Per treballar “El Bosc” es va iniciar a partir de l’interès dels nens i nenes de 2n en aquest tema tan ampli, després es va fer una pluja d’idees sobre el que els alumnes de cada classe sabien sobre el tema i després d’un temps de reflexió, es va fer un registre del que els nostres nenes/es volien saber del bosc.
A partir d’aquí, s’informa a les famílies de que a 2n s’inicia el projecte de “El Bosc” i conjuntament amb els seus fills i filles busquen, documenten i realitzen muras, manualitats, … sobre el tema. Quan l’alumne/a porta la informació a l’aula, com hem dit anteriorment, és l’expert/a i fa una exposició davant el grup i/o comparteix els seus coneixements a les altres dues classes.
Els alumnes exposen la informació …
Els docents seguint els interessos mostrats pels nens/es d’allò que volen aprendre i del que els mateixos mestres creuen necessari que es treballi, el·laboren activitats, organitzen tallers, racons, activitats TIC, fitxes de registre i documentació del tema. També fomenten l’avaluació entre iguals, guien el treball col·laboratiu i mitjançant diferents instruments d’avaluació del procés d’aprenentatge.
S’ha fet una sortida al bosc de Prades.
Ens han visitat experts, com el pare d’una alumna que és Biòleg.
I els agents rurals…
Els grups de treball.
Treballem cooperativament.
Amb les fulles que s’han recollit al bosc hem fet creacions PLÀSTIQUES
Treball per parelles…
Fem el català relacionat amb projecte (àlbum il·lustrat, tipologies textuals, …)