birds“, dins del recopilatori “The apple tree“.
  • Fotografia: Robert Burks (Technicolor).
  • Efectes especials: Lawrence Hampton i Albert Whitlock.
  • Producció i composició del so electrònic: Remi Gassman i Oska Sala.
  • Música: Bernard Herrmann.
  • Montatge: George Tomasini.
  • Estrena (USA): juny de 1963.
  • Duració: 120 minuts.
  • Intèrprets:

– Rod Taylor: Mitch Brenner.

– Jessica Tandy: Mrs. Brenner.

– Suzanne Pleshette: Annie Hayworth.

– Veronica Cartwright: Cathy Brenner.

– Ethel Griffies: Mrs. Bundy.

Demà, a l’hora de visionar la pel·lícula sobretot ens hem de fixar en el punt de vista, és a dir, en quin lloc es posa la càmera, a qui està mirant, des de quin personatge està mirant les coses…

Marina

RESUM DE
LA PEL·LÍCULA “ THE BIRDS”

El dia 5 de febrer vam anar a
la Filmoteca de Catalunya, juntament amb altres escoles que també participen  en el projecte Cinema en Curs, a veure la pel·lícula “The birds” de Hitchcock. 

Aquesta pel·lícula ens explica la història d’una noia de ciutat, que va a un poble petit a portar dos agapornis a la germana d’un home que havia conegut a una tenda d’animals.

Comencen a produir-se una sèrie de fets estranys amb els ocells que ataquen i maten a la gent. Al principi només els protagonistes s’e adonen del comportament estrany dels ocells i l’altre gent del poble no els creuen. Fins que els ocells ataquen el port i ho veu tothom.

La gent culpa a la dona dels atacs dels ocells. La família protagonista es refugia a casa seva tancant i barrant portes i finestres encara que igualment ataquen a la dona. Finalment poden marxar. 

Nosaltres creiem que els ocells s’han revolucionat perquè la noia va arribar al poble amb els agapornis. Al final, en el moment d’agafar el cotxe, els ocells no els ataquen perquè la noia surt amb els agapornis com a ostatges. 

Anna Criado   

Jonathan SalàMarina RamírezMonica BargallóSergi Cárceles

Sergi Marco 

Ulunay Atés.

29 de Gener. Reprenem els visionats

Hem vist el curt de la pel·lícula “El pa i el carrer” del director iranià, Abbas Kiarostami.Aquest director de cine treballa les seves pel·lícules de manera natural i poètica.Descriu els personatges d’una manera molt real, en la qual podem arribar a posar-nos en la seva pell.Son pel·lícules de pocs fets.Després de veure el film, em comentat els aspectes més destacats:-utilitza molt el primer pla.-la música ressalta molt.-la càmera tremola.-va canviant les diferents vistes del nen protagonista.-la càmera esta a prop del nen quan té por.-sempre es veu el límit de l’escena.-per la ubicació de les ombres, que és vertical, hem deduït que l’hora del dia havia de ser el migdia. 

Ana Criado

24 de Gener. Preparem els minuts Lumière

Avui hem estat comentant els minuts Lumière i un cop decidit el lloc, la hora etc. Hem pujat a la sala de informàtica a redactar els preparatius i la informació necessària per poder realitzar els minuts Lumière i separar els càrrecs per a la gravació.

Els càrrecs es dividien en:
-Director
-Assessor
-Tècnic de So 

 Sergi Cárceles