El projecte el “El Bosc” es treballa paral·lelament i coordinadament entre els 3 nivells de 2n. En un principi es desenvolupa a les hores de medi establertes a l’horari , tot i que s’amplia a la resta d’hores/àrees.
Els alumnes treballen en petits grups dins l’aula, comparteixen la informació amb els altres nivells, es va elaborant un mapa conceptual que serveix d’espai de reflexió i de concreció per als alumnes i per a la resta de companys/es del centre ja que es confeccionen al passadís.
El sistema habitual de treball és que un nen o una nena aporta una informació sobre el bosc que li era motivadora i la comparteix amb la resta del grup, en aquell moment és l’expert/a i explica a la resta els seus coneixements.
Entre els mestres tutors i la mestra d’anglès hi ha una gran coordinació i s’han repartit la feina de recerca, d’organització i estructuració de les idees dels alumnes. S’han pautat els continguts que calia no perdre de vista i es volien treballar dins el projecte. S’han iniciat en l’elaboració de rúbriques d’autoavaluació, exposicions, enregistrament i posterior visualització de la tasca i s’han aplicat dinàmiques de grup per realitzar l’avaluació.
Coneixements previs:
Es vota el logotip del projecte:
No volem oblidar la necessitat de tenir en compte les emocions dins el procés d’aprenentatge dels alumnes, ja que és fonamental per poder adquirir coneixements i activar connexions que ens seran útils ara i sempre.
Què volem saber?
Hem comprovat que el treball per projectes necessita de temps de reflexió, de treball entre docents, d’espai dins l’horari per poder treballar sense limitacions amb els infants i d’implicació per part de les famílies.
Seguim…