Avaluació de l’escape room

En general creiem que l’activitat ha anat força bé. Els alumnes han treballat de forma cooperativa i han resolt diferents activitats relacionades amb la llengua catalana. Els dos grups han funcionat bastant bé, tot i que hi ha hagut un grup que ha treballat d’una forma més cooperativa, respectant i acordant les decisions entre tots els membres del grup.

Pel que fa al temps que han tingut per a fer l’escape room, s’ha de dir que els dos grups no han pogut finalitzar les 8 proves en el temps establert, però al final tampoc ha sigut el més important. S’ha intentat prioritzar el fet que els alumnes estiguessin aprenent amb el que estaven fent i no tant amb la velocitat a l’hora de fer les diferents activitats.

Finalment, remarcar que el docent ha estat en tot moment pendent dels dos grups i ha intentat guiar-los perquè poguessin anar avançant en les diferents activitats. De manera que si un grup no sabia una solució, el docent els assessorava o els explicava possibles solucions perquè fossin els mateixos grups qui prenguessin les decisions oportunes.

Per avaluar als alumnes s’han utilitzat dues eines:

  1. Diari d’anotacions on el docent apuntava el més rellevant de cada prova en relació als dos grups.
  2. Rúbrica d’autoavaluació on cada grup es valorava a partir de diversos ítems com el funcionament general del grup durant l’activitat, la implicació dels components del grup, el treball autònom i les discussions i preses de decisions conjuntes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *