A classe, el mestre sempre està avaluant. Qualsevol acció està sent avaluada. I això es fa més evident quan treballem en projectes. Està clar que en un treball en petit grup, per exemple, es poden avaluar molts més aspectes que el resultat final del treball realitzat.
Però ara ens volem centrar en l’evidència final de l’avaluació, en aquella activitat que fan els alumnes per avaluar-se. Nosaltres hem cregut interessant recollir evidències de tipologies diferents:
- Avaluar l’assoliment d’aprenentatges, amb alguna pregunta on hagin d’explicar quelcom, i demanant-los també opinió personal.
- Auto-avaluació dels alumnes del procés i de la seva actitud en el projecte, a partir d’una rúbrica.
- Valoració del tema i del projecte en sí, per part de l’alumnat.
Ajuntant aquests 3 tipus d’avaluació, hem dissenyat una activitat avaluativa que consisteix en un formulari usant l’eina de Google Drive.
Ens ha sorprès, per exemple, que una alumna ha expressat que ha après quelcom que no estava previst:
“És una cosa que no te molt a veure, però he après una mica els graus.” [geometria].
També ens ha sorprès algunes de les respostes sobre el que els ha agradat més del projecte:
“Treballar en equip.”
“Que féssim el projecte amb el grup.”
“L’avaluació.”
Finalment, també hem recollit opinions sobre la durada del projecte:
“…perquè només dues setmanes per a mi és poc.”
Recull de respostes dels alumnes a algunes de les preguntes amb resposta tancada.