Què en pensen els alumnes?
Abans de continuar endavant pensem que és important saber si els nois i noies de 1r d’ESO s’engrescarien a fer la revista de l’Institut Bellvitge.
La Vero, la professora de castellà, sembla que té clar com descobrir si els alumnes estarien motivats a fer una revista explicant com han viscut el seu primer any a l’Institut Bellvitge, i sembla que pot incloure-ho fàcilment dins la programació de la seva matèria ja que pot treballar-ho des del contingut curricular “mitjans de comunicació” o també des del contingut “tipologies textuals”…
Ho deixem a les seves mans i esperem amb ganes la resposta dels alumnes.
Mentre els docents esperem…els alumnes, a través de la proposta de la Vero, investiguen els diferents tipus de revistes que hi ha al mercat actual, descobreixen que els continguts estan agrupats en diferents seccions i proposen les seccions de què podria constar una revista d’un centre de secundària com el nostre. Treballen en petits grups i quan finalment posen en comú les seves propostes ens surten els següents apartats:
- Editorial
- Entrevistes
- Sortides
- Passatemps
- Tira còmica
- Assaig
- Esdeveniments
- Esports del centre
- Consells culturals
I quan al final de la classe els preguntem si els agradaria fer la revista del nostre institut ens diuen:
“ENS ENCANTARIA SER ELS PERIODISTES DE L’INSTITUT BELLVITGE”
I això vol dir que JA TENIM PROJECTE:
“PERIODISTES PER UN CURS”