L’avaluació dels projectes.

Us ha agradat el viatge? (Educació Infantil)

Tal i com s’ha exposat en les entrades anteriors, l’avaluació es portava a terme a través del compliment del passaport com a feina final de cada país. Aquest treball també va afavorir l’autoavaluació de l’alumnat ja que havia de pensar què havia aprés i que no. També tenia molta importància l’observació de la tutora tenia present els ítems que volia conèixer en cada treball i activitat.

 

Com ho hem fet? (Cicle inicial)

Per avaluar el desenvolupament del projecte es van crear tres tipus de rúbriques què es van dissenyar amb l’alumnat de primer.

Una primera rúbrica ens serviria per a controlar el treball en equip. En aquesta rúbrica l’alumnat havia d’escriure cada dia com s’havia desenvolupat la tasca de l’equip, tant a nivell individual com a nivell de grup.

La segona rúbrica era per avaluar els aprenentatges assolits al llarg del projecte. Per elaborar-la es va partir del mapa conceptual de la paret. Es va parlar del que s’havia treballat i que s’havia d’avaluar. En les rúbriques es va tenir present, tant els coneixements que s’havien assolit com la implicació en el treball d’elaboració i presentació del producte final.

Una tercera rúbrica es va elaborar per als companys de P5. Ens havien de mostrar el seu gran de satisfacció, si els havíem aconseguit transmetre tot el que volien saber i si ja no estaven tan preocupats, es a dir, era una valoració externa del treball realitzat.

Finalment el docent va fer dos valoracions. Una primera de debat i reflexió en gran grup del treball i la implicació de tothom i una rúbrica per nen/a partint de l’observació sistemàtica de les tasques.

A nivell docent es va enregistrar tot el projecte per part dels participants i es van mantenir reunions de coordinació i avaluació per saber si s’havien acomplit els objectius que s’havien proposat al principi del projecte.

 

Com ens ha sortit? (Cicle mitjà)

Per a poder avaluar tot el projecte el tutor va fer coincidir cadascuna de les fases amb un procés d’avaluació. En un primer moment es van explicar cadascuna de les fases, que eren, que s’havia de fer i com s’havia de portar a terme la feina. Cada equip treballava autònomament i al final de cada fase hi havia un procés d’avaluació i autoavaluació on s’evidenciava si havien assolit els objectius de la fase. Si un equip no havia assolit els objectius marcats no podia passar a la següent fase.

En el cine-fòrum del producte final, a través del debat, el tutor evidenciava qui realment havia acabat interioritzant la globalitat del procés de filmació i el treball que comportava

Finalment el tutor també proporcionava observacions i avaluacions en cada fase i al producte final. Per una altra part, l’alumnat, al igual que havia de fer una avaluació i reflexió del treball de grup també l’havia de fer individual.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *