AVALUACIÓ

Per poder avaluar els projectes, des del Grup Impulsor hem considerat convenient tenir en compte quatre aspectes del projecte i, per tant, hem realitzat quatre rúbriques: portafoli, treball en equip, carpeta d’aprenentatge i producte final.

Un cop elaborades, el primer que s’ha fet és revisar i llegir les rúbriques amb l’alumnat. Durant l’elaboració dels projectes, cada equip s’ha autoavaluat tres vegades per tal que fos conscient de la seva evolució. A més, el professor responsable de cada equip ha fet un feedback amb tots els membres. 

Totes les rúbriques estan estructurades en quatre nivells (expert, avançat, aprenent i novell). Durant el procés, hem detectat que els costava una mica entendre alguns ítems i per tant, creiem que les hem d’adaptar a un llenguatge més entenedor per a ells/es. A continuació, us mostrem una de les rúbriques que hem elaborat.

RÚBRICA AVALUCIÓ PRODUCTE FINAL

CATEGORIA EXPERT AVANÇAT APRENENT NOVELL
ADEQUACIÓ DELS CONTINGUTS La informació és excel·lent i s’ha entès el tema, hi ha reflexions i conclusions. La informació és força clara i mostra una certa reflexió sobre el tema. El contingut mostra que s’entén el que s’ha treballat. El contingut mostra que s’entén poc el que s’ha treballat.
ADEQUACIÓ DELS CONTINGUTS Mostra una planificació acurada que dóna una seqüència lògica i clara. L’organització és adequada i les seccions estan relacionades entre si. Les diferents seccions tenen els continguts però no estan gaire relacionats entre ells. Manquen seccions i/o continguts i no estan relacionats entre ells.
ASPECTES LINGÜÍSTICS Fluid i amb un bon nivell lingüístic. Fluid i clar malgrat algunes faltes. Adequat malgrat algunes faltes. Poc adequat i/o amb faltes.
PRESENTACIÓ La presentació està treballada i és molt atractiva visualment. Hi participen tots els membres de l’equip. La presentació és acurada i visual. Hi participen tots els membres de l’equip. La presentació és correcta però poc atractiva. Alguns membres del grup no hi participen. La presentació és poc acurada i atractiva. Alguns membres del grup no hi participen.
CREATIVITAT És original i innovador. Crea expectació. Capta l’atenció del públic. És original i força innovador. Capta l’atenció del públic És poc original i innovador però capta l’atenció. No és original ni innovador. Capta poc l’atenció.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *