Expliquem el que hem après, per a fixar la informació.

Està clar que una de les millors evidències de l’aprenentatge és saber-lo transmetre, és a dir: saber explicar què hem après i perquè, i respondre preguntes del públic, si pot ser. I si, a més, no es tracta simplement d’explicar allò après sinó de presentar quelcom que s’ha fet, molt millor.

És evident que si estudiem la robòtica, el millor aprenentatge es demostra construint un robot, o si estudiem una determinada tècnica pictòrica, què millor que pintar un quadre. Però, no sempre podem arribar a aquest punt.

En el nostre cas, hem recollit el treball fet en 2 tipus de productes finals diferents:

  • Murals / exposició d’alguns dels temes treballats, on la feina ja anava dirigida a construir l’exposició. Per exemple: museu de les parts de l’ordinador.

     

     

Part de l’exposició i el seu muntatge.

  • Dossier que recull una part del treball més personal o més concreta.Per exemple: reflexions personals després d’un debat en gran grup, o bé una fitxa que recull el treball fet en petit grup.

Dossier individual final.

Pel que fa a les exposicions orals d’alguna part del tema, s’han fet davant de tot el grup, com a posada en comú del treball fet i han quedat també plasmades en un format físic, que s’ha incorporat al dossier i/o a l’exposició.

Exposició oral del treball d’un dels petits grups.

Ara, en redactar aquest article, ens adonem que potser ens ha fallat treballar més aquesta part, i poder fer algun tipus de presentació pública de tot plegat, per sintetitzar tota la informació acumulada.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *